خانهاخبار
تیزر رسمی از عرضه Xiaomi Mi 8 با سیستم تشخیص چهره خبر می‌دهد

تیزر رسمی از عرضه Xiaomi Mi 8 با سیستم تشخیص چهره خبر می‌دهد

تصویری که اخیراً توسط شیائومی منتشر شده است، تأیید می‌کند Xiaomi Mi 8 از یک سیستم احراز هویت جدید بهره خواهد برد؛ این مدل با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر و سیستم تشخیص چهره معرفی خواهد شد.
۱۳۹۷/۳/۵

شرکت شیائومی، امروز تیزر رسمی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد تا مراسم معرفی پرچمدار جدید این شرکت یعنی Xiaomi Mi 8 تنها شش روز زمان باقی مانده است؛ رونمایی از گوشی جدید شیائومی در شنزن، چین صورت می‌گیرد. در این تیزر، همچنین اشاره می‌شود که پرچمدار آینده شیائومی با قابلیت جدیدی برای احراز هویت کاربران همراه شده است. با توجه به آنچه که پیش‌تر پیرامون این مدل شنیده‌ایم، طرفداران شیائومی امیدوارند که پرچمدار جدید Xiaomi Mi 8 به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی پیشرفته یا حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز شده باشد.

تصویری که پیش‌تر از پنل جلوی گوشی آینده شیائومی به‌دست آمده است، نشان می‌دهد که مدل مذکور ناچ عریض‌تری در مقایسه با دیگر گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار دارد. گمان می‌رود Xiaomi Mi 8 از یک ماژول سه‌بعدی نور ساختاریافته بهره بگیرد که تشخیص چهره سه‌بعدی را در این گوشی امکان‌پذیر خواهد نمود. ماژول مذکور با اجزای مختلفی از جمله دوربین سلفی، حسگر مجاورت‌سنج، حسگر تشخیص نور محیط، لنز مادون قرمز، تابشگر نور مادون‌قرمز و دات پروژکتور بهره می‌گیرد؛ ترکیب این اجزا سبب شده است تا Xiaomi Mi 8 بتواند به صورت پیشرفته، چهره کاربران را ارزیابی نماید. به همین جهت، انتظار داریم جانشین Xiaomi Mi 6 اولین گوشی اندرویدی بازار باشد که با چنین قابلیتی همراه خواهد شد. سامسونگ نیز گوشی پرچمدار Galaxy S10 را با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی در اوایل سال 2019 ارائه خواهد داد.

image

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، تصویر تازه منتشر شده ممکن است تأیید کند که Xiaomi Mi 8 از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر بهره خواهد برد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط MyDrivers، شماره شش بیان‌گر ماژول نور ساختاریافته است و پترنی که درون حفره عدد شش دیده می‌شود، بیانگر عرضه Xiaomi Mi 8 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر خواهد بود. همین موضوع باعث شده است تا امیدوار باشیم که پرچمدار آینده شیائومی از دو سیستم احراز هویت بهره خواهد برد؛ کاربران می‌توانند از طریق سیستم تشخیص چهره یا حسگر اثرانگشت درون نمایشگر، هویت خود را احراز نمایند.

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری احتمالی، بد نیست اشاره کنیم که Xiaomi Mi 8 از نمایشگر 6.2 اینچی OLED با رزولوشن FHD+ و نسبت ابعاد 19:9 بهره می‌گیرد؛ ضمن اینکه در بالای صفحه‌نمایش، بریدگی تعبیه شده که محل‌ جای‌گیری دوربین سلفی و سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی خواهد بود. پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته پردازشی، قدرت گوشی جدید شیائومی را تأمین خواهد کرد؛ این تراشه در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی زیادی به کار گرفته شده است و حتی شیائومی، فبلت Mi Mix 2S را در اوایل بهار با این پردازنده معرفی نمود. شش گیگابایت رم از دیگر مشخصات احتمالی است که گوشی آینده شیائومی ارائه خواهد داد؛ البته اگر مایل به هزینه بیشتری باشید، بعید نیست بتوانید Xiaomi Mi 8 را با حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی و هشت گیگابایت رم خریداری کنید. در مدل پایه، تنها از 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است و نسخه میانی نیز به هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود. گفته می‌شود گوشی مذکور از رام MIUI 10 بهره خواهد برد و باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت، انرژی لازم برای صفحه‌نمایش و پردازنده گوشی را تأمین خواهد کرد.

در جلوی گوشی از سنسور 16 مگاپیکسلی با F2.0 استفاده شده است و در قاب پشتی، شاهد جای‌گیری دو سنسور 20 مگاپیکسلی (با F1.7) و 16 مگاپیکسلی (با F2.0) هستیم. انتظار می‌رود جانشین Xiaomi Mi 8 نزدیک به 2999 یوآن (469 دلار) قیمت داشته باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محسن صدیق

۱۳۹۷/۳/۵
با این اوضاع خراب کشور و گرانی ارز باید با همون گوشی نوکیای ساده ای که دارم سر کنم

امیررضا

۱۳۹۷/۳/۵
وضع بازار گوشی خیلی بده نه تنها گوشی بلکه قطعات کامپیوتر هم همینطور خدا به داد ما برسه تا 1400