خانهاخبار
گوشی LG Q Stylus با قلم لمسی و طراحی بدون حاشیه معرفی شد

گوشی LG Q Stylus با قلم لمسی و طراحی بدون حاشیه معرفی شد

شرکت ال‌جی از گوشی جدیدش با نام تجاری Q Stylus رونمایی کرده است که از قلم لمسی پشتیبانی می‌کند و طراحی بدون حاشیه دارد.
۱۳۹۷/۳/۱۹

شرکت ال‌جی، ماه گذشته خانواده گوشی‌های میان‌رده Q را با رونمایی از یک مدل جدید که Q7 نامیده می‌شود؛ به‌روزرسانی کرده است. البته سه مدل مختلف از گوشی LG Q7 توسط این سازنده معرفی شده بود که در برخی از بازارها، عرضه خواهند شد. به‌تازگی نیز، شرکت ال‌جی از یک گوشی جدید رونمایی کرده است که می‌توان آن‌را مدل بزرگ‌تر LG Q7 نامید؛ البته این گوشی برخلاف Q7 از قلم لمسی پشتیبانی می‌کند.  گوشی Q7 در سه نسخه Q Stylus Plus، Q Stylus و Q Stylus ارائه شده که برخی از مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها با یک‌دیگر متفاوت است.

image

برای LG Q Stylus از یک صفحه‌نمایش 6.2 اینچی با نسبت ابعاد 18:9 استفاده شده است؛ افزایش اندازه نمایشگر باعث افزایش ابعاد کلی گوشی در مقایسه با LG Q7 شده است. برای اطلاعات بیشتر، باید اشاره کرد که مدل Q7 از یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با نسبت ابعاد 18:9 استفاده می‌کند. شرکت ال‌جی در طراحی گوشی جدیدش، تِرِند سال گذشته بازار را مورد لحاظ قرار داده است؛ به همین جهت، Q Stylus حاشیه‌های نسبتاً باریکی در اطراف صفحه‌نمایش خود دارد و این موضوع باعث شده است تا حسگر اثرانگشت در قاب پشتی جای بگیرد. رزولوشن نمایشگر گوشی جدید ال‌جی، FHD+ یا 1080 در 2160 پیکسل است و همین موضوع باعث شده تا تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش، 390 پیکسل در هر اینچ باشد.

همان‌طور که در ابتدا نیز گفته شد، وجه‌تمایز Q Stylus از مدل Q7، پشتیبانی این گوشی از یک قلم لمسی است و ال‌جی، توجه ویژه‌ای به این موضوع نشان داده است. برای پردازنده، شرکت ال‌جی از یک تراشه هشت هسته‌ای نامشخص بهره برده است که فرکانس هسته‌های پردازشی آن به 1.8 گیگاهرتز می‌رسد؛ البته باید خاطر نشان کرد که فرکانس هسته‌های پردازشی برخی مدل‌ها 1.8 گیگاهرتز است و نسخه پایه، از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتزی بهره می‌گیرد.

image

برای حافظه رم، ال‌جی از سه گیگابایت رم در گوشی Q Stylus و Q Stylus Alpha بهره برده است؛ مدل Plus نیز با چهار گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد شد. فضای ذخیره‌سازی در مدل‌های پایه به 32 گیگابایت محدود شده است اما اگر به دنبال فضای ذخیره‌سازی بیشتری هستید، می‌توانید نسخه Plus را با 64 گیگابایت حافظه داخلی خریداری نمایید. امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه Micro SD فراهم شده است.

گوشی LG Q Stylus و نسخه Plus آن از دوربین تکی 16 مگاپیکسلی در قاب پشتی استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که Q Stylus Alpha با دوربین 13 مگاپیکسلی ارائه خواهد شد. همچنین نسخه Alpha به یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهزشده است؛ در حالی‌که در سایر نسخه‌ها از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده شده است. ال‌جی برای دوربین اصلی از فلاش LED بهره برده است و همان‌طور که در ابتدا نیز گفته شد، حسگر اثرانگشت در پایین دوربین جای گرفته؛ لوگوی ال‌جی و Q Stylus نیز در قاب پشتی جلب‌توجه می‌کند.

تمامی گوشی‌هایی که از خانواده Q Stylus معرفی شده‌اند، با باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت همراه خواهند بود و آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو 8.1 را اجرا می‌کنند؛ ضمن اینکه بدنه آن‌ها نسبت به نفوذ آب و گردغبار مقاوم است زیرا ال‌جی موفق شده تا تأییدیه IP68 را برای گوشی‌های میان‌رده جدید خود به‌دست آورد. ارائه صدای فراگیر DTS:X و پورت USB-C از دیگر مشخصات گوشی‌های جدید ال‌جی است؛ باید اشاره کرد که Q Stylus از شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد.

شرکت ال‌جی اعلام کرده است که اعضای جدید سری Q را تا پایان ماه جاری میلادی روانه بازار خواهد کرد؛ هرچند، قیمت آن‌ها هنوز مشخص نیست. مدل Q Stylus Plus به رنگ مشکی، آبی و بنفش عرضه خواهد شد و نسخه Q Stylus Alpha را نیز می‌توانید به رنگ آبی خریداری کنید؛ گوشی Q Stylus به دو رنگ مشکی و آبی قابل انتخاب خواهد بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

mez

۱۳۹۷/۳/۲۱
بسیار عالین ارزش خرید هم دارن

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۳/۱۹
ال‌جی باید ببوسه بذاره کنار

Benyamin

۱۳۹۷/۳/۱۹
سلام به نظرتون الجی وی 20 رو با مدل Qplus این عوض بکنم؟از نظر قلم و به روز بودن و باتری بهتر و حاشیه کم و ضد اب بودن و طراحی یکپارچه بهتره فقط از کیفیت صفحه نمایش و.دوربین این گوشی در مقایسه با وی 20 مطمعن نیستم کسی میتونه راهنمایی کنه؟

hadi

۱۳۹۷/۳/۱۹
قیمت ؟