خانهاخبار
لنوو از گوشی‌های میان‌رده K5 و A5 رونمایی کرد

لنوو از گوشی‌های میان‌رده K5 و A5 رونمایی کرد

شرکت لنوو به‌تازگی از دو گوشی میان‌رده با نام K5 و A5 رونمایی کرده است که نمایشگر کشیده 18:9 و باتری غول‌آسا دارند. هر دو مدل کم‌تر از 200 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.
۱۳۹۷/۳/۱۷

شرکت لنوو به‌تازگی از سه گوشی اندرویدی جدید رونمایی کرده است؛ در میان این سه مدل، Lenovo Z5 بهترین گوشی محسوب می‌شود که توسط این سازنده معرفی شده است و دو مدل مقرون‌به‌صرفه دیگر نیز با نام تجاری Lenovo A5 و Lenovo K5 معرفی شده‌اند. گوشی K5 در دو نسخه با سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافه (با قیمت 125 دلار) و چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه (با قمت 155 دلار) عرضه خواهد شد؛ می‌توانید این مدل را به رنگ مشکی، آبی و طلایی خریداری کنید. گوشی Lenovo A5 نیز به رنگ مشکی، طلایی و زر گلد قابل خریداری خواهد بود و شرکت لنوو، قیمت پایه 95 دلار را برای مدل پایه آن با 16 گیگابایت حافظه داخلی درنظر گرفته است. یک نسخه دیگر با 32 گیگابایت حافظه فلش نیز معرفی شده است اما هنوز نمی‌دانیم این نسخه از گوشی Lenovo A5 با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد.

image

تمامی نسخه‌هایی که از گوشی Lenovo K5 معرفی ‌شده‌اند؛ از صفحه‌نمایش 6 اینچی LCD با رزولوشن HD+ (یا 720 در 1440 پیکسل) بهره می‌گیرند و نسبت ابعاد نمایشگر 18:9 است. پردازنده اسنپدراگون 450 کوالکام نیز با هسته‌های پردازشی با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز، قدرت گوشی جدید شرکت لنوو را تأمین می‌کند. می‌توانید در صورت نیاز به فضای دخیره‌سازی بیشتر از کارت حافظه Micro SD استفاده کنید؛ در این حالت، امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی تا سقف 256 گیگابایت فراهم خواهد شد. اگر تمایل دارید از دو سیم‌کارت نیز استفاده نمایید، نیازی به نگرانی وجود ندارد زیرا Lenovo K5 از درگاه مجزا برای آن‌ها برخوردار است؛ به عبارت بهتر، این مدل از درگاه هیبریدی برای سیم‌کارت و کارت حافظه برخوردار نیست. عکاسی سلفی در گوشی Lenovo K5 به کمک سنسور 8 مگاپیکسلی امکان‌پذیر خوهد بود؛ در قاب پشتی نیز از دوربین دوگانه 16 و 2 مگاپیکسلی با F2.0 و F2.4 استفاده شده است. احراز هویت در گوشی جدید لنوو از طریق حسگر اثرانگشت امکان‌پذیر خواهد بود؛ به دلیل حاشیه‌های باریک، سنسور اثرانگشت به پنل پشتی گوشی منتقل شده است.

شارژدهی گوشی Lenovo K5 از طریق یک باتری 3760 میلی‌آمپر ساعت، ممکن شده است؛ این مدل از سیستم‌عامل Android Oreo 8.1 و رام ZUI 3.9 بهره می‌گیرد اما شرکت سازنده وعده داده است تا گوشی میان‌رده خود را در آینده نزدیک به سیستم‌عامل Android P آپدیت نماید. ابعاد گوشی Lenovo Z5 به ترتیب 158.3 در 76.7 در 8.5 میلی‌متر است و این مدل میان‌رده، 176 گرم وزن دارد. باید اشاره کرد که برای نمایشگر از یک شیشه 2.5 بعدی خمیده استفاده شده است تا از صفحه‌نمایش گوشی در برابر خط و خش احتمالی محافظت شود.

image

دیگر گوشی که شرکت لنوو معرفی کرده، A5 نام دارد و تمامی نسخه‌های آن به سه گیگابایت رم مجهز شده‌اند و تراشه MediaTek MT7639 با هسته‌های پردازشی 1.5 گیگاهرتزی، قدرت آن‌را تأمین می‌کند. برای این مدل، نمایشگر 5.45 اینچی HD+ درنظر گرفته شده است و شیشه 2.5 بعدی، نمایشگر را احاطه کرده؛ این مدل که از دو سیم‌کارت و کارت حافظه Micro SD برخوردار است، به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز شده و در قاب پشتی شاهد جای‌گیری دوربین تکی 13 مگاپیکسلی هستیم. شرکت لنوو برای گوشی Lenovo A5 از یک باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است؛ با این‌حال، ابعاد مدل مذکور تفاوتی با گوشی Lenovo K5 ندارد و همین موضوع باعث می‌شود تا انتظار داشته باشیم گوشی 5.5 اینچی جدید لنوو نزدیک به 8.3 میلی‌متر ضخامت داشته باشد. شرکت سازنده به صورت رسمی تأیید کرده است که هر دو گوشی در اواخر ماه جاری میلادی (ژوئیه) روانه بازار چین خواهند شد؛ زمان عرضه جهانی گوشی‌های جدید Lenovo K5 و Lenovo A5 هنوز اعلام نشده است. 

گوشی‌های جدید لنوو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

انوشیروان

۱۳۹۷/۳/۱۷
"ابعاد گوشی Lenovo Z5 به ترتیب 158.3 در 76.7 در 8.5 میلی‌متر است "
Z5!!!!!!