خانهاخبار
در iOS 12، آیفون از دسترسی‌های غیر مجاز درگاه USB مصون می‌ماند

در iOS 12، آیفون از دسترسی‌های غیر مجاز درگاه USB مصون می‌ماند

اپل ادعا می‌کند با قابلیت جدیدی که به iOs 12 اضافه کرده است، دیگر قفل گوشی‌‌های آیفون حتی با دستگاه‌هایی مثل GreyKey Box نیز قابل شکستن نیست.
۱۳۹۷/۳/۲۰

از این بعد برای اینکه بتوانید از طریق USB به آیفونی که برای مدت یک ساعت و یا ببیشتر غیرفعال بوده است دسترسی پیدا کنید، نیاز به وارد کردن رمز عبور دارید. اپل این ویژگی امنیتی جدید را در iOS 12 ارائه می‌کند که در واقع حالت تکامل یافته Restricted Mode USB است که در iOS 11.4 روی آن کار می‌کرد و حالا در سیستم‌عامل جدیدش موفق به ارتقا آن شده است. البته باید یادآور شویم که Restricted Mode USB در iOS 11.4، کمی متفاوت با این ویژگی بود، زیرا برای اعلام گذرواژه اتصال به یو‌اس‌بی تا 7 روز فرصت می‌داد.

این ویژگی به طور چشمگیری آیفون را در برابر دسترسی‌های غیرمجاز یو‌اس‌بی حافظت می‌کند. به عنوان مثال، اگر آیفون شما  به مدت یک ساعت غیرفعال باشد، اتصالش با رایانه در iTunes قطع می‌شود مگر اینکه با وارد کردن گذرواژه مجاز بودن این دسترسی را تایید کنید. البته کاربران آیفون برای استفاده از این ویژگی باید تا پاییز امسال صبر کنند.
این ویژگی جدید را می‌توانید در مسیر زیر فعال کنید:

Setting >> Touch ID& Passcode >> USB Accessories

image

پیش از این از دستگاه‌هایی مثل GreyKey Box برای شکستن قفل آیفون استفاده می‌شد؛ حتی سازمان‌های امنیتی دولتی نیز برای باز کردن قفل اپل متکی به این روش بودند اما، اپل ادعا می‌کند این ویژگی جدید iOS 12 یک بار و برای همیشه به این قبیل دسترسی‌ها پایان خواهد داد.
 

بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که مقامات امنیتی از وجود این ویژگی جدید خوشحال شوند! اپل همواره بر سر حفظ اطلاعات و حریم شخصی کاربرانش با مقامات درگیر بوده است؛ به ویژه پس از حادثه سن برناندینو که اپل از باز کردن قفل آیفون تروریست امتناع کرد و هرچند بعد از آن FBI موفق به این دسترسی شد، نتوانست اطلاعات ارزشمندی راجع به این فرد به‌دست آورد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)