خانهاخبار
پتنت جدید سامسونگ برای سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر

پتنت جدید سامسونگ برای سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر

سامسونگ در زمینه سنسور اثر انگشت، پتنت جدیدی را ثبت کرده که در این مطلب به جزئیات بیشتری از آن اشاره می‌کنیم.
۱۳۹۷/۳/۲۱
image

اکنون زمان محبوبیت سنسور‌های اثرانگشت زیر نمایشگر است و انتظار  می‌رود که سامسونگ هم آن را روی گوشی‌های هوشمند خود پیاده‌سازی کند. حال این شرکت به دنبال راهی جدید برای استفاده کاربران از دستگاه خود از طریق ترکیب سه دکمه سنسور اثرانگشت، دکمه خانه و دکمه عقب است.

دکمه‌های فیزیکی زیر نمایشگر خواهند بود ولی کاربر در واقع با صفحه‌نمایش برای کار کردن با دکمه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. در حالی که کاربرها در حال حاضر شاهد دکمه‌های خازنی در زیر نمایشگر هستند.

کاربران قادر خواهند بود اندازه دکمه خانه را از طریق نرم‌افزار، بنا به نیاز خود کوچک یا بزرگ کنند و طبیعتا دکمه‌های فیزیکی این قابلیت را ندارند.

این پتنت همچنین شامل ویژگی‌های دیگر نیز می‌شود، مثل دکمه دوربین، اجرای سریع برای اپ پرداخت با موبایل و باز کردن دستیار دیجیتالی.

با ثبت این پتنت، نسبت نمایشگر به بدنه اسمارتفون به ۹۰٪ می‌رسد که در مقایسه با مقدار ۸۴.۲٪ گوشی Galaxy S9 پیشرفت خوبی به‌شمار می‌رود و می‌تواند با تلفن همراه Z5 لنوو که در این هفته معرفی شد، رقابت کند.

اما این احتمال وجود دارد که مانند دیگر پتنت‌ها، این نوع نمایشگر روی دستگاهی قرار نگیرد اما حداقل می‌دانیم که شرکت به چه چیز‌هایی فکر می‌کند و شاید روزی این پتنت را روی گوشی‌های همراه مشاهده کردیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)