خانهاخبار
معرفی Galaxy Note 9 در اوایل مرداد ماه با 512 گیگابایت حافظه

معرفی Galaxy Note 9 در اوایل مرداد ماه با 512 گیگابایت حافظه

براساس یک گزارش جدید، سامسونگ درنظر دارد تا از جدیدترین پرچمدار خود یعنی Galaxy Note 9 در هفته اول ماه مرداد رونمایی کند؛ نسخه گران‌قیمت این گوشی به 512 گیگابایت حافظه مجهز شده است.
۱۳۹۷/۳/۸

با رونمایی از پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus، شایعه‌پردازان روی افشای مشخصات و قابلیت‌های پرچمدار دیگر سامسونگ در نیمه دوم سال 2018 یعنی Galaxy Note 9 متمرکز شده‌اند. این مدل که به عنوان جانشین Galaxy Note 8 عرضه خواهد شد، احتمالاً پیش از موعد و در تاریخ 29 جولای (7 مرداد) رونمایی می‌شود. دلایل مختلفی برای رونمایی زودهنگام از فبلت جدید سامسونگ عنوان می‌شود که از جمله آن‌ها، می‌توان به عملکرد نسبتاً ضعیف پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus از نظر میزان فروش اشاره کرد. با این‌حال، نباید از ذکر این موضوع غافل شد که پیش از معرفی گوشی‌های گران‌قیمت سامسونگ در هر سال، چنین شایعاتی مبنی بر رونمایی زودهنگام از آن‌ها منتشر می‌شود اما این گمانه‌زنی به ندرت به واقعیت مبدل می‌شوند.

سامسونگ در طی چند سال گذشته به رونمایی از گوشی‌های پرچمدار خود با فاصله زمانی شش ماهه پای‌بند بوده است؛ پرچمداران سری Galaxy S در ابتدای هر سال به نمایش گذاشته می‌شوند و شش ماه بعد، سامسونگ از عضو جدید از سری Galaxy Note رونمایی می‌کند. همین موضوع باعث خواهد شد تا نسبت به شایعه جدید مبنی بر رونمایی از Galaxy Note 9 در تاریخ 29 جولای (7 خرداد) بدبین باشیم؛ در صورتی‌که سامسونگ به روند گذشته خود متعهد باقی بماند، جانشین Galaxy Note 8 احتمالاً در اواخر ماه آوریل معرفی خواهد شد و در نمایشگاه MWC 2018 نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

image

از نظر طراحی، فبلت جدید سامسونگ تفاوت چشمگیری با نسل قبل نخواهد داشت؛ Galaxy Note 9 حاشیه‌ی باریکی در بالا و پایین صفحه‌نمایش خود دارد و فاقد Notch - به بریدگی بالای صفحه‌نمایش گفته می‌شود - خواهد بود. آن‌طور که پیداست، شرکت کره‌ای در نهایت تصمیم گرفته است تا طراحی و برخی از مشخصات سخت‌افزاری Galaxy Note 9 را نهایی نماید؛ اما به‌نظر می‌رسد که پیرامون حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی هنوز به نتیجه نرسیده است. به‌تازگی، یک منبع مطلع اعلام کرده است که احتمالاً نسخه رده‌بالای Galaxy Note 9 به هشت گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد شد. 

در رابطه با ویژگی‌هایی که جانشین Galaxy Note 8 ارائه خواهد داد، باید به عرضه این مدل با نسخه جدید دستیار صوتی بیکسبی اشاره کنیم که عملکردی سریع‌تر و دقیق‌تر خواهد داشت؛ ضمن اینکه قابلیت‌های Bixby 2.0 افزایش یافته است. مدتی پیش، مقامات سامسونگ وعده داده بودند که پرچمدار نیمه دوم سال 2018 خود را با نسخه جدید دستیار صوتی بیکسبی عرضه خواهند کرد؛ این نسخه از Bixby هم‌اکنون در حال ارزیابی است. در رابطه با پردازنده به‌کار گرفته شده در Galaxy Note 9، تفاوت چشمگیری میان این مدل و پرچمداران Galaxy S9 وجود نخواهد داشت؛ می‌توانید جدیدترین عضو از سری Galaxy Note را با تراشه اگزینوس 9810 سامسونگ یا اسنپدراگون 845 کوالکام خریداری کنید. نسخه‌هایی که در ایالات متحده و چین عرضه می‌شوند، به پردازنده ساخت کوالکام مجهز خواهند شد و در سایر بازارها، اگزینوس 9810 به فبلت Galaxy Note 9 قدرت می‌دهد.

همچنین گمان می‌رود که فبلت آینده سامسونگ در یک رنگ جدید با نام تجاری Teddy Brown عرضه شود؛ این گوشی فاقد 5G خواهد بود و همچنین از حسگر اثرانگشت معمولی در قاب پشتی بهره می‌گیرد. Galaxy S10 که در اوایل سال 2019 از آن رونمایی خواهد شد، به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز شده است و همچنین حسگر اثرانگشت آن، درون صفحه‌نمایش جای می‌گیرد.

در صورتی‌که سامسونگ به برنامه زمانی خود برای رونمایی از پرچمداران جدیدش متعهد باقی بماند، Galaxy Note 9 تا نیمه ماه سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد؛ ضمن اینکه پیش‌فروش آن به مدت دو هفته پس از معرفی رسمی، آغاز می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۳/۱۲
بله سامسونگ بهترین برند با مشتری مداری عالیه

حمید

۱۳۹۷/۳/۱۲
برعکس گفتی هنگ جی نخرین بوت لوپ میشه من یک g5 ماژولار داشتم سایه انداخت پیکسل هاش سوخت و در نهایت بوت لوپ شد هیچ وقت سمت هنگ جی نرین

سعید

۱۳۹۷/۳/۱۱
خیلی ضعیفه اصلا سامهنگ نخرین من و رفقامم مثل...پشیمونیم

محمد

۱۳۹۷/۳/۹
سامسونگ که کار خودشو کرده ، باید دید که هواوی چه نوآوری دیگه ای به پرچمداراش اضافه میکنه ؛ هممون منتظریم.

مهدی

۱۳۹۷/۳/۹
چه احترامی داداش؟!
اینکه یه مدل گوشی هنوز کامل جا نیفتاده و یک سالش نشده، مدل جدیدشو وارد بازار کنه یعنی احترام به مشتری؟ نه داداش،این یعنی فقط ضرر کردن مشتری
یسری مدال های سامسونگ کلا تو خاطر هیچکس نمیاد چون زود بزود گوشی میده بیرون، نمونش s5