خانهاخبار
گوشی BlackBerry KEY2 با صفحه کلید فیزیکی و دوربین دوگانه معرفی شد

گوشی BlackBerry KEY2 با صفحه کلید فیزیکی و دوربین دوگانه معرفی شد

جانشین BlackBerry KEYone به نام KEY2 شب گذشته در نیویورک معرفی شد. این گوشی به دوربین اصلی دوگانه و اسنپ‌دراگون 660 مجهز شده و طراحی ظاهری‌اش هم بهبود یافته است.
۱۳۹۷/۳/۱۹

کمپانی TCL Mobile سرانجام از گوشی هوشمند تازه BlackBerry KEY2 در نیویورک پرده برداشت. این پرچمدار مجهز به صفحه کلید فیزیکی نسل تازه گوشی محبوب BlackBerry KEYone است و از ویژگی‌های تازه‌تری بهره می‌برد.

روزهای گذشته با انتشار تصاویر رندر شده این گوشی به تشریح طراحی ظاهری آن پرداختیم اما بار دیگر تأکید می‌کنیم که KEY2 از نظر طراحی ظاهری بسیار شبیه نسل قبلی به نظر می‌رسد با این تفاوت که نمای آن تا حدودی بهبود یافته است.

مشخصات فنی BlackBerry KEY2

گوشی KEY2 هم مانند KEYone صفحه نمایش 4.5 اینچی از نوع LCD دارد و نسبت نمایش آن 3:2 گزارش شده است. این دستگاه هوشمند از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 قدرت می‌گیرد و 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

BlackBerry KEY2 اولین گوشی این برند به شمار می‌رود که به دوربین دوگانه اصلی مجهز شده است اما امیدواریم آخرین نباشد. این گوشی از یک لنز اصلی 12 مگا پیکسلی بهره می‌برد و لنز ثانویه تله فوتو آن هم 12 مگا پیکسلی است. کاربر گوشی KEY2 قادر خواهد بود به کمک دوربین آن به راحتی تصاویر پرتره باکیفیت ثبت کند و در صورت لزوم هم تصویر را بدون از دست دادن جزئیات صحنه بزرگنمایی کند. یک حسگر تکی 8 مگا پیکسلی هم در حاشیه بالای صفحه نمایش تعبیه شده است تا تصاویر سلفی را ثبت کند و Google Lens هم به طور پیش فرض در اپلیکیشن گالری دیده می‌شود.

image

صفحه کلید فیزیکی در KEY2 بازطراحی شده است. BlackBerry در این باره می‌گوید دکمه‌های این صفحه کلید حالا در KEY2 نسبت به نسل قبلی 20% بزرگ‌تر شده‌اند. یک دکمه تازه هم در این قسمت طراحی شده است که Speed Key نام دارد.

دکمه Speed Key در صفحه کلید فیزیکی KEY2 به نوعی شبیه دکمه عملگر در صفحه کلیدها عمل می‌کند اما روند جابجایی میان اپلیکیشن‌ها را هم تسریع می‌کند. این دکمه را فشار دهید و نگه دارید سپس دکمه شخصی سازی شده دیگری را فشار دهید تا اپلیکیشن موردنظرتان اجرا شود.

برای مثال، می‌توانید Speed Key و دکمه W یا Speed Key و دکمه M را هم زمان نگه دارید تا به ترتیب اپلیکیشن Whatsapp و Maps یا پیام‌های کوتاه را اجرا کند. همچنین فشردن و نگه داشتن Speed Key با دکمه I می‌تواند اپلیکیشن اینستاگرام را باز کند.

دکمه پیش فرض Convenience Key حالا در کناره سمت راست تعبیه شده است و از ویژگی‌های تازه‌ای پشتیبانی می‌کند. این دکمه می‌تواند باتوجه به وضعیت تعریف شده برای آن اپلیکیشن‌های متعددی را باز کند. KEY2 هم مانند KEYone از حسگر اثرانگشت در دکمه فاصله بهره می‌برد. همچنین شایان ذکر است که صفحه کلید فیزیکی KEY2 همچنان مانند ترک پد یا تاچ پد کار می‌کند.

 

سایر ویژگی‌های گوشی KEY2 شامل باتری 3500 میلی آمپر ساعتی می‌شود که BlackBerry ادعا می‌کند می‌تواند دو روز دوام بیاورد. این گوشی همچنین از پورت ارتباطی USB Type-C، جک هدفون 3.5 میلی متری و NFC بهره می‌برد و سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو و ویژگی‌های امنیتی DTEK به طور پیش فرض روی آن نصب شده‌اند. کمپانی BlackBerry هم به روزرسانی‌های امنیتی منظم و ماهانه و همچنین حداقل یک به روزرسانی نرم افزاری عمده مربوط به سیستم عامل را برای این گوشی وعده داده است.

تاریخ عرضه و قیمت نهایی

گوشی BlackBerry KEY قرار است در دو رنگ نقره ای و مشکی روانه بازار شود. پیش فروش این گوشی از ماه جاری در برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی آغاز می‌شود اما به طور رسمی و جهانی از ماه ژوئیه و به قیمت 649 دلار عرضه خواهد شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بهراد

۱۳۹۷/۳/۱۹
رنگ نقره ایش شبیه گوشی پاسپورت سیلورادیشن هستش البته با عرض کمتر کلا خیلی شیک ولاکچری هست