خانهاخبار
چرا پرچمدار U12 Plus از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند؟

چرا پرچمدار U12 Plus از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند؟

کمپانی اچ تی سی هفته گذشته پرچمدار U12 Plus را معرفی کرد. این سازنده به پرسش‌های متداول درباره نام گذاری عجیب و همچنین علت عدم تعبیه شارژ بی سیم در این گوشی تازه پاسخ داده است.
۱۳۹۷/۳/۶

کمپانی اچ تی سی هفته گذشته تازه‌ترین پرچمدار 2018 خود را به نام U12 Plus رسما معرفی کرد که نام گذاری آن با پسوند پلاس کمی عجیب به نظر می‌رسد. اغلب برندها وقتی گوشی مدل پلاس معرفی می‌کنند، در کنار آن یک نسخه معمولی هم دارند که معمولا کوچک‌تر است. برای مثال سامسونگ را در نظر بگیرید که امسال پرچمدار Galaxy S9 را معرفی کرد و در کنارش مدل S9 Plus وجود دارد که بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های کاربردی‌شان کمی هم از مدل استاندارد بزرگ‌تر طراحی شده است. پس از معرفی U12 Plus برخی رسانه‌ها از اچ تی سی پرسیدند دلیل این نام گذاری عجیب چیست و چرا پرچمدار تازه‌اش U12 نام گذاری نشده است. اچ تی سی هم در پاسخ اعلام کرده که باتوجه به تغییرات اعمال شده در این گوشی تازه و همچنین ابعادش تصمیم گرفته است آن را U12 Plus بنامد. مشخصات فنی این گوشی را می‌توان در حد و اندازه Galaxy S9 Plus سامسونگ دانست و همچنین شایان ذکر است که اگرچه ابعاد U12 Plus احتمالا هم اندازه اغلب پرچمداران مدل پلاس موجود در بازار نیست اما قطعا از نسخه‌های استاندارد این پرچمداران بزرگ‌تر طراحی شده است. به نظر می‌رسد که کمپانی اچ تی سی تصمیم خود را برای نام گذاری گوشی تازه‌اش مبنی بر رقابت U12 Plus با پرچمداران مشخصی در بازار اتخاذ کرده است. به قولی این سازنده تایوانی تلاش کرده است پرچمدار تازه خود را در حد و اندازه پرچمداران پلاس بازار توسعه دهد و قصد دارد سایرین هم U12 Plus را با امثال Galaxy S9 Plus سامسونگ و P20 Pro هوآوی مقایسه کنند.

image

از طرف دیگر پرسش مهم دیگری هم وجود دارد که ذهن بسیاری را درگیر خود کرده است. چرا پرچمدار U12 Plus از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند؟ اچ تی سی درواقع یکی از اولین سازندگانی است که این ویژگی را در گوشی‌های خود به کار برد اما پرچمدار تازه‌اش بدون پشتیبانی از شارژ بی سیم معرفی شده است. جالب توجه است که U12 Plus از پنل پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد اما امکان شارژ بی سیم را فراهم نمی‌آورد. اچ تی سی هم مانند اغلب سازندگان دیگر توضیح مشابهی را برای حذف قابلیت شارژ بی سیم از گوشی تازه‌اش ارائه کرده است.

اچ تی سی در مقابل پرسش مهم عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم اعلام کرده که معتقد است تعبیه امکان شارژ بی سیم در U12 Plus عواقبی به ضرر کاربران داشته و این سازنده به همین خاطر آن را حذف کرده است. سازنده تایوانی مذکور در توضیح منظور خود گفته که تعبیه سیم پیچی مخصوص شارژ بی سیم مستلزم آن بوده است که بدنه U12 Plus ضخیم‌تر طراحی شود. اچ تی سی همچنین ادعا کرده که تکنولوژی شارژ بی سیم در حال حاضر هنوز بسیار کند عمل می‌کند و نمی‌توان آنچنان که باید از آن بهره گرفت. به گفته اچ تی سی، کاربر برای استفاده از امکان شارژ بی سیم باید گوشی خود را در حالت و موقعیت مشخصی روی میز بگذارد وگرنه روند شارژ مختل می‌شود. اچ تی سی در ادامه ادعا کرده که تکنولوژی شارژ سریع بسیار مفیدتر از شارژ بی سیم است و به همین خاطر شارژری با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 به همراه U12 Plus عرضه می‌کند. البته گوشی U12 Plus با شارژ سریع نسخه 4.0 هم سازگار است و بعد از Razer Phone و Nubia Z17 در ردیف اولین گوشی‌هایی قرار گرفته که از این تکنولوژی تازه پشتیبانی می‌کنند.

عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم برای بسیاری از کاربران اصلا اهمیت ندارد؛ هرچند همه ما مایل هستیم بتوانیم گوشی خود را بدون اتصال به شارژر هم شارژ کنیم، اما اچ تی سی معتقد است که امکان شارژ سریع از شارژ بی سیم هم مهم‌تر است. پرچمدار تازه U12 Plus صفحه نمایش 6 اینچی کشیده دارد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد. نسخه استاندارد این گوشی به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و حافظه داخلی نسخه دیگرش 128 گیگابایت است. ظرفیت باتری U12 Plus معادل 3500 میلی آمپر ساعت گزارش شده که از متوسط ظرفیت باتری در اغلب پرچمداران استاندارد موجود در بازار بیشتر است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

Nima

۱۳۹۷/۳/۱۵
به امید بازگشت به موفقیتت اچ تی سی

soroosh

۱۳۹۷/۳/۱۱
این هنو نمیتونه واسه گوشی هاش یه شارژ بی سیم بزاره بعد میخواد بیاد با گوشی های جهانی سامسونگ رقابت کنه؟:)))))))))))))))))))
دست بردارین بابا

Jafar

۱۳۹۷/۳/۸
فقط یکمی در زمینه ی دوربینو پردازندهو اج سنس2 و... یه کمی تغییر کرده که اصلا مهم نیستن

محمد

۱۳۹۷/۳/۷
در ضمن بهترین کار اینه که تمام قابلیت ها رو استفاده کنی حالا طرف میخواد از این قابلیت استفاده بکنه یا خیر وقتی از هر چیز گوشی میزنه که ارزونتر در بیاد نشون میده واسه مشتری ارزش قائل نیست و همون بهتر که بره کنار با اون گوشی های مسخره اش

محمد

۱۳۹۷/۳/۷
همون هنگی u11+ هست با باتری ضعیفتر هنگ تی سی گوشی اسمبل نکنه سنگینتره