خانهاخبار
احتمال عرضه آیفون 6.1 اینچی اپل با صفحه‌نمایش OLED

احتمال عرضه آیفون 6.1 اینچی اپل با صفحه‌نمایش OLED

تصاویری از پنل آیفون 6.1 اینچی اپل منتشر شده است؛ در صورت صحت این تصاویر، مدل مذکور مانند نسخه 6.5 اینچی آیفون 10 به صفحه‌نمایش OLED مجهز خواهد بود.
۱۳۹۷/۳/۷

با اینکه مینگ‌چی کو از مؤسسه KGI Securities خارج شده است و اخبار مربوط به محصولات اپل را دیگر پوشش نمی‌دهد، گمانه‌زنی‌ها پیرامون گوشی‌های 2018 اپل ادامه دارد. همان‌طور که احتمالاً به خاطر دارید، مینگ‌چی کو اعلام کرده بود که در سال 2018 از سه آیفون جدید رونمایی خواهد شد و تمامی مدل‌ها با طراحی بدون حاشیه همراه شده‌اند و در بالای نمایشگر آن‌ها بریدگی ایجاد شده است. ضمن اینکه انتظار می‌رود جانشین آیفون 10 به همراه جانشین آیفون 8 به دوربین پیشرفته TrueDepth و سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز شده‌ باشند.

مینگ‌چی کو مدعی است که تفاوت‌هایی میان مدل 6.1 اینچی (جانشین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس) با مدل 5.8 اینچی و 6.5 اینچی وجود دارد؛ کوپرتینویی‌ها در نسخه 6.1 اینچی از صفحه‌نمایش از نوع LCD استفاده خواهند کرد (برخی مدعی هستند اپل به دنبال نمایشگر MLCD+ ساخت ال‌جی است که در G7 ThinQ به‌کار گرفته شده بود) و در دو مدل دیگر از پنل OLED بهره می‌گیرند. با وجود گمانه‌زنی‌های مختلف، LG Display در تولید پنل‌های OLED برای آیفون‌های گران‌قیمت اپل نقشی نخواهد داشت و تمامی پنل‌ها توسط سامسونگ دیسپلی تأمین خواهد شد. همچنین پیش‌بینی شده بود که اپل، آیفون 6.1 اینچی LCD خود را بدون دوربین دوگانه ارائه خواهد داد و به منظور افزایش مقاومت نمایشگر، این مدل فاقد قابلیت لمس سه‌بعدی خواهد بود؛ در همین رابطه، تحلیلگر موسسه KGI Securities اعلام کرده بود که اپل از حسگر محافظ شیشه‌ای (CGS) بهره خواهد برد؛ بدین شکل، ماژول لمس روی سطح شیشه پیاده‌سازی می‌شود و خبری از ادغام آن با پنل صفحه‌نمایش نخواهد بود. 

image

به‌تازگی نیز تصاویری از اجزای سخت‌افزاری آیفون‌های 2018 به‌دست آمده است که در صورت صحت، بخشی از شایعات گذشته پیرامون آیفون‌ 6.1 اینچی را بی‌اعتبار می‌کند؛ فردی که خودش را با نام کاربری Mr-White معرفی کرده، تصویری را با کپشن «آیفون 10 با نمایشگر 6.1 اینچی OLED» منتشر نموده است. هنوز نمی‌دانیم این موضوع تا چه اندازه درست خواهد بود اما بعید است که صحت داشته باشد؛ بسیاری مدعی شده‌اند که هدف از عرضه آیفون 6.1 اینچی LCD اپل، کاهش قیمت پرچمداران این شرکت است تا بدین شکل، کاربران بیشتری بتوانند به آیفون‌های 2018 اپل دسترسی داشته باشند. همین موضوع باعث شده بود تا مینگ‌چی کو از عرضه مدل 6.1 اینچی تک‌سیم با قیمت پایه 550 دلار خبر دهد؛ به همین جهت، این مدل باید فاقد برخی از قابلیت‌هایی باشد که در نسخه 5.8 اینچی و 6.5 اینچی دیده بودیم. از این‌رو، بعید است در نسخه 6.1 اینچی نیز از صفحه‌نمایش OLED مانند دو مدل دیگر استفاده شود.

این احتمال وجود دارد که Mr-White در انتشار این تصاویر اشتباه کرده است؛ همین موضوع باعث شده تا تصاویر مربوط به پنل آیفون 6.5 اینچی را به جای مدل 6.1 اینچی منتشر نماید که براساس شایعات، صفحه‌نمایش از نوع OLED خواهد داشت. باید منتظر ماند و دید که در آینده، چه شایعات دیگری پیرامون آیفون‌های 2018 اپل منتشر خواهد شد؛ در حال‌حاضر، هیچ‌یک از مقامات اپل نسبت به گمانه‌زنی‌ها پیرامون آیفون‌های جدید این شرکت واکنشی نشان نداده‌اند و تمامی آنچه پیرامون آن‌ها اعلام شده، در حد شایعه است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۳/۷
خب معلومه نمیده ال جی پنل هاش بسیار بی کیفیت هستن و بعد مدت کوتاهی پیکسل هاش میسوزه یا سایه میندازه.اپل دنبال بهترین هاست و بهترین صفحه نمایش ها رو سامسونگ داره