خانهاخبار
اینتل قصد دارد PCهایی مجهز به هوش مصنوعی بسازد

اینتل قصد دارد PCهایی مجهز به هوش مصنوعی بسازد

در کامپیوتکس امسال اینتل سعی کرد محبوبیت PCها را که با ظهور کامپیوترهای قابل حمل زیر سوال رفته بود، باز گرداند. قرار است برای رسیدن به این هدف از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها مثل هوش مصنوعی و اتصال 5G کمک بگیرد.
۱۳۹۷/۳/۱۶
image

اینطور به نظر می‌رسد که رایانه‌های شخصی تقریبا در حال افول هستند، دلیل این ادعا نیز وجود لپ تاپ‌هاو دستگاه‌های دیگریست که علاوه بر ارائه عملکردی مشابه ، به سادگی جابجا می‌شوند. با این حال، اینتل عقیده متفاوتی دارد و عزم خود را جزم کرده تا اعتبار کمرنگ شده رایانه‌های شخصی را برگرداند.
گرگوری بریانت، یکی از روسای اینتل، ارائه‌ای را برای کامپیوتکس امسال آماده کرد که هدفش تغییر دید ما نسبت به رایانه‌های شخصی قدیمی بود.

او گفت: «آنچه که امروز مردم از یک رایانه انتظار دارند بسیار متفاوت‌تر از همیشه است. ما قدم در مسیری گذاشته‌ایم که مقصد آن تبدیلPC ها از یک رایانه شخصی به یک پلتفرم توزیع شخصی است، پلتفرمی که کاربران روی آن متمرکز شده و کارهای معنادارتری را با آن انجام می‌دهند.

ما بر شعار محاسبات در هرجا و هر زمان تکیه کرده ایم. مسئله تنها این نیست که کجا و چگونه کار می‌کنید، اینکه چرا کار می‌کنید و چه کارهایی انجام می‌دهید نیز مهم است. بخش نیروی کار از هزاران نفر تشکیل شده است و 56 درصد آن‌ها اظهار می‌کنند اگر ارزش‌های شرکتی هماهنگ با ارزش‌های شخصی آنان نباشد حاضر به همکاری با آن نیستند. آن‌ها انتظار دارند آخرین فن‌آوری‌ها و امکانات روز را در اختیار داشته باشند.»

البته اینتل در این موضوع امتیاز ویژه ای دارد زیرا هرچند ما در ارتباط‌های اجتماعی دستگاه‌های قابل حملمان را ترجیح می‌دهیم، هنگامی که نوبت کار کردن می شود شکی نداریم که رایانه‌های شخصی بهتر هستند. اینتل در مسیر جدیدش بر بهره‌وری و انجام کار تمرکز کرده است؛ در اصل  این شرکت بر پنج موضوع اصلی متمرکز خواهد بود: ارائه عملکردی بی‌نظیر؛ بهبود اتصال با کمک 5G؛ افزایش چشمگیر طول عمر باتری؛ توسعه سیستم‌های انطباق‌پذیری که فراتر از سیستم‌های in 1 2 و ‌تبدیل‌پذیر عمل کنند و در نهایت بهره‌گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تولید محصولاتی هوشمندتر .

مایکروسافت اخیرا برای توسعه کامپیوترهایی که قابلیت اتصال دائمی دارند با کوالکام همکاری داشته است، این موضوع به اینتل کمک می‌کند تا محصولی بهتر و نوآورانه تر بسازد. به نظر ما، اینتل باید تمرکزش را روی سه موضوع اصلی بگذارد: بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی برای رسیدن به عملکردی بهتر، رایانه‌های شخصی متمرکز بر بهره‌وری و اتصال G5.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)