خانهاخبار
شیائومی از گوشی پرچمدار Mi 8 رونمایی کرد

شیائومی از گوشی پرچمدار Mi 8 رونمایی کرد

شرکت شیائومی در یک رویداد اختصاصی از پرچمدار جدید خود با نام تجاری Mi 8 رونمایی کرده است؛ این مدل با دوربین دوگانه، سیستم تشخیص چهره و نمایشگر 6.2 اینچی OLED به بازار عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۳/۱۰

Xiaomi Mi 8 یکی از موردانتظارترین گوشی‌های امسال محسوب می‌شد؛ با افشای شایعاتی مبنی بر عرضه این مدل با سیستم تشخیص چهره و بریدگی در بالای نمایشگر، احتمالاً وسوسه شده‌اید که برای تجربه یک گوشی جدید تا معرفی پرچمدار Xiaomi Mi 8 منتظر بمانید. شرکت چینی در یک مراسم خبری از پرچمدار 2018 خود با نام Mi 8 رونمایی کرده است که جانشین Xiaomi Mi 6 خواهد شد؛ همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، قرار نیست گوشی Xiaomi Mi 7 به بازار عرضه شود.

image

جدیدترین پرچمدار شیائومی از صفحه‌نمایش 6.21 اینچی از نوع OLED بهره می‌گیرد؛ وجه‌تمایز این گوشی با دیگر پرچمدارانی که توسط شیائومی معرفی شده، وجود زائده در بالای نمایشگر است. گوشی Xiaomi Mi 8 به نمایشگری با رزولوشن FHD+ مجهز شده است و روشنایی حداکثری صفحه‌نمایش به 600 نیت می‌رسد که در مقایسه با برخی از پرچمداران موجود در بازار، چندان بالا نیست. نسبت ابعاد صفحه‌نمایش 6.2 اینچی گوشی Xiaomi Mi 8، باعث تمایز آن از دیگر مدل‌هایی است که در بازار وجود دارند؛ نمایشگر این گوشی در مقایسه با صفحه‌نمایش پرچمداران Galaxy S9 سامسونگ کشیده‌تر بوده و نسبت ابعاد 18.7 به 9 دارد. ایجاد بریدگی در بالای صفحه‌نمایش و حاشیه‌های نسبتاً باریک در پایین نمایشگر، باعث شده است تا نزدیک به 88 درصد از پنل جلوی گوشی با صفحه‌نمایش پوشانده شده باشد که بالاتر از آیفون 10 اپل، Galaxy S9 سامسونگ یا حتی P20 Pro هوآوی است. البته شیائومی نتوانسته حاشیه‌ی پایین نمایشگر را با وجود بریدگی در بالای صفحه‌نمایش حافظ کند؛ همین موضوع باعث شده تا طراحی Xiaomi Mi 8 تحت‌تأثیر قرار بگیرد.

image

برای احراز هویت کاربران، شیائومی از حسگر اثرانگشت در قاب پشتی گوشی خود استفاده کرده است؛ در حالی‌که گمان می‌رفت Xiaomi Mi 8 به حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز شده باشد. ضمن اینکه مدل مذکور از سیستم تشخیص چهره پیشرفته 3 بعدی بهره می‌گیرد که با تابش پرتوهای مادون قرمز، می‌تواند هویت صاحب دستگاه را تشخیص دهد؛ به دلیل بهره‌گیری از چنین فناوری، هویت کاربران حتی در محیط‌های تاریک با استفاده از سیستم تشخیص چهره قابل احراز است. دیگر پرچمداران اندرویدی از جمله Huawei P20 Pro، گلکسی اس 9 سامسونگ، OnePlus 6 و Xiaomi Mi Mix 2S از دوربین سلفی برای تشخیص چهره کاربران استفاده می‌کنند که چندان عملکرد دقیقی ندارد و در محیط‌های تاریک نیز کاربران را با مشکل مواجه می‌سازد!

image

Xiaomi Mi 8 به پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز شده است؛ این تراشه هشت هسته‌ای را در دیگر گوشی‌های اندرویدی از جمله Galaxy S9 سامسونگ (نسخه مخصوص بازار ایالات متحده)، Xperia XZ2 سونی، LG G7 ThinQ و OnePlus 6 دیده بودیم. شیائومی مدعی شده است که گوشی جدیدش در آزمون AnTuTu توانسته امتیاز خیره‌کننده 301,472 را به‌دست آورد. پرچمدار جدید شیائومی با شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه، شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت و شش گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه به بازار عرضه خواهد شد اما می‌توانید از کارت حافظه Micro SD به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی استفاده نمایید.

