خانهاخبار
طراحی پرچمدار Pixel 3 گوگل فاش شد

طراحی پرچمدار Pixel 3 گوگل فاش شد

کمپانی گوگل پرچمدار بعدی خود را به نام Pixel 3 در دست توسعه دارد. طراحی ابتدایی منسوب به این گوشی در نسخه بتای توسعه دهندگان Android P دیده شده است.
۱۳۹۷/۳/۵

اگر به دنبال تهیه یک گوشی هوشمند اندرویدی هستید و مایل هستید که با اغلب موارد اصلی در پلتفرم اندروید سازگار باشد و همچنین بتواند به روزرسانی‌های نرم افزاری را هم به سرعت پس از انتشار آن‌ها دریافت کند، باید سراغ گوشی‌های سری Pixel از برند گوگل بروید. گوشی‌های سری Pixel تنها در عرض دو سال توانستند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند و پایگاه وسیعی از کاربران وفادار پدید آورند. این گوشی‌ها از نرم افزار پرسرعت بهره می‌برند، به روزرسانی‌های نرم افزاری به سرعت برای‌شان منتشر می‌شود و به دوربین‌های فوق العاده‌ای هم مجهز شده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد که Pixel 3 قرار است از هر نظر حتی بهتر از نسل‌های قبلی توسعه یابد و طراحی شود.

image

چندی پیش نسخه بتای مخصوص توسعه دهندگان از سیستم عامل Android P منتشر شد و به نظر می‌رسد که در برخی موارد موجود در آن به Pixel 3 اشاره شده است.

تصاویر منسوب به Pixel 3 گوگل در نسخه بتای Android P کاملا ساده و کلی طراحی شده‌اند اما با توجه به همین طراحی‌های ابتدایی هم به خوبی می‌توان طراحی بدون حاشیه لبه تا لبه و صفحه نمایش بودن حاشیه آن را تأیید کرد. هیچ حاشیه چشمگیری در صفحه نمایش دیده نمی‌شود و دکمه‌ای هم در این پنل تعبیه نشده است. از همه مهم‌تر آنکه بریدگی حاشیه در طراحی نمای روبروی Pixel 3 به کار نرفته است و اساسا حاشیه کوچکی هم در آن دیده نمی‌شود؛ اما چنین طراحی نوینی چگونه ممکن خواهد بود؟ در حال حاضر همه گوشی‌های اندرویدی کمی حاشیه (باریک یا پهن) در قسمت پایین صفحه نمایش دارند و همه سازندگان برای طراحی آن دلیل موجهی دارند چراکه درایورهای صفحه نمایش درواقع در همین موقعیت تعبیه می‌شوند.

از طرفی چند گوشی اندرویدی تازه هم وجود دارند که از این قانون تبعیت نمی‌کنند. برای مثال، Vivo Apex را در نظر بگیرید که اولین بار در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2018 به نمایش درآمد. گوشی Apex از طراحی لبه تا لبه واقعی و صفحه نمایش بدون حاشیه با تنها یک نوار حاشیه بسیار باریک در قسمت پایین بهره می‌برد. همچنین Mi MIX 2S شیائومی را در نظر بگیرید که صفحه نمایش لبه تا لبه دارد و با بریدگی بسیار باریکی پایین پنل طراحی شده است.

با توجه به ترندهای حال حاضر بازار موبایل، پیش بینی می‌شود که تلاش سازندگان برای کاهش حاشیه‌های صفحه نمایش در آینده همچنان ادامه یابد و بدین ترتیب طراحی Pixel 3 هم چندان دور از ذهن نخواهد بود.

همچنین به این موضوع توجه کنید که تصاویر موجود در نسخه بتای Android P به هیچ عنوان خبر فاش شده مستقیم منسوب به Pixel 3 به شمار نمی‌روند. درواقع ممکن است Pixel 3 به طور کامل شبیه این طرح ابتدایی نباشد و اصلا با بریدگی حاشیه معرفی شود، چراکه گوگل در حال حاضر Android P را با پشتیبانی از بریدگی حاشیه (ناچ) توسعه داده است. صادقانه بگوییم در حال حاضر هیچکس نمی‌داند که پرچمدار Pixel 3 از چه ویژگی‌هایی بهره می‌برد و نمای نهایی و ظاهری‌اش چگونه خواهد بود.

پس از انتشار این تصاویر ابتدایی برخی کاربران و علاقه مندان به محصولات گوگل هم دست به کار شدند و تصاویر مفهومی Pixel 3 را بر اساس آن‌ها طراحی کردند.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)