خانهاخبار
به‌صورت پیش‌فرض امکان گزارش تماس و پیام اسپم در iOS 12 وجود دارد

به‌صورت پیش‌فرض امکان گزارش تماس و پیام اسپم در iOS 12 وجود دارد

سرانجام کشمکش‌های اپل و سازمان TRAI به نفع TRAI تمام شد و اپل در iOS 12 امکان گزارش تماس و پیام‌های ناخواسته را برای اپلیکیشن این شرکت مهیا کرد.
۱۳۹۷/۳/۲۰
image

مدتی است که سازمان تنظیم مقررات رادیویی هند(TRAI) برای امکان گزارش تماس‌ها و پیام‌های ناخواسته (Spam) در نسخه iOS اپلیکیشن DND) Do not Disturb) خود به دنبال جلب همکاری اپل بود و همانطور که می‌دانیم اپل بطور کلی به هیچ یک از برنامه‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به لیست پیا‌م‌ها و تماس‌های کاربرانش را نمی‌دهد، در نتیجه اینطور بنظر می‌رسید که تلاش‌های TRAI راه به جایی نبرد اما، در iOS 12 اپل با اعمال تغییر کوچکی امکان انجام این کار را فراهم کرد.

یک افزونه جدید با نام ارتباط ناخواسته در تنظیمات این برنامه اضافه شده است که به لطف آن کاربران قادرند پیام‌ها و تماس‌های ناخواسته را گزارش کنند. زمانی که این افزونه فعال باشد، کاربران می‌توانند در لیست تماس‌های اخیر، تماس ناخواسته را به سمت چپ صفحه کشیده و گزینه Report را انتخاب کنند. در زیر نحوه انجام این کار توسط اپل توضیح داده شده است:

« برای گزارش پیام و تماس ناخواسته، کاربران ابتدا باید افزونه ارتباط ناخواسته را درقسمت تنظیمات برنامه فعال کنند. لازم به ذکر است که در هر لحظه فقط یک افزونه ارتباط ناخواسته می‌تواند فعال باشد.
برای گزارش کردن تماس‌های ناخواسته، در لیست تماس‌های اخیر آن را به سمت چپ کشیده و گزینه گزارش را انتخاب کنید. در مورد SMSها نیز می‌توان با دکمه Report Messages که کنار پیام ظاهر می‌شود ناخواسته بودن آن‌ها را گزارش کرد. همچنین کاربران می توانند با لمس طولانی یکی از پیام‌ها، پیام‌های متعددی را انتخاب و گزارش کنند. »

تماس و پیام‌های ناخواسته در هند تبدیل به معضل بزرگی شده است. هر فرد به طور متوسط  5 مورد از این تماس‌ها را در طول روز دریافت می‌کند. برای مقابله با این موضوع TRAI تصمیم گرفت از اپلیکیشن Do not Disturb خود کمک بگیرد.

در ابتدای سال 2016، این سازمان اپلیکیشنش را برای اندروید منتشر کرد و در ادامه برای اینکه اپلیکیشن بتواند روی iOS نیز کار کند از اپل درخواست کرد تا اجازه دسترسی به لیست تماس و پیام کاربرانش را صادر کند. با این حال، اپل با توجه به رویکردی که نسبت به حفظ حریم خصوصی و داده‌های کاربرانش دارد مایل نبود به این درخواست TRAI تن دهد اما نهایتا با توجه به افزایش فشار از سوی سازمان تنظیم مقررات، این شرکت ناچار به همکاری با این شرکت شد و به نظر می‌رسد با ایجاد افزونه ارتباط ناخواسته در iOS 12، موفق به یافتن بهترین راه حل برای TRAI شده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)