image

عکس‌برداری، یکی از بخش‌هایی است که Xiaomi Mi 8 حرف‌های جدی برای گفتن دارد؛ این مدل به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی مجهز شده است و سنسورهای مورد استفاده در دوربین، پیکسل‌هایی به بزرگی 1.4 میکرومتر را به ثبت می‌رساند. برای دوربین اصلی از لرزش‌گیر اپتیکال چهارمحوه استفاده شده است که می‌تواند تأثیرات لرزش دست را در هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری خنثی نماید. براساس ادعای شیائومی، گوشی جدید این شرکت موفق شده است از DxOMark امتیاز خیره‌کننده 99 را به دست آورد که هم‌سطح با پرچمدار Galaxy S9 Plus سامسونگ است. شیائومی برای دوربین اصلی، از هوش مصنوعی نیز کمک گرفته است تا صحنه‌های عکاسی تشخیص داده شده و بهترین تنظیمات روی دوربین اعمال شود. ثبت‌ عکس‌های سلفی به کمک دوربین ثانویه 20 مگاپیکسلی در جلوی گوشی امکان‌پذیر است؛ دوربین سلفی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌گیرد و قار است تصاویر سلفی پرتره به ثبت برساند. دوربین سلفی از لنزی با دیافراگم F2.0 برخوردار است و می‌تواند پیکسل‌هایی به بزرگی 1.8 میکرومتر را ثبت کند.

image

 گوشی Xiaomi Mi 8 به لطف برخورداری از سیستم‌ تشخیص چهره سه‌بعدی، قابلیتی را برای جان بخشیدن به اموجی‌ها ارائه می‌دهد؛ این مدل از ویژگی مانند Animoji آیفون 10 برخوردار است و اموجی‌ها متناسب با چهره شما، تغییر می‌یابند. پرچمدار جدید شیائومی که Mi 8 نامیده می‌شود، با قیمت 420 دلار (مدل 64 گیگابایتی)، 468 دلار (مدل 128 گیگابایتی) و 515 دلار (مدل 256 گیگابایتی) به بازار عرضه خواهد شد؛ با وجود قیمت بالا نسبت به Mi 6، این مدل همچنان از پرچمدارانی نظیر Huawei P20 Pro، گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ و آیفون 10 اپل ارزان‌قیمت‌تر است. گوشی جدید شیائومی در دو رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه خواهد شد و سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 را به همراه رام MIUI 10 اجرا می‌کند؛ تغییرات قابل ملاحظه‌ای در رام MIUI 10 اعمال شده است که از جمله آن‌ها، می‌توان به ادغام رام اختصاصی گوشی‌های شیائومی با هوش مصنوعی، دستیار صوتی اختصاصی، طراحی جدید و ژست‌های حرکتی به منظور جابه‌جایی در محیط کاربری سیستم‌عامل اندروید اشاره کرد. ضمن اینکه منوی برنامه‌های در حال اجرا دستخوش تغییر شده است و طراحی کاملاً متفاوتی دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

Aliii

۱۳۹۷/۴/۱۰
دوستان مقایسه دوربین xiaomi mi 8 و oneplus 6 رو حتما ببینید . وان پلاس حتی دوربین سلفیش لرزشگیر اپتیکال داره توی دویدن دم کوچیک ترین لرزشی توش نیست دیگه چه برسه به دوربین اصلیش

Aliii

۱۳۹۷/۴/۱۰
گوشی فوق العاده ایه اما معایبی هم داره واسه فیلم برداری ۴k و دوربین سلفیش هیچ نوع لرزشگیری نداره متاسفانه که کلا فیلم و عکسو خراب میکنه خون میکنه توی دلم ادم.و زده اب نیست.با این قیمت oneplus 6 خیلی بهتره هم یکم در مقابل اب دووم میاره هم واسه فیلمبرداری 4k و دوربین سلفی لرزشگیراپتیکال داره

Hadi

۱۳۹۷/۳/۱۸
آیفون با سیستم عامل اندروید

صدرا

۱۳۹۷/۳/۱۷
نه من پیشنهاد نمیکنم
به نظر من اکسپلورر خیلی خوبه ولی این نه
اگه تونستی اکسپلورر جایی خارج از چین گیر بیاری به منم بگو

مهدی

۱۳۹۷/۳/۱۶
دوستان این گوشی پس از عرضه در اثر یک دقیقه تو چین به فروش رفت !!!!
با توجه به قیمتش عالیه طرح اپل را دقیقا زده از نظر پردازنده از s9+ قویتره
دوربینش امتیازی برابر s9+ آورده ولی از لحاظ کیفیت صفحه نمایش از s9+ پایینتره
نقاط ضعفش اینه که sdکارت نمیخوره که البته دارای نسخه های با حجم متفاوتی هستش و جک هدفون نداره
من اگه بودم نسخه explorer را می خریدم ....
قیمت نسخه explorer آن بین 3400 تا 3800 تومنه ولی قیمت نسخه معمولی آن بین 2800 تا 3300 می باشد
اگه دنبال پردازنده قدرتمند با دوربین با کیفیت هستید من این گوشی رو پیشنهاد میکنم
شما چطور؟؟؟؟...