خانهاخبار
ایسوس از گوشی هوشمند ROG Phone رونمایی کرد؛ سبکی جدید از گیمینگ در راه است؟!

ایسوس از گوشی هوشمند ROG Phone رونمایی کرد؛ سبکی جدید از گیمینگ در راه است؟!

مدتی قبل ریزر و پس از آن شیائومی از گوشی‌های هوشمند گیمینگ خود رونمایی کردند؛ حال ایسوس با ‍معرفی ROG Phone از سری جمهوری گیمرهای خود، این دو شرکت را به چالشی اساسی دعوت کرده است. با ما در نگاه کامل به گوشی گیمینگ ایسوس همراه باشید.
۱۳۹۷/۳/۱۴

کمپانی معروف تایوانی با معرفی ROG Phone که یک گوشی رده‌بالای مختص گیمینگ است، کامپیوتکس ۲۰۱۸ را طوفانی آغاز کرد. این گوشی هوشمند که زیر مجموعه‌ی برند ROG یا همان جمهوری گیمرهاست، با سخت افزاری قدرتمند و به‌روز به میدان آمده تا حضور ایسوس را در عرصه‌ی موبایل گیمینگ نیز تثبیت نماید.

image

پس از ریزرفون، این دومین گوشی هوشمندی است که نمایش‌گری با نرخ ۹۰ هرتز را ارائه می‌کند؛ به این معنی که صفحه نمایش در هر ثانیه ۹۰ بار رفرش خواهد شد و انیمیشن‌ها را به روان‌ترین حالت نمایش خواهد داد. این گوشی به یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های موجود، یعنی اسنپ دراگون ۸۴۵ با فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز مجهز است که در واقع‌ سریع‌ترین چیپ ساخته شده توسط کوالکام است.

در حال حاضر هیچ بازی اندرویدی وجود ندارد که اسنپ دراگون ۸۴۵ توان اجرای آن را نداشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع که چیپ به کار رفته نسخه‌ای اورکلاک شده از اسنپ دراگون ۸۴۵ است که از سیستم بخار خنک کننده بهره می‌برد، می‌توان ROG Phone را یک انتخاب مناسب برای موبایل گیمرها در نظر گرفت. تایوانی‌ها سعی کرده‌اند تا ظرافت‌ها، عملکرد و اولویت‌های بازی‌های PC را به قلمرو بازی‌های موبایلی نیز وارد کنند. 

فارغ از بحث گیمینگ، فاکتورهایی مانند طراحی زیبا، شخصی سازی‌های  اعمال شده و توان پردازشی بالای این گوشی، می‌تواند هر کاربری را وسوسه کند. ROG Phone در ابعاد ۱۵۸.۸ میلی‌متر در ۷۶.۲ میلی‌متر تولید شده و ضخامت آن برابر با ۸.۶ میلی‌متر است. ایسوس سعی کرده تا در این گوشی از به‌روزترین سخت افزار موجود استفاده کند. همان‌طور که ذکر شد، نسخه‌ای اورکلاک شده از اسنپ دراگون ۸۴۵ با فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز به همراه پردازش‌گر گرافیکی ادرنو ۶۳۰ به عنوان مغز اجرایی این گوشی انتخاب شده‌اند. در کنار این مجموعه، یک رم ۸ گیگابایتی در نظر گرفته شده تا به اجرای روان‌تر برنامه‌ها و بازی‌های مختلف کمک کند. حافظه‌ی داخلی با دو ظرفیت ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت در دسترس قرار خواهد گرفت و تامین انرژی این مجموعه را یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بر عهده خواهد داشت. نمایش‌گر ۶ اینچی OLED این دستگاه با ابعاد تصویر ۱۸:۹ و رزولوشن ۱۰۸۰× ۲۱۶۰ تولید شده است. این نمایش‌گر از نرخ رفرش ۹۰ هرتز بهره می‌برد و از HDR و گامت رنگی DCI-P3 با درصد ۱۰۸.۶ پشتیبانی می‌کند. ایسوس جک هدفون را از این گوشی حذف نکرده است و از اسپیکرهای استریو دوگانه در جلوی گوشی استفاده کرده که استانداردهای صوتی بالایی دارد. نسل ۵ بلوتوث نیز برای ایجاد ارتباط بهتر در این گوشی به کار گرفته می‌شود.

image

image

با نگاه کردن به مشخصات این گوشی متوجه خواهید شد که در واقع بهترین سخت افزار در میان گوشی‌های اندرویدی را داراست؛ تعداد گوشی‌هایی که با ۸ گیگابایت رم تولید شده باشند بسیار کم است و تنها گوشی موجود که به طور عمده از حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌گیرد هم هوآوی پی ۲۰ پرو پورش دیزاین است. همچنین سریع‌ترین نسخه‌ از پردازند‌‌ه‌ی اسنپ دراگون ۸۴۵ در این گوشی حضور دارد.

