خانهاخبار
گوشی میان‌رده Meizu M8c با نمایشگر5.5 اینچی 18:9 عرضه شد

گوشی میان‌رده Meizu M8c با نمایشگر5.5 اینچی 18:9 عرضه شد

شرکت میزو، گوشی جدیدی را با نام تجاری Meizu M8c معرفی کرده است که از نمایشگر 5.45 اینچی HD+، دو گیگابایت رم و پردازنده هشت هسته‌ای بهره می‌گیرد.
۱۳۹۷/۳/۵

شرکت چینی میزو که طرفداران زیادی در سرزمین مادری خود دار، گوشی ارزان‌قیمت جدیدی را معرفی کرده است که Meizu M8c نامیده می‌شود؛ رونمایی از این گوشی در روسیه صورت گرفته و قیمت پیشنهادی برای مدل مذکور، 9990 روبل (11 هزار روپیه / 162 دلار) اعلام شده است. در حال‌حاضر، مشخص نیست مدل ارزان‌قیمت Meizu M8c چه زمانی خارج از بازار روسیه عرضه خواهد شد. در ادامه به بررسی مشخصات گوشی جدید Meizu خواهیم پرداخت.

طراحی

image

هیچ مورد جدیدی در طراحی گوشی Meizu M8c جلب‌توجه نمی‌کند؛ هرچند، شرکت سازنده با زیرکی شما را در رابطه با جنس بدنه گمراه می‌کند. شاید در نگاه اول گمان کنید که این گوشی از بدنه فلزی برخوردار است اما چنین نیست؛ قاب پشتی از جنس پلی‌کربنات بوده و تنها طراحی آن به گونه‌ای است که گمان می‌کنید Meizu M8c بدنه فلزی دارد. در پنل پشتی، لوگوی Meizu به همراه دوربین اصلی و فلاش LED جلب توجه می‌کند و جلوی گوشی نیز طراحی جذابی دارد.

مشخصات سخت‌افزاری

از آنجایی‌که گوشی Meizu M8c یک مدل ارزان‌قیمت است، نباید از آن انتظارات بالایی داشته باشید؛ گوشی مذکور به صفحه‌نمایش 5.45 اینچی با رزولوشن HD+ یا 720 در 1440 پیکسل مجهز شده است. برای این گوشی از پنل IPS LCD استفاده شده و اگر رزولوشن نمایشگر را درنظر بگیرید، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش 18:9 است. گوشی ارزان‌قیمت جدید میزو کاملاً بدون حاشیه نیست؛ می‌توانید حاشیه‌های نسبتاً باریک موجود در بالا و پایین صفحه‌نمایش را مشاهده کنید اما این موضوع باعث نشده است تا نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه پایین باشد. درون گوشی از پردازنده اسنپدراگون 425 کوالکام است که چهار هسته پردازشی را درون خود جای داده؛ برای آنکه عملکرد گوشی در حد مناسبی قرار داشته باشد، Meizu M8c به دو گیگابایت رم مجهز شده است. ذخیره‌سازی محتوای مدنظرتان روی حافظه 16 گیگابایتی داخلی گوشی امکان‌پذیر خواهد بود اما می‌توانید از کارت حافظه Micro SD تا سقف 128 گیگابایت استفاده نمایید.

image

در رابطه با عکس‌برداری، Meizu M8c از یک سنسور 13 مگاپیکسلی با F2.2 بهره می‌گیرد که فلاش LED برای آن درنظر گرفته شده است؛ بدین شکل، می‌توانید عکس‌های نسبتاً مناسبی در شب به ثبت برسانید. عکس‌برداری سلفی نیز به کمک سنسور 8 مگاپیکسلی در جلوی گوشی امکان‌پذیر شده است؛ این سنسور، دهانه لنزی F2.0 دارد. اگر به دنبال سیستم احراز هویت خاصی در گوشی Meizu M8c هستید، احتمالاً باید در خرید این مدل تجدیدنظر کنید؛ گوشی مذکور فاقد حسگر اثرانگشت یا سیستم تشخیص چهره است. به همین جهت، کاربر ناچار خواهد شد از پترن، پین یا کد برای قفل‌گشایی دستگاه خود استفاده نماید.

میزو برای شارژدهی مناسب گوشی از باتری 3070 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است اما همچنان پورت Micro USB در لبه‌ی پایین گوشی به منظور شارژ دستگاه قرار دارد. این مدل فاقد شارژ سریع است زیرا پردازنده اسنپدراگون 425 کوالکام از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کند. Meizu M8c تمامی ویژگی‌هایی را که به آن نیاز دارید، دارد؛ از جمله جک هدفون 3.5 میلی‌متری، سنسور مجاورت‌سنج، سنسور تشخیص نور محیط، بلوتوث و وای‌فای. این گوشی ارزان‌قیمت تنها 140 گرم وزن دارد و ضخامت آن نیز 8.5 میلی‌متر اعلام شده است.

گوشی Meizu M8c در مجموع، یک مدل نسبتاً مناسب ارزیابی می‌شود اما برای عرضه در برخی بازارها، شاید این گوشی حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد؛ این در حالی است که رقبا با قیمت تقریباً مشابه، محصولاتی را مجهز به دوربین دوگانه، حسگر اثرانگشت و بدنه تمام فلزی ارائه می‌دهند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)