خانهاخبار
وقتی آتش ناشی از پرتاب راکت، دوربین عکاس ناسا را ذوب کرد (همراه با عکس و تصاویر متحرک)

وقتی آتش ناشی از پرتاب راکت، دوربین عکاس ناسا را ذوب کرد (همراه با عکس و تصاویر متحرک)

چندی پیش تصویری از یک دوربین عکاسی ذوب‌شده در فضای مجازی توجه کاربران را به خود جلب کرد. این دوربین متعلق به بیل انگالس عکاس باسابقه ناسا بود.
۱۳۹۷/۳/۱۱
دوربین ذوب‌شده بیل انگالس

ماجرا این بود که وقتی بیل انگالس، از عکاسان باسابقه آژانس فضایی ناسا می‌خواست پرتاب راکت فالکون 9 را که در راستای ماموریت فضایی GRACE-FO با مشارکت ناسا و مرکز پژوهشی علوم زمین آلمان صورت می‌گرفت، در قاب دوربین‌های خود ثبت کند، یکی از دوربین‌های او در اثر شعله‌های آتش ناشی از پرتاب راکت، ذوب شد.

با اینکه در این حادثه خود دوربین ذوب شد، اما به‌گفته ناسا، کارت حافظه داخل آن سالم ماند. ناسا فیلم کوتاهی از این واقعه را که توسط همان دوربین ثبت شده است، منتشر کرد که نسخه کم‌حجم‌ شده آن را در زیر مشاهده می‌کنید.

 

image

اینگالس دو دوربین را خارج از محوطه امن بستر پرتاب و چهار دوربین دیگر را داخل این محوطه کار گذاشته بود. این دوربین‌ها از راه دور کنترل می‌شدند. آن‌‌‌گونه که از فیلم ضبط‌شده برمی‌آید، با پرتاب راکت و یورش آتش به اطراف، دمای محیط به‌شدت افزایش می‌یابد که در نتیجه آن، بوته‌های اطراف یکی از دوربین‌های خارج محوطه شعله‌ور می‌شود و همین آتش دوربین را به قول اینگالس «برشته» می‌کند.

اینگالس 30 سال است که به عنوان عکاس برای ناسا کار می‌کند. این آژانس در بخشی از توضیحات خود پس از این واقعه نوشت، خلاقیت و تلاش‌های اینگالس در ثبت تصاویر منحصر به فرد، در ناسا و برای هر کسی که پیگیر کارهای اوست، زبان‌زد است.

دوربین بیل انگالس بیرون از محوطه امن بستر پرتاب، و پیش از پرتاب راکت

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مرد

۱۳۹۷/۳/۱۱
حالا پول دوربینو کی میده؟

arash

۱۳۹۷/۳/۱۱
ینی با این فاصله زیاد بازهم دوربین ذوب کرد!!!چ جهنمی !