خانهاخبار
اپل می‌دانست بدنه iPhone 6 به راحتی خم می‌شود!

اپل می‌دانست بدنه iPhone 6 به راحتی خم می‌شود!

اخیرا از اپل به خاطر پنهان کردن مشکل صفحه نمایش iPhone 6 از کاربران شکایت شده است. این کمپانی همه اسناد داخلی را در اختیار دادگاه قرار داده است و قاضی هم تأیید کرده که اپل پیش از عرضه iPhone 6 به ضعف بدنه آن واقف بوده است.
۱۳۹۷/۳/۵

کمپانی اپل اخیرا درگیر یک دعوای حقوقی تازه شد و اسناد مختلفی از آن در خلال برگزاری جلسه‌های مختلف افشا شد که نشان می‌داد این غول تکنولوژی به خوبی به میزان دوام پایین بدنه مدل‌های iPhone 6 و iPhone 6 Plus واقف بوده است. به بیان ساده‌تر، اپل پیش از معرفی و عرضه این دو مدل به خوبی می‌دانسته است که بدنه iPhone 6 و iPhone 6 Plus بسیار آسان‌تر از نسل قبلی یعنی iPhone 5S خم می‌شود و می‌شکند. براساس این اسناد فاش شده، کمپانی اپل با انجام آزمایش‌های مختلفی پیش از عرضه رسمی دو مدل مذکور متوجه این موضوع شده بود که احتمال خم شدن بدنه iPhone 6 و مدل پلاس آن نسبت به نسل قبلی حدودا 3.3 و 7.2 برابر بیشتر است.

از طرفی کمپانی اپل هرگز به این موضوع به صورت رسمی و عمومی اشاره نکرد؛ هرچند کاربران و کارشناسان بارها گزارش کردند که iPhone 6 و iPhone 6 Plus به آسانی خم می‌شوند و در عملکرد صفحه نمایش آن‌ها اختلال ایجاد می‌شود. در اغلب موارد یک نوار خاکستری بالای صفحه دو گوشی مذکور به وجود می‌آمد که کاربران آن را به خاطر رایج  شدنش Touch Disease نام گذاری کردند. برخی کاربران این دستگاه‌ها در مواجهه با مشکل Touch Disease گزارش کردند که نوار خاکستری بالای صفحه نمایش آن‌ها گاهی به نمایش در می‌آید و گاهی پنهان می‌شود و همچنین برخی دیگر ادعا کردند که صفحه نمایش دستگاه‌شان گاهی از کار می‌افتد.

image

برخی تعمیرکاران غیروابسته به کمپانی اپل مشکل Touch Disease را به چیپست لمسی درون گوشی نسبت دادند و ادعا کردند این IC Chip که اشاره‌های لمسی کاربر را به نشانه‌های دیجیتالی تبدیل می‌کند، در برخی مواقع به خاطر خم شدن گوشی از مدار منطقی جدا می‌شود و مشکل ساز می‌شود. بسیاری از کارشناسان در این باره می‌گویند بدنه iPhone 6 و iPhone 6 Plus در شرایط استفاده روزانه هم خم می‌شود و برای صفحه نمایش مشکل می‌آفریند.

کمپانی اپل حدودا 1 سال و نیم پس از عرضه دو مدل iPhone 6 و iPhone 6 Plus در جهت رفع مشکل صفحه نمایش آن در روند مهندسی خود تغییراتی ایجاد کرد. پس از تحقیقات داخلی، اپل به این نتیجه رسید که باید مدار منطقی را به کمک اپوکسی (نوعی چسب) در موقعیت خود مستحکم نگه دارد تا مشکل احتمالی رفع شود. این روش در iPhone 5S هم به کار رفته بود اما اپل آن را از مه 2016 در iPhone 6 و 6 Plus به کار برد.

کمپانی اپل در نوامبر 2016 متوجه مشکل Touch Disease شد و پیشنهاد تعویض دستگاه‌های معیوب را با پرداخت 149 دلار (به جای 349 دلار) به کاربران مطرح کرد. اپل روند تعمیری خود را با کاربران مطرح نکرد و تنها اعلام کرد که مشکل Touch Disease در صورتی پیش می‌آید که دستگاه چندین بار روی سطحی سخت بیفتد یا فشار مضاعف بر بدنه‌اش وارد شود.

اخیرا از اپل به خاطر پنهان‌کاری‌هایش از کاربران شکایت و خواسته شده بود که اسناد داخلی آزمایش‌های خود را تحویل دادگاه دهد. این اسناد همچنان به طرز محرمانه در اختیار دادگاه هستند اما یکی از قضات پرونده اطلاعات پیش رو را تأیید کرده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

yasin

۱۳۹۷/۵/۱۱
من الان سیکس دستمه کاملا ازش راضیم خیلی وقته هم دارمش گوشی کاملی هست

sinakaya

۱۳۹۷/۳/۱۳
یعنی شرکتای دیگه اصلا از مقاومت گوشیشون خبر ندارن
یعنی همه شرکتا جز اپل تا حالا تست نکردن
شما مطمعن باش روی پایین رده هم 100بار تست میکنن
حالا این لو رفته کاری ندارم

Yazdan

۱۳۹۷/۳/۶
سلام من قبل عید یه ایفون سیکس پلاس گرفتم ..متاسفانه بعد چند روز مشکل ایسی تاچ پیدا کرد به طوری که اصن نمیشد با گوشی کار کرد ..بردم تعمیرگاه و متاسفانه خاموش شد و دیگه روشن نشد ..خواهشا سری 6 مخصوصا پلاس رو نخرید

sajjadeshonam

۱۳۹۷/۳/۶
کاش یه گوشی نماد کلاس بود که بهش اعتماد بیشتری داشتیم..گند پشت گند...دلم از آیفون سرد شد

محمد

۱۳۹۷/۳/۵
اینهمه پول بدی آخرش گوشی خم بشه