خانهاخبار
گوگل سازنده نمایشگر Pixel 3 XL را انتخاب کرده؛ ال‌جی پنل بدون حاشیه OLED می‌سازد!

گوگل سازنده نمایشگر Pixel 3 XL را انتخاب کرده؛ ال‌جی پنل بدون حاشیه OLED می‌سازد!

گزارش شده است که ال‌جی دیسپلی، پنل نمایشگر اولدی را برای گوشی Pixel 3 XL تولید خواهد کرد که در بالای آن، بریدگی ایجاد شده است.
۱۳۹۷/۳/۱۴

در طی هفته گذشته، گوشی‌های Pixel 3 گوگل به دست شایعه‌پردازان فاش شده‌ بودند؛ به‌‌نظر می‌‍رسد غول جست‌وجو درنظر دارد تا کاربران را با عرضه جانشین Pixel 2 و Pixel 2 XL غافل‌گیر نماید. در همین رابطه، یک افشاگر معروف در Weibo اعلام کرده است که مدل بزرگ‌تر یعنی Pixel 3 XL از صفحه‌نمایش OLED بهره خواهد برد؛ نسل قبل یعنی Pixel 2 XL نیز به صفحه‌نمایش از نوع OLED مجهز شده بود. آن‌طور که پیداست، فبلت جدید گوگل از صفحه‌نمایش بهره خواهد برد که در بالای آن بریدگی اعمال شده است. 

براساس اطلاعات به‌دست آمده، گوگل برای تأمین پنل اولد موردنیاز خود با شرکت LG Display مجدداً همکاری خواهد کرد؛ Pixel 2 XL نیز به نمایشگری مجهز شده بود که توسط شرکت ال‌جی دیسپلی توسعه یافته است. به همین جهت، گمان می‌رود که شرکت LG تولیدکننده پرچمدار Pixel 3 XL گوگل باشد. سال گذشته، گوشی Pixel 2 توسط شرکت HTC تولید شد و مدل بزرگ‌تر یعنی Pixel 2 XL به دست LG به تولید رسید؛ البته در ابتدا اعلام شده بود که HTC سازنده هر دو گوشی جدید است اما به‌نظر می‌رسد که نظر گوگل تغییر یافته.

image

گوشی‌های جدید Pixel 3 و Pixel 3 XL از نظر ظاهری، کاملاً متفاوت خواهند بود؛ در حالی‌که نسخه کوچک‌تر از یک صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد 18:9 استفاده می‌کند، مدل XL به نمایشگری با بریدگی مجهز شده است و به همین جهت انتظار داریم که نسبت ابعاد نمایشگر، بزرگ‌تر از مدل Pixel 3 باشد. در نسل قبل یعنی Pixel 2 و Pixel 2 XL تفاوت‌های ظاهری وجود داشت؛ همان‌طور که احتمالاً به خاطر دارید، Pixel 2 XL با طراحی بدون حاشیه همراه شده است اما Pixel 2، حاشیه‌های زیادی در اطراف نمایشگر 16:9 خود دارد.

با وجود اینکه پرچمداران جدید گوگل از نظر ظاهری متفاوت خواهند بود، انتظار داریم در زمینه سخت‌افزار مشابه با یک‌دیگر باشند؛ به‌طوری‌که از پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام برای هر دو مدل استفاده خواهد شد و ممکن است هر دو گوشی با شش گیگابایت رم به بازار عرضه شوند. در رابطه با نسخه‌هایی که به بازار عرضه می‌شود، اطلاعات چندانی وجود ندارد؛ این احتمال است که گوگل، پرچم‌داران 2018 خود را با 128 گیگابایت حافظه عرضه کند اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که گوگل به تبعیت از اپل، پرچمداران Pixel 3 را در دو نسخه با 64 و 256 گیگابایت حافظه عرضه نماید.

در رابطه با دوربین که وجه‌تمایز پرچمداران جدید گوگل از دیگر گوشی‌های بازار خواهد بود، هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است؛ فعلاً نمی‌دانیم گوگل از ترکیب دو دوربین در قاب پشتی Pixel 3 و Pixel 3 XL استفاده خواهد کرد یا خیر. حتی در صورت عرضه پرچمداران جدید گوگل با دوربین دوگانه، امسال شاهد گوشی‌هایی خواهیم بود که از سه دوربین در قاب پشتی استفاده می‌کنند؛ شایعه شده است iPhone X Plus با دوربین سه گانه به بازار عرضه خواهد شد و حتی گمانه‌زنی‌ها از عرضه Galaxy S10 با ترکیب سه دوربین حکایت دارند. گوشی Huawei P20 Pro در حال‌حاضر، تنها مدل پرچمداری محسوب می‌شود که با دوربین سه‌گانه معرفی شده است.

گوگل به احتمال زیاد از پرچمداران جدید Pixel در ماه اکتبر (مهر ماه) رونمایی خواهد کرد؛ شایعه شده است به همراه Pixel 3، این غول اینترنتی از نسل جدید Pixel Buds (هدفون‌های بی‌سیم گوگل) و اولین ساعت‌مچی هوشمند این شرکت با پلت‌فرم Wear OS رونمایی خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)