خانهاخبار
شیائومی از Mi 8 SE رونمایی خواهد کرد

شیائومی از Mi 8 SE رونمایی خواهد کرد

پیش از این اعلام شده بود شیائومی قصد دارد همراه با پرچم‌دار جدیدش، Mi 8، از نسخه‌ای سبک‌تر با نام Mi 7 Lite رونماییی می‌کند. اما به نظر می‌رسد که نام نهایی نسخه ارزان قیمت‌تر با الهام از آیفون‌های ارزان قیمت اپل؛ Mi 8 SE نام دارد.
۱۳۹۷/۳/۹

در حالی که تنها یک روز به معرفی Mi 8 باقی مانده است، امروز تیزری از نسخه ارزان قیمت پرچم‌دار شیائومی، با نام Mi 8 SE منتشر شد که به وضوح طراحی این گوشی هوشمند را به نمایش می‌گذارد. 

این گوشی شباهت زیادی به Mi Mix 2S دارد و ظاهر آن مستطیلی‌تر شده است. در واقع، تفاوت این گوشی با نسل جدید Mi Mix در وجود بریدگی بالای نمایش‌گر است. Mi 8 SE در بالای نمایش‌گر خود یک بریدگی  دارد که محل قرار گیری سنسورهاست و حاشیه پایین نمایش‌گر آن باریک‌تر از سری Mi Mix شده است. با توجه به این که بریدگی نمایش‌گر Mi 8 اصلی بزرگ‌تر از نسخه ارزان قیمت است، ممکن است برخی از سنسورها که در نسخه اصلی حضور دارند از این نسخه حذف شده باشند و این احتمال وجود دارد که نسخه اقتصادی پرچم‌دار جدید از وجود سنسور تشخیص چهره بی‌بهره باشد.

image

با توجه به تصویری که از پوشش پلاستیکی روی گوشی فاش شد، تا حدی با مشخصات سخت افزاری Mi 8 SE آشنا شدیم. این گوشی به چیپ اسنپ دراگون ۷۱۰ مجهز شده است که با توجه به مشخصات این پردازنده، احتمالا با ۶ یا ۴ گیگابایت رم همراه خواهد بود. با توجه به مشخصات ذکر شده، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی گزینه مناسب‌تری برای این گوشی به نظر می‌رسد. دوربین اصلی از دو لنز بهره می‌برد که نوع آن‌ها مشخص نیست، اما با استفاده از هوش مصنوعی بهبود یافته‌اند و در بخش سلفی از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی استفاده شده که با فلش LED همراه است. انتظار می‌رود این دستگاه از اندروید ۸.۱ به عنوان سیستم عامل پیش فرض بهره بگیرد که با رابط MIUI 10 همراه است.

image

طراحی بخش پشتی دستگاه به دو گوشی Mi 8 و Mi Mix 2S شباهت دارد؛ اسکنر اثر انگشت در مرکز قاب پشتی قرار گرفته و چینش دوربین‌ها به صورت عمودی است.

image

ظاهرا زمان عرضه دو گوشی جدید همزمان و از هفته‌ی دوم ژوئن آغاز می‌شود. بازارهای در نظر گرفته شده برای Mi 8 که تا به این لحظه به طور رسمی اعلام شدند، شامل کشورهای: مصر، فرانسه، هند، ایتالیا، روسیه، اسپانیا، تایلند، ویتنام و البته وطن شیائومی یعنی کشور چین است. اما هنوز مشخص نیست که نسخه SE در کدام بازارها عرضه می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)