خانهاخبار
ایسر از سبک‌ترین لپتاپ 15 اینچی دنیا پرده برداشت: Swift 5

ایسر از سبک‌ترین لپتاپ 15 اینچی دنیا پرده برداشت: Swift 5

کمپانی ایسر سبک‌ترین لپتاپ 15 اینچی دنیا را به نام Swift 5 رسما معرفی کرد. این لپتاپ تازه از جنس آلیاژ منیزیم، آلومینیوم و لیتیوم ساخته شده است و تنها 1 کیلوگرم وزن دارد.
۱۳۹۷/۳/۷

ایسر چند روز پیش رویداد سالانه خود را در نیویورک برگزار و در خلال آن از چند محصول هوشمند تازه ازجمله لپتاپ Acer Swift 5 رونمایی کرد. این لپتاپ تازه مخصوصا برای کاربرانی طراحی شده است که کامپیوترهای همراه کوچک و سبک را ترجیح می‌دهند و قدرت پردازش و مصرف انرژی هم برایشان اهمیت ویژه‌ای دارد. کمپانی ایسر می‌گوید Acer Swift 5 سبک‌ترین لپتاپ 15 اینچی جهان است.

image

کمپانی ایسر درباره طراحی Swift 5 اعلام کرده که توانسته است وزن نهایی این لپتاپ تازه 15 اینچی را با تغییر متریال سازنده به کار رفته در بدنه و درب آن به شدت کاهش دهد. عمده بخش‌های شاسی Swift 5 از جنس آلیاژ منیزیم لیتیوم که بسیار سبک است طراحی شده و آلیاژ منیزیم آلومینیوم هم در بخشی که دست کاربر روی دستگاه قرار می‌گیرد به کار رفته است تا آن را به اندازه کافی مستحکم نگه دارد.

لپتاپ Acer Swift 5 حدودا 1 کیلوگرم وزن دارد و از صفحه نمایش 15 اینچی فول اچ دی لمسی از نوع IPS بهره می‌برد که به خوبی درون شاسی 14 اینچی جای گرفته است. حاشیه‌های بسیار باریک این لپتاپ 5.87 میلی متر هستند و نسبت نمایش نهایی نمایشگر به بدنه آن هم 87.6% است. Swift 5 همچنین از تکنولوژی‌های Acer Color Intelligence و Acer BluelightShield پشتیبانی می‌کند که به تنظیم در بازه رنگی، اشباع لحظه‌ای و همچنین ایجاد تعادل در نور آبی صفحه در صورت استفاده به مدت طولانی کمک می‌کند. لپتاپ تازه ایسر براساس ویندوز 10 مایکروسافت و با پشتیبانی از ویندوز هلو معرفی شده است و کاربران را قادر می‌سازد با استفاده از اسکنر اثرانگشت وارد حساب کاربری خود شوند.

image

ایسر در این باره گفته است که Swift 5 از تازه‌ترین پردازنده سری Core کمپانی اینتل بهره می‌برد اما به مدل آن اشاره نکرده است. حافظه رم این لپتاپ سبک در بیشترین میزان خود 16 گیگابایت از نوع DDR4 و بیشینه حافظه داخلی‌اش هم 1 ترابایت است. Swift 5 یک پورت ارتباطی USB 3.1 Type-C نسل دوم (امکان انتقال داده با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، پشتیبانی از امکان شارژ و خروجی صفحه نمایش)، دو پورت USB 3.1 Type-A، یک پورت HDMI و یک درگاه مخصوص کارت حافظه SD دارد و باتری آن یک روز دوام می‌آورد.

کمپانی ایسر هنوز برنامه نهایی خود را درباره عرضه نهاییو  قیمت لپتاپ تازه Acer Swift 5 اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود قیمت عرضه آن با توجه به بازار هدف کمی متفاوت باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

احمدرضا

۱۳۹۷/۳/۱۱
کارت گرافیکش رو هم بالا بزنن عالیه

sadra

۱۳۹۷/۳/۷
Woow