کمپانی تایوانی برای فعال کردن حداکثر عملکرد گوشی گیمینگ خود از ایده‌ هموطنش، اچ‌تی‌سی استفاده کرده است. همانند فناوری اج سنس شرکت اچ‌تی‌سی؛ با فشردن اطراف بدنه‌ی گوشی، درخشش قرمز رنگی در کناره‌ها ایجاد می‌شود و حالت X Mode فعال خواهد شد که نهایت عملکرد را در اختیار کاربر می‌گذارد. اگر میزان فشار زیاد باشد، رابط کاربری از آبی ملایم به قرمز تند تغییر می‌کند. با فعال شدن X Mode دستگاه به طور خودکار تنظیماتی را اعمال می‌کند تا بهترین حالت برای گیمینگ را ارائه دهد که این عمل با بستن پردازش‌های پس زمینه و اولویت دادن به بازی‌های فعال در هر دو بخش اختصاص RAM و تقدم پردازش داده‌ها همراه است. همچنین، این حالت AeroActive Cooler را هم کنترل می‌کند، یک ابزار جانبی که به گفته‌ی ایسوس به صورت اختصاصی برای کاربران این گوشی در دسترس قرار می‌گیرد.

این شرکت حتی پا را از این هم فراتر نهاده و علاوه بر لبه‌های حساس به فشار، دو کلید به نام AirTriggers را هم در محل قرارگیری کلیدهای معمول کنترلر گیمینگ خود قرار داده است که توسط کاربر قابل برنامه ریزی‌اند و با هدف حذف کلیدهای کنترل بازی از روی نمایش‌گر دستگاه ایجاد شده‌اند.

اما لوازم جانبی یکی از هیچان انگیزترین ویژگی‌های ROG Phone  است. ایسوس کلکسیونی از ابزارهای جانبی جذاب را برای این گوشی تدارک دیده است. گیم‌پد کلاسیک این گوشی از دو استیک آنالوگ تشکیل شده که در دو طرف گوشی قرار می‌گیرند (مانند کنترلرهای نینتندو سوییچ) و دو کلید فیزیکی در قسمت بالای گیم‌پد و کلیدهای کنترل بازی در دو طرف آن قرار گرفته‌اند. این کنترلر با مشارکت یک داک WiGig، بازی در حال اجرا روی گوشی را با استفاده از وای‌فای ۶۰ گیگاهرتزی 802.11ad  روی تلویزیون استریم می‌کند.

image

ابزار دیگر TwinView Dock نام دارد که گوشی را به نمایش‌گر دوم مجهز می‌کند. این ابزار که چندان هم ظریف و جمع و جور نیست، به یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری مجهز شده و نمایش‌گر آن دقیقا مانند نمایش‌گر اصلی گوشی در ابعاد ۶ اینچ و با رزولوشن مشابه تولید شده است. کلیدهای کنترل بازی، حالت بهبودیافته دریافت بازخورد، اسپیکر ۴گانه در جلوی دستگاه و سیستم فوق خنک کننده از ویژگی‌های جذاب این داک است. ایسوس می‌گوید که این ابزار را برای بازی‌هایی که حالت ماراتن دارند در نظر گرفته است که نمایش‌گر اصلی مختص بازی باشد و نمایش‌گر دوم به چت‌ها و اعمال دیگر اختصاص یابد.

image

تایوانی‌ها داک دیگر هم تولید کرده‌اند که در پشت خود میزبان مجموعه‌ای از پورت‌هاست و به کاربر امکان اتصال گوشی به مانیتور، صفحه کلید و ماوس را می‌دهد؛ همچنین می‌توان از گوشی به عنوان نمایش‌گر کمکی برای رایانه خود استفاده کند. این داک هم مانند سایر ابزارها با استفاده از پورت‌های جانبی قرار گرفته در کناره‌‌های گوشی (البته در حالت Landscape) به آن متصل می‌شود. این پورت شامل یک درگاه USB-C به همراه درگاه اختصاصی ایسوس است.

ROG

Phone ایسوس با مجموعه لوازم جانبی جالب و محدود خود، یک تلاش قابل تحسین برای تثبیت گوشی‌های گیمینگ اندرویدی به عنوان یک دسته جدید از گوشی‌‌های هوشمند به شمار می‌آید. زمان عرضه و قیمت این محصول هنوز اعلام نشده، اما ایسوس انتظار دارد تا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی فروش آن را آغاز کند. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

عادل داودی

۱۳۹۸/۵/۶
سلام
قیمت راگ فون۲ با حافظه ۵۱۲ و رام ۱۲ گیگابایت چند هست
ممنونم اگر جواب بدید

Amir arsh

۱۳۹۷/۷/۱۹
ایسوس بهترین برند گیمینگ من خودم لپ تاپ ROG STRIX GL553VE دارم و خودم عاشق ROG Phone شدم

Amir arsh

۱۳۹۷/۷/۱۹
این بهترین و سریع ترین گوشی گیمینگ با فناوری های روز دنیا به خصوص پردازنده اورکلاک آن.
مشخصات فنی آن هوش آدم رو می پرونه
قیمتش چنده؟

man

۱۳۹۷/۳/۳۱
republic of gamers .

محمد

۱۳۹۷/۳/۱۶
اثر انگشت هم داره ؟