خانهاخبار
عرضه نسخه 2019 آیفون 10 با سه دوربین برای تشخیص سه‌بعدی

عرضه نسخه 2019 آیفون 10 با سه دوربین برای تشخیص سه‌بعدی

براساس گزارشی جدید، اپل درنظر دارد تا آیفون‌های 2019 خود را با سه دوربین عرضه نماید؛ گفته می‌شود استفاده از سه دوربین، تشخیص عمق تصاویر را امکان‌پذیر خواهد کرد.
۱۳۹۷/۳/۱۴

براساس گزارشی که توسط خبرگزاری Economic Dailey News منتشر شده است، اپل حداقل از یک آیفون با سه دوربین در سال 2019 رونمایی خواهد کرد؛ این گزارش به نقل از خبری منتشر شده که توسط تحلیل‌گر مؤسسه Deutsche Securities ارائه شده است. به گفته‌ی این تحلیل‌گر، دوربین سه‌گانه که در آیفون 2019 مورداستفاده قرار خواهد گرفت؛ تشخیص بعد را از طریق سیستم استریوسکوپیک صورت می‌گیرد که دو سنسور به ثبت تصویر از یک شی از دو زاویه مختلف اختصاص خواهد یافت. سپس با استفاده از سیستمی که دوربین تعبیه شده است، می‌توان فاصله بین آیفون و شیء مدنظر را محاسبه کرد.

مانند دوربین TureDepth که در دوربین سلفی آیفون 10 به کار گرفته شده است، گزارش Economic Dailey News نشان می‌دهد که دوربین سه‌گانه در قاب پشتی مدل 2019 آیفون به منظور ارائه محتوای واقعیت افزوده کاربرد خواهد داشت. این پیش‌بینی، با گزارش ارائه شده توسط Alex Webb، نویسنده بلومبرگ مبنی بر عرضه آیفون‌های آینده با دوربین مجهز به سیستم عمق‌یاب هم‌خوانی دارد. در آن زمان گزارش شده بود که اپل از شیوه TOF (مخفف Time of Flight) بهره خواهد برد که زمان لازم برای برخورد لیزر به اشیاء برای ثبت تصاویر سه‌بعدی را اندازه‌‌گیری می‌کند. این در حالی است که تحلیل‌گر مؤسسه Deutsche Securities ادعا می‌کند با استفاده از سه دوربین، عمق تصاویر ارزیابی و ثب خواهد شد.

image

رئیس شرکت اپل، اعلام کرده است که کوپرتینویی‌ها در آینده روی محتوای مبتنی بر واقعیت افزوده تمرکز خواهند کرد و علاقه تیم‌ کوک نسبت به این موضوع، بر کسی پوشیده نیست. سال گذشته، شرکت اپل پلت‌فرم ARKit را عرضه کرد که امکان توسعه برنامه‌های واقعیت افزوده را برای آیفون‌ و آیپد برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند.

صرف‌نظر از امکان ثبت عمق تصاویر به کمک دوربین سه‌گانه آیفون 10، گفته می‌شود که سنسور سوم دارای فاصله کانونی بیشتری خواهد بود که برای بهبود زوم روی تصاویر کاربرد دارد. گفته می‌شود با استفاده از این سیستم، آیفون‌های آینده می‌توانند زوم اپتیکال سه‌برابری ارائه دهند؛ بدون آنکه کیفیت تصاویر کاهش چشمگیری داشته باشد. آیفون 7 پلاس، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 در حال‌حاضر با زوم اپتیکال 2 برابری ارائه شده‌اند.

پرچمدار جدید هوآوی یعنی P20 Pro نیز که اولین گوشی مجهز به دوربین سه‌گانه برشمرده می‌شود؛ از سه سنسور 40 مگاپیکسلی، 20 مگاپیکسلی مونوکروم و 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو بهره می‌گیرد و ترکیب این سه سنسور در کنار یک‌دیگر، بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابری را ممکن ساخته است.

از دیگر شایعاتی که پیرامون آیفون‌های 2019 وجود دارد، می‌توان به کاهش اندازه بریدگی در بالای صفحه‌نمایش اشاره کرد که در حال‌حاضر، مورد انتقاد کاربران است. برای امسال، شاهد عرضه سه آیفون جدید خواهیم بود که احتمالاً نسخه ارزان‌قیمت آیفون 10 با نمایشگر LCD را شامل خواهد شد؛ همچنین دو مدل دیگر با پنل OLED معرفی خواهد شد که به ترتیب به عنوان جانشین آیفون 10 و «نسخه پلاس» آن راهی بازار می‌شوند. فعلاً مشخص نیست در سال 2018، از نسل جدید iPhone SE رونمایی خواهد شد یا کوپرتینویی‌ها به معرفی تنها سه گوشی اکتفا خواهند کرد؛ با این‌حال، گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون آیفون 4 اینچی جدید اپل وجود دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ارسی

۱۳۹۷/۳/۱۵
انتقاد دارم لطفا درج کنین.
۳ دوربین هواوی بسیار خلاقانه و تحسین برانگیز بود ولی واقعیت اینکه یه دوربین مونوکروم و یه دوربین عادی و یه دوربین ۸ مگاپیکسل با اپتیکال دو برابر بوده.۳ برابر زوم اپتیکی نیست و هایبرید میکنه.
اپتیکال ۳ برابری فاصله کانونی حدود ۸۰ و بالاتر میخواد که این کار تو سری پی ۲۰ انجام نشده‌.هرچند آوردن زوم اپتیکی دوبرابر کار خوبی بود.
وجود مونوکروم رو هنوز نتونستم درک کنم.دوربین ۴۰ مگاپیکسل به اندازه بیشتر از کافی جزییات داره و مونوکروم واقعا وجودش بیشتر شبیه به کلیشه و تکرار برای لایکا شده

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۳/۱۴
کوپرتیونی‌ها همش میگن اِل میکنیم و بِل میکنیم.. هیچکاری هم نمیکنن آخرش.
یه باتری استاندارد هنوز نتونستن تولید کنن.. داری صحبت میکنی وسط خیابان ۳۰٪ هم شارژ داری.. یهو گوشی میبینی خاموش میشه!?? و دستتو میذاره توی پوستِ گردو،، طرف از اون ورِ خط هِی میگه اَلو..اَلو.. صدامو داری؟ اَلو.... آرمین چرا اخلاقت عوض شده جدیداً؟؟ اَلو.. جواب بده لامصب
ای لعنت به این زندگی که برام درست کردی.. من بخاطرت تو روی خانواده‌ام ایستادم.. اَلو.......