خانهاخبار
آیفون 10 با آپدیت iOS 12 قادر است بیشتر از یک چهره را تشخیص دهد!

آیفون 10 با آپدیت iOS 12 قادر است بیشتر از یک چهره را تشخیص دهد!

براساس یک گزارش جدید، آیفون 10 با دریافت iOS 12 خواهد توانست دو چهره را به صورت هم‌زمان شناسایی نماید؛ نسخه نهایی این به‌روزرسانی، پاییز منتشر خواهد شد.
۱۳۹۷/۳/۱۸

یکی از قابلیت‌های جذابی که در سیستم‌عامل iOS 12 معرفی شده، امکان شناسایی چندین چهره از طریق سیستم Face ID است. در حال‌حاضر، آیفون 10 می‌تواند تنها یک چهره را شناسایی نماید و همین موضوع باعث شده است تا دسترسی چندین کاربر به یک گوشی آیفون امکان‌پذیر نباشد اما با قابلیتی که در سیستم‌عامل iOS 12 معرفی شده است، این مشکل برطرف خواهد شد.

از طریق گزینه جدیدی که در تنظیمات مربوط به سیستم Face ID وجود دارد و با نام "Set Up an Altenative Appearance" ارائه شده است، می‌توانید یک چهره دیگر را نیز به سیستم تشخیص چهره آیفون 10 معرفی کنید. در رابطه با این ویژگی، اعلام شده است: «علاوه‌بر یادگیری مداوم چهره شما، فیس آی‌دی می‌تواند ظاهر دیگر شما را نیز تشخیص دهد».

image

همان‌طور که گفته شد، Face ID اکنون قادر به شناسایی چندین چهره است؛ هرچند، اپل ادعای دیگری در رابطه با ویژگی معرفی شده در سیستم‌عامل iOS 12 دارد و مدعی است که قابلیت «چند کاربری» برای سیستم Face ID بدین منظور است تا در صورتی که ظاهر شما تغییر پیدا کرد، آیفون 10 همچنان قادر به شناسایی چهره شما باشد. به عنوان مثال، زمانی‌که از ماسک استفاده کنید!

البته به نظر می‌رسد که قابلیت «چند کاربری» Face ID که همراه با iOS 12 معرفی شده است، چندان بی‌نقص نباشد؛ به عنوان مثال، نمی‌توانید در صورت لزوم یک چهره را ریست کنید و ناچار خواهید شد تا تمامی چهره‌هایی را که به آیفون خود شناسانده‌اید، ریست نمایید.

سیستم تشخیص چهره که در حال‌جاضر به آیفون 10 اختصاص دارد، به آیفون‌های 2018 اپل راه خواهد یافت؛ گفته می‌شود مدل 6.1 اینچی آیفون 10 به همراه نسل جدید آیفون 1000 دلاری اپل و نسخه 6.5 اینچی آن، از سیستم تشخیص چهره Face ID بهره خواهند برد. همچنین شایعاتی مبنی بر عرضه آیپدهای پرو جدید اپل در سال 2018 با سیستم تشخیص چهره Face ID وجود دارد که در حال‌جاضر، صحت این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)