خانهاخبار
ایسوس از ZenBook S رونمایی کرد: ارگونومیک‌ترین اولترابوک

ایسوس از ZenBook S رونمایی کرد: ارگونومیک‌ترین اولترابوک

نمایشگاه Computex 2018 در وطن ایسوس در حال برگزاری است، بنابراین حضور این شرکت باید چشمگیرتر از باقی رقبا باشد. ایسوس در این نمایشگاه از لپ‌تاپ‌های جدید خود به همراه یک ساعت هوشمند رونمایی کرد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.
۱۳۹۷/۳/۱۶

گجت جدید ایسوس با نام ZenBook S و با کد UX391 است که در نگاه اول ظاهری شبیه به سرفیس پرو دارد، اما این دستگاه یک لپ‌تاپ است، نه تبلت!

image

لولای استفاده شده در این دستگاه که با عنوان ErgoLift Hinge شناخته می‌شود، هنگام باز شدن دستگاه، بین پایه و صفحه کلید زاویه‌ای ۵.۵ درجه‌ای ایجاد می‌کند. ایسوس مدعی است که در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که چنین فاصله‌ای در طولانی مدت برای تایپ کردن راحتی بیشتری به همراه دارد. همچنین، این زاویه برای خروج گرما از بدنه‌ی باریک دستگاه نیز کاربردی است و پیش از رسیدن گرما به سطح زیر دستگاه، آن را خارج خواهد کرد.

image

تایوانی‌ها می‌گویند که زاویه در نظر گرفته شده، به اسپیکرهای دستگاه نیز برای پخش صدا در محیط آزادی بیشتری می‌دهد. یک آمپلی فایر هوشمند نیز حجم صدا را تنظیم می‌کند تا با توجه به حالت ایجاد شده توسط زاویه‌ی ۵.۵ درجه‌ای، بهترین صدا و کمترین مصرف باتری را ارائه کند.

اما ذن‌بوک جدید از لحاظ قدرت پردازشی هم حرفی برای گفتن دارد. این الترابوک با وجود نازکی و ظرافت خود، از سخت افزار قدرتمندی بهره گرفته است. صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی دستگاه به پنل لمسی با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ یا ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ مجهز است و ایسوس از فناوری Tru2Life خود برای ارائه کنتراست، وضوح بهتر تصاویر و پخش روان‌تر آن‌ها از طریق آنالیز پیکسل‌ها در این نمایش‌گر بهره گرفته است.

image

پردازنده‌ی به کار رفته در این لپ‌تاپ، نسل هشتم از پردازنده‌های اینتل است. نسخه‌‌ی قدرتمندتر از پردازنده‌ی Core i7-8550U و نسخه‌ی استاندارد از پردازنده‌ی Core i5-8250U استفاده می‌کنند که با پردازشگر گرافیکی HD Graphics 620 اینتل همراه است. میزان حافظه‌ی رم در نظر گرفته شده برای این دستگاه‌ها ۱۶ گیگابایت از نوع DDR3 و با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز است و حافظه‌ی داخلی آن‌ها با ظرفیت یک ترابایت و از نوع SSD است.

با وجود نازکی این محصول، ایسوس همچنان از سه درگاه USB-C استفاده کرده که دو درگاه آن از Thunderbolt 3 نیز پشتیبانی می‌کنند و البته جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیز  در کنار این پورت‌ها دیده می‌شود. سنسور اسکن اثر انگشت و پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا از دیگر ویژگی‌های این اولترابوک است.

ZenBook S در رنگ‌های آبی تیره و قرمز بورگاندی تولید شده است که حاشیه‌های آن با رنگ رزگلد خودنمایی می‌کند. این اولترابوک ۱۳ اینچی در روز یازدهم ژوئن و با قیمت ۱۱۹۹ دلار وارد بازار آمریکا می‌شود و هنوز برنامه‌ای از عرضه‌ی جهانی آن در دسترس قرار نگرفته است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)