خانهاخبار
نسخه‌ی جهانی نوکیا X6 در تایوان رویت شد

نسخه‌ی جهانی نوکیا X6 در تایوان رویت شد

ماه گذشته کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال از گوشی نوکیا X6 در چین رونمایی کرد و مدیر عامل این شرکت از تمایل به عرضه‌ی این گوشی در خارج از خاک چین نیز اشاره کرد. به نظر می‌رسد به زودی شاهد عرضه جهانی نوکیا X6 خواهیم بود.
۱۳۹۷/۳/۲۱

به لطف سازمان NCC تایوان، امروز اعلام شد که به ‌زودی نسخه‌ی جهانی نوکیا ایکس ۶ راهی بازار خواهد شد. این گوشی گواهی سازمان NCC را دریافت کرده است و در اسناد این سازمان از نوکیا ایکس ۶ با شماره مدل TA-1103 یاد شده است و متاسفانه اطلاعات زیادی از این دستگاه فاش  نکرده است؛ به جز این که ساخت اچ‌ام‌دی گلوبال است و از 4G پشتیبانی می‌کند.

image

این گواهی مدت کوتاهی پس از مشاهده نام نوکیا ایکس ۶ در فهرست گواهی بلوتوث، منتشر شد. گرچه فهرست NCC اشاره‌ای به نام نوکیا ایکس ۶ نکرده است، اما شباهت شماره مدل مذکور به شماره مدل دستگاهی که در چین معرفی شد (TA-1099)، این گمان را به‌وجود می‌آورد که نسخه‌ی جهانی نوکیا ایکس ۶ در راه است. اگر این خبر صحت داشته باشد، با یک دستگاه با مشخصات زیر روبرو هستیم:

نمایش‌گر تقریبا بزرگ ۵.۸ اینچی با ابعاد تصویر ۱۹:۹ که در بالای آن یک بریدگی وجود دارد، پردازنده‌ی اسنپ دراگون ۶۳۶ به همراه ۴ یا ۶ گیگابایت رم و حافظه‌ی جانبی در ظرفیت‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایت که درون قابی از آلومینیوم و شیشه جای گرفته‌اند. 

image

دوربین اصلی گوشی از دو لنز ۱۶ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است که لنز دوم در ایجاد افکت بوکه کاربرد دارد. دوربین سلفی دستگاه نیز از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد. تامین انرژی دستگاه بر عهده‌ی یک باتری ۳۰۶۰ میلی آمپر ساعتی است و سیستم عامل پیش فرض نوکیا ایکس ۶ نسخه ۸.۱ اندروید است که البته این گوشی نیز مانند سایر گوشی‌های نوکیا، بخشی از پروژه‌ی اندروید وان است.

در حال حاضر شرکت فنلاندی از عرضه و بازارهای در نظر گرفته برای این محصول سخن نگفته است، اما با توجه به گمانه‌ زنی‌های فعلی، احتمالا در اوایل ماه ژوئن عرضه‌ی جهانی آن آغاز خواهد شد و در ابتدا در چند کشور آسیایی، اروپا و آمریکای شمالی راهی بازار می‌شود. انتظار می‌رود قیمت این دستگاه ۳۰۰ دلار باشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

سمیه

۱۳۹۷/۴/۵
به قیمت دلار امروز که9000 تومنه میشه 2.700.000 تومان خیلی زیاده البته اگه دلالا چیزی نخورن

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۳/۲۱
قیمتش ینی رو 2 میلیون در میاد؟! خیلیه ک

r

۱۳۹۷/۳/۲۱
چرا قیمتش اینقدر باید زیاد بشه تو بازار جهانی درسته رقابت تو چین زیاده ولی اینقدر افزایش قیمت فکر نکنم اتفاق بیوفته

اشکین

۱۳۹۷/۳/۲۱
قیمتش که یه مدل 200 دلار یکی هم 235 دلار :|
چی شد 300تا شده :(