خانهمقاله‌ها
عکس‌های تایم‌لاین کاربران در اینستاگرام بر چه مبنایی چیده می‌شوند؟

عکس‌های تایم‌لاین کاربران در اینستاگرام بر چه مبنایی چیده می‌شوند؟

2 سال پیش اینستاگرام نحوه انتخاب عکس‌ها در تایم‌لاین کاربران را تغییر داد. این نوشتار به معرفی مبنا الگوریتم‌هایی پرداخته که در مکانیزم جدید به کار گرفته می‌شود.
۱۳۹۷/۳/۱۶
image

تا سال 2016، عکس‌های تایم‌لاین با ترتیب زمانی در اختیار کاربران اینستاگرام قرار می‌گرفت. به عبارتی جدیدترین پست‌ها از بالای صفحه شروع می‌شد و با پایین آمدن، پست‌های قدیمی‌تر به نمایش در می‌آمدند. در آن سال اینستاگرام تصمیم گرفت سلیقه هر کاربر را در محتوایی که به او نشان می‌دهد دخیل کند و به این منظور الگوریتم‌های مختلفی را پیاده کرد. آن‌ها ادعا کردند کاربران حدود 70 درصد پست‌ها را از دست می‌دهند و این انگیزه اصلیشان برای اعمال تغییرات است.

با این وجود، الگوریتم‌های جدید به مذاق همه طرفداران این رسانه جمعی خوش نیامده و عده‌ای از دیده نشدن پست‌هایشان گلایه می‌کنند. چرا که جنگ اصلی در این فضا بر سر تعداد بازدیدها و مهم‌تر از همه، تعداد لایک است. در این راستا، جمعه گذشته اینستاگرام تعدادی از معیارهای نمایش فیدها را بیان کرد. اگر از طرفداران پر و پا قرص این رسانه و به‌خصوص از شاکیان الگوریتم‌های جدید هستید، چند خط دیگر همراه ما باشید؛ شاید رستگار شوید.

image

بیشتر جذب چه مطالبی می‌شوید؟

نقش اول این میدان را سلیقه خودتان بازی می‌کند. یعنی موضوعاتی که قبلا بیشتر لایک کرده‌اید، شانس بالاتری برای به نمایش درآمدن در آینده دارند.

پست جدید است یا قدیمی؟

 پست‌هایی که از انتشارشان زمان کمتری گذشته هنوز به بالای صفحه نزدیک‌ترند. این معیار که قبل از 2016 تنها عامل تعیین‌کننده ترتیب نمایش پست‌ها بود، همچنان وجود دارد. اما تاثیرش کمتر شده و نقش کوچکی از ماجرا را ایفا می‌کند.

ارتباط بین کاربران

چقدر با کسی که پست را منتشر کرده در ارتباط هستید؟ تا به حال برای پستش نظری گذاشته‌اید؟ او را در هیچ یک از عکس‌هایتان تگ کرده‌اید؟ اگر پاسخ مثبت است به احتمال قوی عکس و ویدئوهایی که او دنبال می‌کند به شما هم پیشنهاد می‌شود. 

هر چند وقت به اینستاگرام سر می‌زنید؟

فاصله زمانی بین دو ورودتان به این فضا هم اهمیت دارد. اینستاگرام دوست دارد هر کاربر به‌محض باز کردن برنامه از آخرین اخبار مطلع شود. لذا داغ‌ترین مطالبی که از آخرین ورودتان به اشتراک گذاشته شده‌اند در اولویت قرار می‌گیرند.

چند نفر را فالو می‌کنید؟

ایسنتاگرام سعی می‌کند توازن را رعایت کند و تا حد امکان شما را از فعالیت همه کسانی که دنبال می‌کنید به یک اندازه مطلع کند. نتیجه طبیعی این استراتژی، کاهش شانس دیده شدن افرادی است که دنبال می‌کنید همزمان با افزایش تعدادشان. یعنی یک کیک دارید و تعدادی مهمان؛ مهمان بیشتر معادل است با سهم کمتری از کیک برای هر فرد!

چقدر در اینستاگرام می‌چرخید؟

افرادی که زمان بیشتری به گشت و گذار اختصاص می‌دهند، طبیعتا مطالب بیشتری مطالعه می‌کنند و احتمالا با پست‌های قدیمی‌تر هم برخورد بیشتری خواهند داشت.

اینستاگرام فعلا برنامه‌ای برای بازگشت به روش گذشته ندارد. آن‌ها معتقدند کاربران به زودی وضعیت فعلی را هضم می‌کنند. با این حال اگر همچنان خاطرتان آزرده است، می‌توانید آن‌ها را در جریان بگذارید. به‌علاوه، در مکانیزم فعلی ارسال پست‌های زیاد تاثیر منفی در دیده شدنتان ندارد. همچنین در صورت استفاده مکرر از هشتگ‌ها با محرومیت خاصی مواجه نمی‌شوید. 

روی هم رفته حس مشتری‌مداری اینستاگرام و راهنمایی کاربران، خوشنودکننده و قابل ستایش است. حال که معلوم شده چه اتفاقاتی پشت لوگوی مربعی قرمز و سفید این رسانه محبوب در جریان است، می‌توانید کم و بیش پست‌هایی را که با باز کردن برنامه می‌بینید مدیریت و تجربه کار با این رسانه جمعی را دلنشین‌تر کنید.

نظر شما در این باره چیست؟ اینستاگرام هم اینستاگرام قدیم؟

image

 

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۳/۱۹
ما ک سر در نیاوردیم؛ پستهای خودمون یا جستجو یا تایم لاین اونایی ک فالو کردیم؟