خانهاخبار
12 ویژگی دوست داشتنی در iOS 12

12 ویژگی دوست داشتنی در iOS 12

قابلیت‌های جدید و جالبی به آخرین نسخه سیستم‌عامل گوشی و تبلت‌های اپل اضافه شدند که ۱۲ مورد از آن‌ها را در این مطلب مرور می‌کنیم.
۱۳۹۷/۳/۱۹

اگرچه قرار بود تمرکز اصلی iOS 12 بر ارتقا کارایی گوشی باشد، در کنار آن چندین قابلیت جدید هم برای آیفون، آیپد و آیپاد عرضه شد. برجسته‌ترین قابلیت‌ها در سخنرانی اصلی WWDC 18 معرفی شدند. با این حال هستند ویژگی‌های ریز و درشت دیگری که اپل مستقیما به آن‌ها اشاره نکرد. اکنون که گرد و خاک مراسم خوابیده و فرصت یک روزه‌ای برای بازی با نسخه بتا iOS 12 داشته‌ایم، می‌توانیم به تعدادی از جالب‌ترین این تغییرات اشاره کنیم. این لیست البته همه ویژگی‌های مورد علاقه ما را شامل نمی‌شود و تنها به 12 مورد از جذاب‌ترین‌ها پرداخته است.

image

 

۱. نوتیفیکیشن‌های گروهی

شاید این ویژگی یکی از کوچکترین‌ها به نظر برسد، اما قطعا یکی از مهم‌ترین‌هاست که تجربه استفاده از آیفون را لذت‌بخش‌تر از قبل می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تمام نوتیفیکیشن‌های مربوط به یک برنامه یا پیام به شکل منسجم و گروهی نمایش داده شوند. به این ترتیب نوتیفیکیشن‌هایی که در لحظه در لاک‌اسکرین مشاهده می‌کنید کمتر از قبل می‌شوند و راحتی بیشتری در کار با گوشی به ارمغان می‌آورد. همچنین می‌توانید از امکانات جدید برای غیرفعال کردن اعلانات مربوط به یک برنامه خاص استفاده کنید. برای این کار کافی است انگشتتان را به سمت راست صفحه کشیده و گزینه «Manage» را انتخاب کنید.

image

 

۲. اشتراک‌گذاری عکس

اپل در جدیدترین نسخه سیستم‌عاملش قابلیت هوشمند Photo Sharing را به برنامه Photos اضافه کرده. به لطف این ویژگی، آیفونتان افرادی که در عکس هستند را تشخیص داده و در تب «For You» به شکل خودکار پیشنهاد می‌دهد عکس را با آن فرد به اشتراک بگذارید. این قابلیت برای زمانی که در مسافرت هستید فوق‌العاده است. چرا که پس از بازگشت به منزل، برنامه به صورت خودکار یادآوری می‌کند عکس‌هایی که گرفتید را برای دوستانتان ارسال کنید. به‌علاوه وقتی عکسی برای یکی از دوستان می‌فرستید، او نیز پیام یادآوری مشابهی دریافت می‌کند و عکس‌هایی که از شما گرفته را برایتان می‌فرستد. یعنی دیگر لازم نیست هر شب دست التماس به سوی دوستان برای گرفتن عکس‌های خاطره‌انگیز سفر دراز کنید. آیفون این کار را انجام می‌دهد.

image

 

۳. مدیریت زمان استفاده از هر برنامه

اپل قول داده بود ابزاری برای مدیریت زمان استفاده از گوشی در اختیار کاربران قرار دهد و این وعده را با معرفی Screen Time عملی کرد. این ابزار مدت زمان استفاده از هر برنامه را نمایش داده و اجازه می‌دهد برای خود محدودیت وضع کنید. می‌توانید مدت زمانی که می‌خواهید با یک برنامه مشغول باشید را تنظیم کنید و وقتی به انتهای آن برسید، گوشی یادآوری می‌کند که وقتتان تمام شده. به‌علاوه، قابلیت Downtime این امکان را می‌دهد برنامه‌هایی که دوست ندارید را متوقف نمایید. همچنین امکان مشاهده تعداد نوتیفیکیشن‌هایی که هر برنامه ارسال می‌کند، فراهم شده است. ارائه گزارش هفتگی در مورد میزان استفاده از هر برنامه از دیگر قابلیت‌های اضافه شده به این نسخه است.

image

 

۴. قابلیت‌های جدید در Do Not Disturb

دیگر نگران به هم خوردن خواب شب نباشید. در iOS 12 امکان غیرفعال کردن اعلانات در بازه زمانی دلخواه وجود دارد. به این ترتیب اگر برای چک کردن ساعت سراغ گوشی بروید، وسوسه نمی‌شوید نوتیفیکیشینی را باز کنید، چون در آن بازه هیچ نوتیفیکیشینی به نمایش در نمی‌آید. در این بروزرسانی نرم‌افزاری امکانات جدیدی به تاچ سه بعدی اضافه شده که اجازه می‌دهد حالت Do Not Disturb را پس از یک ساعت، در صورت خروج از مکان فعلیتان یا پس از پایان قرار ملاقاتی که در تقویم گوشی ذخیره کرده‌اید غیرفعال کنید.

image

image

 

۵. پشتیبانی Face ID از چند چهره

عدم پشتیبانی همزمان iPhone X از چند چهره، مشکلی بزرگ و دوست نداشتنی بود. درحالیکه قبلا در مدل‌های مبتنی بر حسگر اثر انگشت می‌شد بیش از یک اثر انگشت ثبت کرده و اجازه استفاده از گوشی را به همسر یا دیگر افراد قابل اطمینان بدهید، Face ID تنها یک چهره ذخیره می‌کرد. در نسخه جدید، می‌توان چند چهره ثبت کرد و به این ترتیب به افراد مختلف اجازه دسترسی داد. 

