خانهاخبار
آیا طراحی نهایی گوشی Pixel 3 XL گوگل فاش شده است؟

آیا طراحی نهایی گوشی Pixel 3 XL گوگل فاش شده است؟

به‌نظر می‌رسد تصاویری از نمونه آزمایشی گوشی جدید گوگل با نام تجاری Pixel 3 XL منتشر شده است؛ مدل مذکور فاقد دوربین دوگانه بوده و در بالای نمایشگر خود بریدگی دارد.
۱۳۹۷/۳/۲۱

در اوایل هفته جاری، تصاویری منتسب به نمونه واقعی گوشی پرچمدار Pixel 3 XL گوگل منتشر شده است که طراحی احتمالی جانشین Pixel 2 XL را به نمایش می‌گذارد. با توجه به تصاویری که در اختیار داریم، پرچمدار آتی گوگل احتمالاً فاقد دوربین دوگانه خواهد بود و در قاب پشتی، طراحی دو رنگ خود را حفظ کرده است؛ ضمن اینکه به‌نظر می‌رسد Pixel 3 XL فاقد حسگر اثرانگشت درون نمایشگر باشد زیرا سنسور اثرانگشت آن در قاب پشتی جای گرفته است.

image

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در گوشی‌های پرچمدار امسال اعمال شده، حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر و جای‌گزینی آن با یک بریدگی نسبتاً کوچک است. شرکت‌هایی نظیر شارپ و اسنشال، بنیان‌گذار چنین روندی در گوشی‌های هوشمند بوده‌اند و اپل نیز در اواخر سال 2017 از آیفون 10 با Notch رونمایی کرد که محل‌ جای‌گیری دوربین پیشرفته سه‌بعدی برای تشخیص چهره و بلندگوی مخاطب است؛ این روند با عرضه پرچمدار P20 Pro هوآوی در اوایل بهار و معرفی LG G7 ThinQ در اواسط بهار ادامه یافت و شرکت‌هایی نظیر OnePlus و Xiaomi نیز گوشی‌های پرچمدار جدید خود را با بریدگی در بالای نمایشگر ارائه داده‌اند. به‌نظر می‌رسد تیم طراحی گوگل تصمیم گرفته است از این روند تبعیت کند؛ بدین جهت، بریدگی در بالای نمایشگر اعمال شده است تا Pixel 3 XL را از تمامی پرچمداران پیشین گوگل متمایز نماید. 

با وجود اعمال بریدگی در بالای صفحه‌نمایش، گوگل حاشیه‌ی پایین نمایشگر را حفظ کرده است تا بلندگوی دیگری را در پایین گوشی جای دهد؛ بدین شکل، صدای خروجی دستگاه با قرار گرفتن دست روی بلندگو در لبه‌ی پایین گوشی، تضعیف نخواهد شد. گوشی Pixel 2 XL نیز با بلندگوی دوگانه عرضه شده بود و به‌نظر می‌رسد Pixel 3 XL به این روند ادامه خواهد داد.

image

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره شده بود، گوشی Pixel 3 XL فاقد دوربین دوگانه است که می‌توان آن‌را از نقاط ضعف پرچمدار احتمالی گوگل برشمرد چراکه استفاده از دوربین دوگانه یا حتی سه دوربین در میان گوشی‌های هوشمند رایج شده است و سازندگان مختلفی نظیر سامسونگ و هوآوی، به ترتیب پرچمداران Galaxy S9 Plus و Huawei P20 Pro را با دوربین دوگانه  و سه‌گانه عرضه کرده‌اند.

قابلیت شارژ بی‌سیم از دیگر مشخصات احتمالی است که می‌توان برای گوشی Pixel 3 XL متصور بود زیرا این مدل به پنل پشتی از جنس شیشه مجهز شده است که شارژ بی‌سیم دستگاه را امکان‌پذیر می‌کند. در نسل قبل، بخشی از پنل پشتی گوشی از جنس فلز بود و لایه شیشه‌ای نسبتاً کوچکی در بالای پنل فلزی جای گرفته بود.

image

شایعه شده است که پرچمدار Pixel 3 XL گوگل در ماه اکتبر 2018 به صورت رسمی به همراه مدل کوچک‌تر خود یعنی Pixel 3 معرفی می‌شود؛ البته برخلاف نسخه XL، مدل کوچک‌ فاقد بریدگی در بالای نمایشگر 5.3 اینچی خود است. گفته می‌شود پرچمدار جدید Pixel 3 XL با صفحه‌نمایش 6.2 اینچی از نوع OLED عرضه خواهد شد؛ پنل نمایشگر توسط LG Display تأمین می‌شود. همچنین احتمالاً تا پایان سال، گوگل از ساعت‌مچی هوشمند خود با سیستم‌عامل Wear OS رونمایی خواهد کرد و نسل جدید هدفون‌های بی‌سیم پیکسل بادز را به همراه پرچمداران 2018 خود ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)