خانهاخبار
watchOS 5 برای ساعت‌های مچی هوشمند اپل معرفی شد

watchOS 5 برای ساعت‌های مچی هوشمند اپل معرفی شد

در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، شرکت آمریکایی از نسخه جدید پلت‌فرم watchOS رونمایی کرده است که روی ساعت‌های مچی هوشمند اپل واچ اجرا خواهد شد.
۱۳۹۷/۳/۱۴

شرکت اپل، امروز از نسخه جدید سیستم‌عامل watchOS برای ساعت‌های مچی هوشمند اپل واچ رونمایی کرده است؛ نسخه جدید این پلت‌فرم در جریان کنفرانس اختصاصی اپل در رویداد WWDC 2018 (کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان) معرفی شده است. در watchOS 5، تغییرات چشمگیری اعمال شده است؛ ضمن اینکه واچ فیس‌های جدیدی توسط اپل ارائه شده است و قابلیت‌های ردیابی سلامت بهبود یافته‌اند. در ادامه، نگاهی به قابلیت‌های watchOS 5 خواهیم داشت که در اواخر امسال برای ساعت‌مچی هوشمند اپل واچ منتشر خواهد شد.

بهبودهایی در ردیابی سلامت در watchOS 5

image

اپل توجه ویژه‌ای به watchOS 5 نشان داده تا مطمئن شود که اطلاعات به‌دست آمده از ردیابی سلامت کاربران در watchOS 5 صحیح است؛ همین موضوع باعث شده تا کوپرتینویی‌ها روی 7 ترابایت داده که از بیش از  12 متقاضی به‌دست آمده، بررسی انجام دهند.

در نسخه جدید سیستم‌عامل watchOS، حالتی برای رقابت وجود دارد که می‌توانید دوستان خود را به یک چالش هفت روزه فرا بخوانید! در طی این مدت، عملکرد شما و دوست‌تان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و فردی که پیشرفت بهتری داشته باشد، در این رقابت پیروز خواهد شد. watch OS 5 همچنین قابلیت سلامتی جدید را معرفی کرده است؛ حالت «یوگا» فعالیت شما از طریق پایش ضربان قلب و در حالت «یوگا» نیز سرعت شما برای محاسبه میزان کالری سوزانده شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اگر به دویدن علاقه زیادی دارید، wathcOS 5 می‌تواند شما را هیجان‌زده کند؛ قابلیت Running Mode میزبان حالت جدیدی است که می‌توانید سرعت دلخواه خود را در آن تنظیم نموده تا هشدارهایی شخصی‌سازی شده دریافت کنید. در نسخه جدید سیستم‌عامل watchOS، هشدارهایی متفاوتی برای آغاز یا پایان یک فعالیت دریافت خواهید کرد؛ اپل واچ با پایش ضربان قلب شما و تخمین اینکه به هدف دلخواه خود دست یافته‌اید، به شما اطلاع می‌دهد که از فعالیت ورزشی یا ... دست بکشید.

image

قابلیت‌های ارتباطی جدید

در watchOS 5 قابلیت‌هایی جدیدی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به Walkie Talkie اشاره نمود؛ به کمک این ویژگی، می‌توانید دوستان خود را به برنامه Walkie Talkie فرا بخوانید و با لمس دکمه «گفت‌وگو» با آن‌ها صحبت نمایید. واچ فیس دستیار صوتی «سیری» نیز اطلاعات بیشتری را ارائه خواهد داد؛ واچ فیس جدید «سیری» اطلاعات بیشتری را پیرامون تیم‌های ورزشی موردعلاقه شما، وضعیت ترافیکی و نرخ ضربان قلب ارائه می‌دهد. میان‌برهای دستیار صوتی سیری نیز به سیستم‌عامل watchOS 5 افزوده شده است و به کمک این میان‌برها می‌توانید وضعیت پرواز خود را بررسی کرده یا حتی برای خود قهوه سفارش دهید!

در سیستم‌عامل wathcOS 5 برنامه‌ای با نام Podcast اضافه شده است که پادکست‌های دلخواه شما را ه صورت خودکار دانلود کرده و می‌توانید به آن‌ها گوش دهید. ویژگی دیگری که به این نسخه از سیستم‌عامل watchOS افزوده شده، Webkit نام دارد که مشاهده صفحات وب را از طریق پیام‌ها یا ایمیل‌ها امکان‌پذیر می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)