خانهاخبار
گوشی OnePlus 6 ضدآب است اما با آن شنا نکنید!

گوشی OnePlus 6 ضدآب است اما با آن شنا نکنید!

کالبدشکافی‌های تیم iFixit نشان می‌دهد پرچمدار جدید شرکت OnePlus تاحدودی نسبت به نفوذ آب مقاوم است؛ حتی به‌نظر می‌رسد این مدل نسبت به آنچه که شرکت سازنده گفته، مقاوم‌تر باشد.
۱۳۹۷/۳/۹

زمانی‌که شرکت OnePlus از گوشی پرچمدار جدید خود یعنی OP6 رونمایی کرد، اعلام شد که این مدل نسبت به پاشش آب مقاومت است؛ با این‌حال، هیچ‌ اشاره‌ای به دریافت گواهی IP برای جانشین OnePlus 5T نشد. زمانی‌که پرچمداران این سازنده چینی را با محصولات رقبا از جمله اپل، سامسونگ، LG، هوآوی و سونی مقایسه می‌کنیم، عدم مقاومت گوشی‌های OnePlus در برابر آب یا گردوغبار به نقطه ضعف برای آن‌ها تبدیل می‌شود؛ با این‌حال، شرکت چینی هیچ اقدامی برای رفع این موضوع انجام نداده است.

image

با این‌حال به‌نظر می‌رسد گوشی OnePlus 6 از آنچه که گمان می‌کردیم مقاومت‌تر باشد؛ جدیدترین کالبدشکافی صورت گرفته روی جانشین OnePlus 5T توسط iFixit تأیید می‌کند که پرچمدار 2018 شرکت چینی، آمادگی بیشتری برای نبرد با قطرات آب دارد و شما را ناامید نخواهد کرد!

با اینکه شرکت OnePlus هیچ تأییدیه‌ای برای پرچمدار جدیدش یعنی OnePlus 6 به‌دست نیاورده است، مهندسان با تلاش فراوان موفق شده‌اند تا از قطعات سخت‌افزاری گوشی در مقابل نفوذ آب، محافظت نمایند. کالبدشکافی iFixit نشان می‌دهد که شرکت OnePlus از یک واشر پلاستیکی درون اسلات سیم‌کارت پرچمدار جدید خود استفاده کرده که ساده‌ترین راه برای مقاوم ساختن گوشی در برابر نفوذ آب است. اگر به درون گوشی دقیق شویم، مشخص می‌شود که شرکت چینی اقدامات بیشتری به منظور افزایش مقاومت پرچمدار 2018 خود در برابر نفوذ آب و گردوغبار انجام داده است؛ پوشش‌های سیلیکونی که در اطراف کابل‌های انعطاف‌پذیر گوشی به‌کار گرفته شده است، مانع از آسیب زدن قطرات آب به سخت‌افزار OnePlus 6 خواهد شد. چنین ویژگی را در گوشی‌های پیشین شرکت چینی یعنی OnePlus 5 و OnePlus 5T دیده بودیم.

image

در مجموع، می‌توان گفت که گوشی OnePlus 6 می‌تواند بدون آسیب دیدن، در یک محیط بارانی قابل استفاده باشد؛ البته این احتمال نیز وجود دارد که بتوانید آن‌را با خود به استخر ببرید اما از آنجایی‌که هیچ گواهی برای OnePlus 6 دریافت نشده، توصیه‌ای به انجام آن نداریم! 

 

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری پرچمدار جدید OnePlus، باید اشاره کرد که این مدل به صفحه‌نمایش 6.28 اینچی از نوع Optic AMOLED مجهز شده است؛ نمایشگر مذکور رزولوشن FHD+ داشته و نسبت ابعاد 19:9 دارد. همین موضوع باعث شده است تا نمایشگر گوشی OnePlus 6 در مقایسه با صفحه‌نمایش پرچمدارانی نظیر Galaxy S9 سامسونگ کشیده‌تر باشد؛ این موضوع به دلیل ایجاد بریدگی در بالای صفحه‌نمایش است که شرکت سازنده درون این Notch، دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب را جای داده. OnePlus 6 از پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند و مدل پایه آن به شش گیگابایت رم مجهز شده است؛ اگر به دنبال نسخه قدرت‌مندتر آن هستید، می‌توانید مدل مجهز به هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی یا 256 گیگابایت حافظه داخلی را خریداری کنید که حداکثر 630 دلار قیمت‌گذاری شده است.

image

OnePlus 6 از دوربین دوگانه 16 و 20 مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ دوربین دوگانه این گوشی از لرزش‌گیر اپتیکال و EIS برخوردار است و بدین شکل، لرزش دست کاربران در هنگام فیلم‌برداری خنثی می‌شود. ضمن اینکه از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی برای جانشین OnePlus 5T استفاده شده است که لرزش‌گیر EIS دارد. پرچمدار جدید OnePlus از باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند که قادر است به سرعت شارژ شود؛ این گوشی از شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی خواهد کرد. برخلاف OnePlus 5، حسگر اثرانگشت در گوشی OnePlus 6 به پنل پشتی منتقل شده است که برای احراز هویت، تنها باید آن‌را لمس کنید؛ سیستم تشخیص چهره نیز بخشی از قابلیت‌های پرچمدار 2018 شرکت OnePlus است که البته مانند نمونه به‌کار گرفته شده در آیفون 10 چندان پیشرفته نیست و با استفاده از دوربین سلفی، هویت شما را احراز می‌کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Fatemeh

۱۳۹۷/۳/۱۲
من اینو خریدم. خیلی راضی ام. البته گوشی قبلی سامسونگ اس هشت بود. اگه کیفت صفحه و کیفیت دوربین نادیده بگیرم. نسبت به پولی که دادم خیلی راضیم . سرعت و فوق العاده ای داره . مثل آب خوردن و هیچ باگ تا حالا ندیدم