خانهاخبار
تایید عرضه دو گوشی جدید با برند نوکیا توسط HMD گلوبال

تایید عرضه دو گوشی جدید با برند نوکیا توسط HMD گلوبال

HMD Global موفق شده است برای دو گوشی جدید خود با شماره مدل Nokia TA-1095 و Nokia TA-1080، از سازمانی در اروپا تأییدیه دریافت نماید.
۱۳۹۷/۳/۵

شرکت HMD Global، به‌تازگی از گوشی میان‌رده و بدون حاشیه خود Nokia X6 رونمایی کرده که برخلاف دیگر محصولات این شرکت فنلاندی، در بالای نمایشگرش بریدگی تعبیه شده است. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که سازنده فنلاندی برای رونمایی از دو گوشی جدید با برند Nokia آماده می‌شود زیرا دو مدل توسط سازمانی در اروپا تأییدیه دریافت کرده‌اند.

مشخصات دو گوشی جدید HMD Global که ترتیب با شماره مدل Nokia TA-1095 و Nokia TA-1080 فاش شده‌اند، هنوز اعلام نشده است؛ تنها می‌دانیم این دو مدل موفق به دریافت تأییدیه شده‌اند و به همین جهت، احتمالاً به‌زودی به صورت رسمی رونمایی خواهند شد. از آنجایی‌که شرکت HMD Global برای معرفی محصولی جدید در تاریخ 29 مه (May) در مسکو، روسیه برنامه‌ریزی کرده است، گمان می‌رود دو گوشی جدید این شرکت با شماره مدل Nokia TA-1095 و Nokia TA-1080  تا چند روز آینده به صورت رسمی معرفی شوند. بد نیست اشاره کنیم که نام تجاری این دو مدل هنوز اعلام نشده است. 

جدا از این دو گوشی، دو دستگاه دیگر توسط HMD Global با شماره مدل Nokia TA-1063 و Nokia TA-1057 از FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا) تأییدیه دریافت کرده‌اند و ممکن است به‌زودی از آن‌ها رونمایی شود. هنوز مطمئن نیستیم که شرکت HMD Global در آینده از چه گوشی‌هایی رونمایی خواهد کرد اما شایعه شده است که مدل 2018 گوشی نوکیا 2، نوکیا 3 و نوکیا 5 توسط این سازنده فنلاندی به بازار عرضه می‌شود. مدتی پیش اعلام شده بود که شرکت HMD Global به عرضه گوشی‌های آینده خود با پردازنده مدیاتک ادامه نخواهد داد و تمای گوشی‌های جدید این شرکت از پردازنده ساخت کوالکام بهره می‌گیرند. به همین جهت، بعید است نسخه 2018 گوشی نوکیا 3 مانند نسل قبل با پردازنده ساخت مدیاتک به بازار عرضه شود.

image

ضمن اینکه در برخی از شایعات، به عرضه دو گوشی با نام تجاری Nokia X5 و Nokia X7 اشاره شده است که احتمالاً مانند Nokia X6 در بالای نمایشگر خود، بریدگی خواهند داشت. مشخصات این دو مدل هنوز اعلام نشده است اما Nokia X6 که در بالای نمایشگرش بریدگی دارد، یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود و از مشخصات سخت‌افزاری نسبتاً مناسبی برخوردار است؛ این مدل با پردازنده اسنپدراگون 636 کوالکام با هشت هسته پردازشی همراه شده و از چهار یا شش گیگابایت رم استفاده می‌کند. آخرین گوشی معرفی شده توسط HMD Gloal از نمایشگر 5.8 اینچی از نوع IPS LCD با نسبت ابعاد 19:9 و رزولوشن FHD+ (یا 1080 در 2280 پیکسل) برخوردار است و همین موضوع باعث شده تا تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش به 435 پیکسل در هر اینچ برسد. Nokia X6 از دوربین دوگانه 16 و 5 مگاپیکسلی برخوردار است و استفاده از سنسور 5 مگاپیسکلی، سبب شده تا ثبت تصاویر با افکت بوکه (تصاویری که پس‌زمینه آن‌ها مات است و دوربین روی سوژه متمرکز می‌شود) امکان‌پذیر باشد. این گوشی از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با F2.0 برخوردار است و باتری 3060 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 3.0 کوالکام، آن‌را همراهی می‌کند. براساس اعلام رسمی مقامات HMD، گوشی میان‌رده Nokia X6 احتمالاً به صورت جهانی عرضه خواهد شد. 

جدا از میان‌رده‌هایی که HMD برای رونمایی از آن‌ها تا پایان سال 2018 برنامه‌ریزی کرده است، انتظار داریم گوشی پرچمدار Nokia 9 با دوربین سه‌گانه در تابستان معرفی شود. البته شرکت سازنده، شایعات پیرامون این مدل را هنوز تأیید نکرده است و گوشی Nokia 8 Sirroco را به عنوان پرچمدار فعلی خود با تراشه قدیمی اسنپدراگون 835 کوالکام و نمایشگر OLED در بازار عرضه می‌کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)