خانهاخبار
کوالکام اولین چیپست‌های مخصوص واقعیت مجازی و افزوده خود را معرفی کرد

کوالکام اولین چیپست‌های مخصوص واقعیت مجازی و افزوده خود را معرفی کرد

تا به حال دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی بسیاری از چیپست‌های کوالکام استفاده کرده‌اند، اما این شرکت به تازگی از چیپست XR1 رونمایی کرد که اولین چیپی است که تا به حال برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی تولید شده است.
۱۳۹۷/۳/۹

چیپست مذکور قرار است با قیمت ارزان‌تر در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد تا نسخه‌های سطحی‌تری از گجت‌‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را ارائه کنند که اولین نسل آن‌ها تا پایان سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند.

با ورود کوالکام به حوزه‌ی چیپ‌های اختصاصی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، رقابت جدیدی را بین تولید کنندگان چیپست به جریان می‌اندازد. این شرکت اقرار کرده است که اسنپ دراگون ۸۴۵، چیپ پرچم‌دار امسالش برای گوشی‌های هوشمند، همچنان انتخاب بهتری برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است. چیپ XR1 برای دستگاه‌های ساده‌تر توسعه داده شده که بیشتر ویدیوها و تجربه بازی‌های ساده‌تر را هدف گرفته است.

image

کمپانی آمریکایی، گجت‌های مبتنی بر XR1 را ساخته شده برای «تکیه دادن و تماشای ۳۶۰ درجه» ویدیوها به جای «حرکت در طول اتاق» و مجهز به «کنترلرهای ساده‌تر» به جای «کنترلرهای دستی» معرفی می‌کند. این چیپ از رزولوشن 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، فعال‌سازی صوتی و کنترلرهایی که حرکت را در ۶ جهت تشخیص می‌دهند، پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از سخت افزار اختصاصی، می‌توان محتوای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را با جزئیات بیشتر و بهتری تجربه کرد. البته اگر کوالکام چیپست‌های قدرتمندتری از سری XR را تولید کند، قطعا این فناوری‌ها جذاب‌تر خواهند شد، اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد با احتیاط و به ارامی در این حوزه قدم بگذارد و آمادگی بازار برای چنین سخت افزاری را بسنجد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)