image

 

۶. گزارش جزئیات مصرف باتری

قابلیت Battery Health جزئیات مصرف باتری آیفون یا آیپد طی 24 ساعت یا 10 روز گذشته را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر این‌ها میزان مصرف در زمان روشن بودن نمایشگر، خاموش بودن آن، مقدار توان مصرفی هر برنامه، مدت زمان کار هر برنامه و موارد بسیار دیگری قابل مشاهده‌اند. یک گراف کارامد هم سیر افت ذخیره باتری را به شکل نموداری نزولی و در بازه زمانی 24 ساعته نمایش می‌دهد.

image

 

۷. میانبرهای سیری

برنامه میانبر جدیدی به iOS 12 افزوده شده که امکان ساختن میانبرهای شخصی را به شما می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید میانبر مختص به خودتان را طراحی کرده و اعمال مختلفی را با دادن آن به سیری اجرا کنید. برنامه‌های شخص ثالث هم توانایی پشتیبانی از میانبرهای سیری را دارند و کاربر قادر است حین استفاده از سیری، اعمال درون‌برنامه‌ای هم انجام دهد.

image

 

۸. تماس تصویری گروهی

iOS 12 انقلابی در زمینه تماس‌های تصویری پدید آورد. از این پس می‌توانید همزمان با 32 نفر به شکل همزمان ارتباط برقرار کنید. ساختار کلی محیط برنامه شامل کاشی‌های (پنجره‌های) متعددی است که تصویر هر فرد در یکی از آنها قرار دارد. زمانی که یکی از این اشخاص شروع به صحبت می‌کند، برنامه به صورت خودکار و هوشمند آن را تشخیص داده و کاشی مختص به آن فرد را بزرگ می‌کند. برای شروع FaceTime می‌توانید به صورت دستی مخاطبان را اضافه کنید یا یکی از گروه‌هایتان در iMessage را به مکالمه دعوت نمایید.

image

 

۹. Memoji

در iOS 12 شاهد ارتقا انیموجی به کمک میموجی هستیم. با میموجی آواتار خودتان را بسازید و به یک انیموجی زنده تبدیل کنید. ویرایشگر میموجی طیف وسیعی از ابزار شخصی‌سازی ارائه می‌دهد که در نهایت به انیموجی شخصیتان بدل می‌شود. تعیین رنگ پوست، مدل مو، مدل ریش، اکسسوری شخصی، فرم سر، چشم‌ها، ابرو و چندین و چند مولفه دیگر در اختیارتان است. در صورت تمایل می‌توانید چند میموجی ساخته و ذخیره کنید و بسته به سلیقه، با یکی از آن‌ها انیموجی ساخته، عکس یا ویدئو آن را ثبت نمایید.

image
image

 

۱۰. افکت‌های جدید دوربین

به برنامه iMessage چندین افکت تصویری اضافه شده که به شما اجازه ویرایش عکس‌ها و افزودن استیکر می‌دهد. به‌علاوه امکان الحاق متن، شکل‌های مختلف و انواع فیلترها به تصاویر وجود دارد. حتی می‌توانید تصاویر جالب و بامزه‌ای از طریق جایگزین کردن سرتان با انیموجی یا میموجی‌های مختلف خلق نمایید.

image

 

۱۱. بهبود نورپردازی در حالت پرتره

این ویژگی پیشتر در iOS 11 معرفی شد، با این حال به دلیل دقت پایین خیلی محبوب و کاربردی نبود. iOS 12 سعی کرده ایرادات این حالت را برطرف نماید. در نسخه اصلاح شده فعلی، ماسکی روی سوژه عکس اعمال شده و آن را از پس‌زمینه جدا می‌کند و باید گفت ماحصل این فرایند واقعا بهتر از گذشته است.

image
image

 

۱۲. ارتقا سیری

سیری قدرتمندتر از سابق شده وچه روی محصولات مبتنی بر iOS، چه هوم‌پاد تجربه‌ای باکیفیت‌تر از قبل ارائه می‌دهد. جدا از میانبرها که قبلا به آن پرداختیم پوشش رویدادهای اتومبیل‌رانی و موتورسواری، ترجمه، اخبار مربوط به چهره‌های سرشناس و پرطرفدار، اطلاعات مربوط به تغذیه و جستجوی عکس‌های خاطره‌انگیز قابلیت‌های جدیدی هستند که در آخرین نسخه سیری تجربه می‌کنیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

sajad

۱۳۹۷/۳/۱۹
راجب safari نگفتین که امنیتش و مدیریت password خیلی بهتر شده این مهم نیست

ایمان

۱۳۹۷/۳/۱۹
با این ارزش ناچیز پولمون که روز به روز ناچیز ترم میشه کجا می تونیم آیفون بخریم آخه

m.h.b

۱۳۹۷/۳/۱۹
پولشا نداری بخری الکی نظر نده با اون سامسونگ که بعد از دوسال افت سرعت داره برو حال کن

میلاد

۱۳۹۷/۳/۱۹
صفحه نمایش همیشه روشن نداره!!!!
دکمه برگشت به عقب هم نداره!

آرش

۱۳۹۷/۳/۱۹
فقط iOS و آیفون... مخصوصا آیفون با FaceID
3>