خانهاخبار
آیا این تصاویر طراحی نهایی Galaxy Note 9 را نشان می‌دهند؟

آیا این تصاویر طراحی نهایی Galaxy Note 9 را نشان می‌دهند؟

تصاویر رندری به‌دست آمده از فبلت Galaxy Note 9 سامسونگ، نشان می‌دهد که این مدل با طراحی مانند نسل قبل عرضه خواهد شد؛ البته حسگر اثرانگشت در قاب پشتی، جای‌گیری بهتری دارد.
۱۳۹۷/۳/۱۹

بسیاری از خبرگزاری‌ها، اکنون شایعات و گمانه‌زنی‌های مربوط به پرچمداران نیمه دوم سال 2018 را پوشش می‌دهند و در صدر این شایعات، عضو جدید سری Galaxy Note سامسونگ قرار دارد که در نیمه تابستان به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. به‌تازگی نیز، تصاویر رندر شده از این گوشی توسط افشاگر معروف منتشر شده است؛ آن‌طور که ادعا می‌شود، تصاویر رندری منطبق با فایل‌های CAD کارخانه‌ای مربوط به Galaxy Note 9 سامسونگ است که فاش شده و طراحی نهایی پرچمدار آینده سامسونگ را به نمایش می‌گذارد.

image

همان‌‌طور که انتظار می‌رفت، Galaxy Note 9 تفاوت چشمگیری از نظر طراحی با نسل قبل ندارد؛ اگر این مدل را با Galaxy Note 8 مقایسه کنید، تشخیص تفاوت‌هایی که در پنل جلوی گوشی وجود دارد، سخت خواهد بود. البته سامسونگ، ضخامت حاشیه‌ی بالا و پایین نمایشگر را اندکی کاهش داده است تا بدین شکل، فضای بیشتری از پنل جلوی Galaxy Note 9 به صفحه‌نمایش کشیده آن اختصاص پیدا کند. با توجه به اینکه طراحی ثابت مانده است، خبری از حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر و جایگزینی آن با Notch نیست؛ مانند آنچه در دیگر پرچمداران نظیر Huawei P20 Pro یا LG Q7 ThinQ دیده‌ایم. در فریم گوشی نیز تغییر چشمگیری لحاظ نشده است؛ به‌طوری‌که بلندگوی اصلی، درگاه USB Type-C و جک هدفون در لبه‌ی پایین گوشی جای گرفته است و در صورتی‌که بخواهید از قلم لمسی Galaxy Note 9 استفاده کنید، می‌توانید آن‌را در پایین گوشی پیدا نمایید. همچنین کلید تنظیم صدا به همراه کلید Bixby در لبه‌ی سمت چپ گوشی جای گرفته است و در لبه‌ی سمت راست نیز شاهد جای‌گیری کلید Power هستیم.

image

مهم‌ترین تفاوتی که در طراحی Galaxy Note 9 اعمال شده، مربوط به حسگر اثرانگشت است؛ برخلاف Galaxy Note 8، سنسور اثرانگشت به پایین دوربین اصلی دوگانه منتقل شده است تا بدین شکل، دسترسی به حسگر اثرانگشت ساده‌تر باشد.  البته سامسونگ، طراحی حسگر اثرانگشت را تغییر نداده است و مانند نسل قبل، حسگر اثرانگشت طراحی مربعی ‌شکل دارد. دوربین دوگانه نیز مانند نسل قبل، چینش افقی داشته و خبری از جای‌گیری سنسورهای دوربین به صورت عمودی در قاب پشتی نیست.

image

براساس اطلاعات به‌دست آمده، فبلت جدید سامسونگ نزدیک به 8.8 میلی‌متر ضخامت خواهد داشت؛ در مقایسه با Galaxy Note 8، ضخامت این گوشی نزدیک به 0.1 میلی‌متر افزایش یافته است. از نظر عرض و کشیدگی گوشی، Galaxy Note 9 طول کم‌تری در مقایسه با نسل قبل دارد (161.9 میلی‌متر در برابر 162.5 میلی‌متر) اما کمی عریض‌تر شده است (76.3 میلی‌متر در برابر 74.8 میلی‌متر). براساس اطلاعات به‌دست آمده، پرچمدار نیمه دوم سال 2018 سامسونگ از صفحه‌نمایش 6.3 اینچی از نوع Super AMOLED استفاده خواهد کرد و انتظار می‌رود که رزولوشن نمایشگر یا نسبت ابعاد آن بدون تغییر باقی مانده باشد.

با اینکه طراحی گوشی بدون تغییر مانده است، گفته می‌شود جانشین Galaxy Note 8 از دوربین قدرت‌مندتری در مقایسه با نسل قبل بهره خواهد برد؛ ضمن اینکه توان پردازشی آن با بهره‌گیری از پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام (در ایالات متحده و چین) و اگزینوس 9810 (در بازارهای دیگر) افزایش یافته است. انتظار می‌رود این گوشی با باتری با ظرفیت 3850 میلی‌آمپر عرضه شود و همچنین نسخه جدیدی دستیار صوتی بیکسبی به همراه پرچمدار Galaxy Note 9 به نمایش درآید؛ مقامات سامسونگ به صورت رسمی تأیید کرده‌اند که در پرچمدار آینده خود، Bixby 2.0 را با عملکرد طبیعی‌تر و قابلیت‌های جدید معرفی خواهند کرد.

image

همان‌طور که انتظار می‌رفت Galaxy Note 9 فاقد حسگر اثرانگشت درون نمایشگر خواهد بود اما می‌توان انتظار داشت که پرچمدار Galaxy S10 با چنین قابلیتی به بازار عرضه شود. سامسونگ هنوز نسبت به شایعات پیرامون پرچمدار آینده خود از سری Galaxy Note سکوت کرده است؛ به همین جهت، باید با دیده شک و تردید نسبت به شایعات منتشر شده پیرامون Galaxy Note 8 نگریست. باید اشاره کرد که این مدل احتمالاً دو هفته زودتر از نسل قبل و در تاریخ 9 اوت در مراسم Unpacked معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

amir00bigen

۱۳۹۷/۳/۲۰
note 10 مطمئنن خیلی به تره چون بعد s10 و...
?????

محمد

۱۳۹۷/۳/۲۰
طراحیش که عالیه و خیلی بهتر از پرچمدارای کذایی هنگ تی سیه .سامسونگ تبلیغ هم نکنه میفروشه این هنگ تی سیه که داره ورشکست میشه
راستی اس 9 اس9 پلاس پرفروش ترین پرچمداران دنیا شدن برو حالشو ببر خخخخخخخخخخخخخخ

محمد

۱۳۹۷/۳/۲۰
تفاوت نداره؟ پس دوربینش که بالاتر از اس9 پلاسه باتریش 3800 هست چیپستش اسنپدراگون 845 هست نسبت به مدل قبلی که 835 بود اینا اگه تفاوت نیست پس چیه آماتور جان؟

امین

۱۳۹۷/۳/۲۰
خبرش اومد اس9 و اس9 پلاس صدر پر فروش ترین گوشی های هوشمند دنیا شدند و ایفون x در رده سوم قرار گرفت

محمد

۱۳۹۷/۳/۱۹
کاش لااقل قیمتش خیلی گرونتر باشه اونی که میگیره خوشحال باشه با نوت هشت از لحاظ قیمت تفاوت داره خود گوشی که تفاوتی با نسل قبل نداره