خانهاخبار
درخواست روسیه از اپل برای حذف تلگرام از اپ‌استور

درخواست روسیه از اپل برای حذف تلگرام از اپ‌استور

پیش از کشور ما، تلگرام در روسیه با فیلتر مواجه شد؛ اما در نهایت این پروژه روس‌ها سرانجام موفقی نداشت؛ تا جایی که در روزهای ابتدا بخش اعظمی از فضای آنلاین این کشور با اختلالات جدی مواجه شد و در نهایت به طور رسمی اعلام شد که فقط ۱۵ تا ۳۰ درصد از کارکرد این پیام‌رسان در روسیه مختل شده است. حال روس‌ها از اپل تقاضای وساطت دارند.
۱۳۹۷/۳/۹

در ماه آوریل، پیام رسان تلگرام در روسیه فیلتر شد، اما تا کنون کاربران روسی با استفاده از اپ استور همچنان می‌توانند به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند. بنابراین، روس‌ها که عظم خود را جزم کردند تا کاملا تلگرام را در خاک خود ریشه‌کن کنند، دست به دامان اپل شدند و از این شرکت درخواست کردند تا تلگرام را از فروشگاه نرم‌ افزاری خود حذف نماید و از ارسال اعلانات (Push Notification) برای کاربران روسی خودداری کند.

طبق گزارش Wccftech، مقامات روسیه در نامه‌ای رسمی به اپل یک ماه فرصت دادند تا پیش از بروز هرگونه مجازات برای نقض قانون، با این درخواست‌ موافقت نماید. پس از آن‌که تیم توسعه دهنده‌ی تلگرام از درخواست سرویس امنیتی فدرال روسیه مبنی بر ارائه کلید رمزگشایی پیام‌های کاربران امتناع کردند، در این کشور با ممنوعیت فعالیت مواجه شدند. دادگاهی که دستور این ممنوعیت را صادر نمود، اعلام کرد که تا زمانی که تلگرام کلید رمزگشایی را در اختیار مقامات قرار نداده است، حق فعالیت در این کشور را نخواهد داشت. همچنین دلیل این امر را خطر جرایم و اقدامات تروریستی دانست که از این پلتفرم برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند.

image

 در ماه مه، روسیه ۵۰ سرویس VPN و پراکسی را که دسترسی به تلگرام را ممکن می‌ساخت از کار انداخت تا دسترسی به این پیام رسان را محدودتر نماید. روز گذشته Roskomnadzor (سرویس فدرال روسیه که بر فضای ارتباطات، فناوری اطلاعات و ... نظارت دارد) اعلام کرد که با وجود تمامی این تلاش‌ها، اکثر کاربران روسی همچنان به تلگرام دسترسی دارند و تنها ۱۵ تا ۳۰ درصد از عملکرد تلگرام در این کشور مختل شده و حالا روسیه از اپل درخواست دارد تا برای از کار انداختن این اپ کمک کند. همچنین کمیته سانسور روسیه اعلام کرد که با گوگل نیز در حال مذاکره است تا دسترسی به این اپلیکیشن در پلی استور نیز ممنوع شود.

در حالی که اپل در گذشته در حمایت از رمزنگاری و داده‌های امن سخن گفته بود، در مقابل به درخواست‌های محلی نیز امتیازاتی اعطا کرده است. برای مثال، این کمپانی در کشور چین اپلیکیشن‌های VPN را از استور به عملکردهای iCloud خود به یک شرکت محلی منتقل کرده که با دولت در ارتباط است. باید دید این بار اپل در مقابل این درخواست چه سیاستی پیش می‌گیرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

علیSAMSUNG A

۱۳۹۷/۳/۱۰
خوبه که تو ios تلگرام حذف میشه اینجوری دیگه کسی اپل نمیخره

الیوت هندرسون

۱۳۹۷/۳/۱۰
این یک دیکتاتوری روسیه و تلاش روشیه برای تسلط بر منافع شخصی مردمه ن اپل ن روسیه ب هیچ کشوری هیج ربطی نداره ک بخواد در منافع شخصی مردم دخالت کنه . تلگرام یک پیامرسان هست ک کاربران میتونند ازش استفاده کنند و ازش مزایای عالیش بهره ببرند

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۳/۹
ما سروش کشور خودمون رو زوری همگانی کردیم، اونا تلگرام کشور خودشون رو فیلتر کردن!