خانهاخبار
شیائومی Mi 8 SE رونمایی شد؛ اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 710

شیائومی Mi 8 SE رونمایی شد؛ اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 710

شرکت شیائومی به‌تازگی از اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 710 رونمایی کرده است که Mi 8 SE نامیده می‌شود؛ مدل مذکور حاشیه‌های باریکی در اطراف نمایشگر 5.88 اینچی خود دارد.
۱۳۹۷/۳/۱۰

همان‌طور که انتظار می‌رفت، شیائومی از گوشی‌های جدید خود در رویداد خبری‌اش در چین رونمایی کرد؛ به همراه Xiaomi Mi 8، این سازنده چینی از یک گوشی میان‌رده رونمایی کرده است که Mi 8 SE (اسپشیال ادیشن) نامیده می‌شود. برخلاف نامی که برای این گوشی درنظر گرفته شده است، Mi 8 SE مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری نسبت به پرچمدار Mi 8 ارائه می‌دهد و البته قیمت کم‌تری دارد. با اینکه Mi 8 SE یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود اما مشخصات خوب پرچمدار Mi 8 را از نظر طراحی حفظ کرده است؛ این مدل در قاب پشتی از شیشه استفاده می‌کند و فریم آلومینیومی دارد.

image

گوشی جدید Xiaomi Mi 8 SE به صفحه‌نمایش 5.88 اینچی از نوع Super AMOLED مجهز شده است که رزولوشن FHD+ (یا 1080 در 2244 پیکسل) دارد. نسبت ابعاد نمایشگر، 18.7 به 9 بوده و (متأسفانه!) ناچ در بالای صفحه‌نمایش جای گرفته است؛ ناچ یا همان بریدگی، محل جای‌گیری دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب است و خبری از سیستم تشخیص چهره پیشرفته که در گوشی Mi 8 وجود دارد، نیست. به همین جهت برای احراز هویت خود باید روی حسگر اثرانگشت حساب باز کنید که در قاب پشتی جای گرفته است.

به لطف طراحی این مدل، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه در گوشی Mi 8 SE نزدیک به 86 درصد است؛ با وجود ایجاد بریدگی در بالای نمایشگر، حاشیه‌ی باریکی در پایین صفحه‌نمایش وجود دارد. شیائومی مدعی است گوشی جدیدش ابعادی به بزرگی یک گوشی 5.2 اینچی دارد؛ به همین جهت، می‌توان امیدوار بود که Mi 8 SE از نظر جای‌گیری عملکرد خوبی داشته باشد. نمایشگر این مدل از بازه رنگ DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و قادر است روشنایی حداکثری 600 نیت را ارائه دهد.

image

Xiaomi Mi 8 SE به پردازنده اسنپدراگون 710 کوالکام مجهز شده است که از فرآیند ساخت 10 نانومتری در توسعه آن استفاده شده؛ این تراشه از AI و AR پشتیبانی می‌کند. پردازنده اسنپدراگون 710 به هشت هسته پردازشی از نوع Kryo 360 مجهز شده است که فرکانس 2.2 گیگاهرتزی دارند و واحد پردازش گرافیک Adreno 616 رندر محتوای گرافیکی را بر عهده گرفته است. عملکرد این گوشی نسبت به یک محصول مجهز به پردازنده 660 تا 20 درصد ارتقا یافته است و در هنگام اجرای بازی و پخش ویدیو با رزولوشن 4K، مصرف انرژی باتری تا 40 درصد کاهش یافته است. مدل پایه گوشی Xiaomi Mi 8 SE به چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و نسخه ارتقا یافته آن با شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.

در قاب پشتی Mi 8 SE از دو سنسور 12 و 5 مگاپیکسلی استفاده شده است؛ قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی برای دوربین اصلی درنظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به زیباسازی چهره، عکاسی با افکت بوکه و تشخیص صحنه عکاسی اشاره کرد. برای دوربین سلفی نیز سنسور 20 مگاپیکسلی مورد استفاده قرار گرفته است که می‌تواند پیکسل‌هایی را به بزرگی 2 میکرومتر ثبت نماید.

image

گوشی Xiaomi Mi 8 SE از یک باتری 3120 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌گیرد و باتری مورد استفاده در این گوشی از شارژر 18 واتی پشتیبانی می‌کند. این مدل با قیمت 281 دلار برای مدل پایه عرضه خواهد شد و نسخه رده‌بالا با شش گیگابایت رم نزدیک به 312 دلار قیمت‌گذاری شده است. این گوشی به رنگ مشکی، طلایی، قرمز و آبی عرضه خواهد شد و البته مشخص نیست چه زمانی Mi 8 SE وارد بازار می‌شود؛ شیائومی در رابطه با جزئیات بیشتر پیرامون عرضه گوشی جدیدش هیچ اطلاعاتی را ارائه نداده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

Ali

۱۳۹۷/۳/۱۱
(ناچ در بالای صفحه‌نمایش جای گرفته است؛ ناچ یا همان بریدگی، محل جای‌گیری دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب است و خبری از سیستم تشخیص چهره پیشرفته که در گوشی Mi 8 وجود دارد، نیست.)
ببخشید اما در گوشی شیائومی Mi 8 SE هم سیستم تشخیص چهره 3D وجود داره.

سینا احدزاده

۱۳۹۷/۳/۱۱
اگه تو بازار قیمتش به ۱۹۰۰ برسه همون موقع میخرمش
نوکیا ۷ پلاس
گلگسی آ ۸
نوا ۳ ای
در برابرش هیچین
(گوشی های شیاومی رو نام نمیبرم)

سامام

۱۳۹۷/۳/۱۱
گوشی خوب است قیمتش مناسب است ،ارزش خرید بالایی دارد.

اسماعیل سهرابی زاد

۱۳۹۷/۳/۱۱
سلام ودرود خدمت دوستان عزیز من طرفداری نمیکنم ومتعصبانه هم نظر نمیدم والی تا الآن حدوده ۵ ساله که از انواع گوشیهایه شیائومی استفاده میکنم خداییش نسبت به قیمت وامکاناتی که دارند هیچ گوشی به گردش نمیرسه فقط ضعفه شیائوم تو دوربیناش بود که از ۲ ساله پیش دیگه اون ضعف هم از بین رفته وبهترین محصولات رو با بیشترین امکانات وکمترین قیمت از شیائومی بگیرید دیگه ولش نمیکنید خیلی از کمپانی هایه بزرگ مثله سانسونگ غز شیائومی حتی یاد میگیرند مثله برنامه هایه همزاد گوشی های شیائومی دوتا حافظه دارند کدوم گوشیها اینطوریند؟مادون قرمز واسه کنترله دستگاهایی مثله کنترل تلویزیون کولر دیجیتال وبیشمار از این به بعدم مطمئنم می ترکونه بدم می ترکونه بازارو

Ali

۱۳۹۷/۳/۱۱
از درگاه کارت SD پشتیبانی میکنه