خانهاخبار
تصویر و مشخصات Redmi 6 شیائومی با بریدگی بالای نمایشگر و دوربین دوگانه

تصویر و مشخصات Redmi 6 شیائومی با بریدگی بالای نمایشگر و دوربین دوگانه

گوشی جدید شیائومی با نام تجاری Redmi 6 با بریدگی در بالای نمایشگر، فاش شده است؛ این مدل به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود.
۱۳۹۷/۳/۵

تصاویری از گوشی جدید شیائومی به‌دست آمده است که گمان می‌رود مربوط به Xiaomi Redmi 6 باشد؛ شرکت چینی برای رونمایی از گوشی پرچمدار 2018 خود با نام تجاری Mi 8 در تاریخ 31 مه (May) آماده می‌شود و احتمال دارد از محصولات دیگری تا پایان سال جاری میلادی رونمایی کند که Xiaomi Redmi 6 احتمالاً یکی از آن‌ها خواهد بود.

تصاویر به‌دست آمده، حاکی از آن است که جانشین میان‌رده Redmi 5 در بالای نمایشگر خود بریدگی خواهد داشت و در مجموع، طراحی چندان جذابی ندارد؛ با اینکه در بالای نمایشگر بریدگی تعبیه شده است تا نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه افزایش پیدا کند، اما حاشیه‌های اطراف و پایین نمایشگر نسبتاً ضخیم بوده و رنگ سفید آن‌ها باعث شده است تا Xiaomi Redmi 6 کمی زشت به نظر برسد! در قاب پشتی از ترکیب دو دوربین استفاده شده است و به‌نظر می‌رسد که شیائومی، مجدداً از طراحی آیفون 10 برای چیدن سنسورهای دوربین و فلاش LED الهام گرفته است؛ فلاش LED میان دو سنسور به‌کار گرفته شده در دوربین اصلی، جای گرفته است.

image

البته چنین طراحی در میان محصولات شیائومی کاملاً جدید نیست؛ احتمالاً به خاطر دارید که فبلت میان‌رده Redmi Note 5 Pro شیائومی با چنین طراحی به بازار عرضه شده بود و از دوربین دوگانه عمودی بهره می‌گرفت. همان‌طور که گفته شد، در بالای نمایشگر گوشی Redmi 6 بریدگی تعبیه شده است و به‌نظر می‌رسد که این بریدگی، محل جای‌گیری دوربین سلفی، بلندگوی مخاطب و دیگر سنسورهای ضروری خواهد بود. در مجموع، گوشی جدید شیائومی تفاوت چشمگیری با Redmi Note 5 ندارد؛ ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر تا حدودی مشابه است و تنها بریدگی در بالای صفحه‌نمایش تعبیه شده تا فضای بیشتری از پنل جلوی گوشی به نمایشگر اختصاص پیدا نماید.

تصاویری که اخیراً منتشر شده، مربوط به گوشی شیائومی با شماره مدل D1SP1-1393 است که احتمالاً نمونه آزمایشی گوشی Redmi 6 شیائومی خواهد بود. گمان می‌رود که مدل مذکور از یک صفحه‌نمایش 5.99 اینچی با رزولوشن HD+ بهره بگیرد؛ نسبت ابعاد صفحه‌نمایش با توجه به بریدگی بالای نمایشگر، بیشتر از 18:9 خواهد بود. درون گوشی از تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام استفاده خواهد شد و سه گیگابایت رم نیز اجرای چندین برنامه را به صورت هم‌زمان امکانپذیر خواهد کرد. هنوز مشخص نیست تصاویر به‌دست آمده تا چه اندازه صحت دارند اما آن‌طور که پیداست، جانشین Redmi 5 در مراحل توسعه به سر می‌برد؛ به همین جهت، نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید گوگل روی آن اجرا می‌شود و خبری از رام اختصاصی شیائومی یعنی MIUI نیست.

image

گوشی جدید شیائومی که گمان می‌رود Xiaomi Redmi 6 باشد، از حسگر اثرانگشت در قاب پشتی بهره خواهد برد و با توجه به تصاویر به‌دست آمده، قاب پشتی از جنس فلز خواهد داشت. اطلاعات دیگری پیرامون این مدل هنوز منتشر نشده است و نمی‌دانیم که جانشین Redmi 5 چه قابلیت‌های دیگری را ارائه خواهد داد.

در رابطه با زمان رونمایی از گوشی Xiaomi Redmi 6 اطلاعات دقیقی در دسترس نیست؛ با این‌حال، بعید می‌دانیم مدل مذکور در تاریخ 31 مه (May) همراه با پرچمدار جدید شیائومی یعنی Mi 8 و دست‌بند هوشمند Mi Band 3 معرفی شود زیرا مدلی که اخیراً فاش شده است، در مراحل توسعه قرار دارد و به این زودی وارد بازار نخواهد شد. شرکت شیائومی، همچنین تا شش روز دیگر از رام MIUI 10 به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد و جزئیاتی را پیرامون زمان انتشار رسمی آن برای دیگر محصولات خود اعلام می‌کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

amiram

۱۳۹۷/۳/۵
من خودم شیاومی باز هستم و گوشیمم ردمی 4X هست ولی گوشی هایی رو که مثل ایفون X زده به هیچ وجه نمی خرم چون فوق العاده زشت هستن مخصوصا پشتش که دوربینش به صورت عمودیه.(Puke)

محمد

۱۳۹۷/۳/۵
شما نگران هنگ تی سی باش که داره ورشکست میشه همین شرکت های چینی صد برابر هنگ تی سی فروش دارن

Ali Reza

۱۳۹۷/۳/۵
جالبه طراحی nova 3e رو زیبا میدونید و روش صدجور تبلیغه ولی این که مثل اونه زشت ! از نظر من هر دو زشتند نه اینکه فقط این زشت باشه

yashar2080

۱۳۹۷/۳/۵
چه بلایی ببینین به طراحی اپل آوردن...هم خزش کردن و هم طراحی رو اینقدر خراب کردن که آدم بدش میاد دیگه از این نوع طراحی.... کار شرکتهای چینی همینه