خانهاخبار
تولید پردازنده برای آیفون‌های 2018 اپل آغاز شده است

تولید پردازنده برای آیفون‌های 2018 اپل آغاز شده است

خبرگزاری بلومبرگ مدعی شده است که آیفون‌های 2018 اپل به تراشه A12 مجهز خواهند بود و تولید پردازنده برای این مدل ‌ها، آغاز شده است.
۱۳۹۷/۳/۴

TSMC، تأمین‌کننده پردازنده برای آیفون‌های امسال اپل، تولید تراشه‌های Apple A12 را با فرآیند ساخت 7 نانومتری آغاز کرده است. خبرگزاری بلومبرگ با انتشار یک گزارش جدید، مدعی شده است که پردازنده‌های مورد استفاده در آیفون‌ 2018 اپل، توسط صنایع‌ نیمه‌هادی تایوان وارد مرحله تولید شده‌اند.

شرکت TSMC در اواخر آوریل اعلام کرده بود که پردازنده‌هایی را با فرآیند ساخت 7 نانومتری توسعه می‌دهد؛ با این‌حال، هیچ‌گاه به صورت رسمی اعلام نشده است که آیا تراشه‌ مورد استفاده در آیفون‌های 2018 اپل با فرآیند ساخت 7 نانومتری توسط TSMC توسعه می‌یابد یا خیر. چیپ‌های 7 نانومتری تا 40 درصد در مصرف‌ انرژی، عملکرد بهتری در مقایسه با تراشه‌های 10 نانومتری دارند؛ ضمن اینکه فضای کم‌تری را در مقایسه با پردازنده‌های 10 نانومتری اشغال می‌کنند. آیفون‌هایی که در اواخر سال 2017 وارد بازار شده است، از تراشه‌ Apple A11 بهره می‌گیرند که بر مبنای فرآیند ساخت 10 نانومتری شکل گرفته‌اند. خبرگزاری بلومبرگ مدعی است که تراشه‌ Apple A12، کوچک‌تر و سریع‌تر خواهد بود و مصرف‌ انرژی کم‌تری در مقایسه با نسل قبل خواهد داشت.

image

گمان می‌رود که صنایع نیمه‌هادی تایوان، تنها تأمین‌کننده پردازنده 12 نانومتری برای آیفون‌های 2018 اپل باشد؛ لازم به‌ذکر است که TSMC، به تنهایی تولید پردازنده برای آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 اپل را برعهده داشته. تمامی آیفون‌هایی که با تراشه Apple A12 به بازار عرضه خواهند شد، در حال‌حاضر در حال توسعه هستند. شرکت آمریکایی، امسال از دو گوشی آیفون با صفحه‌نمایش اولد رونمایی خواهد کرد؛ مدل پایه به عنوان جانشین آیفون 10 با نمایشگر 5.8 اینچی از نوع اولد ارائه می‌شود و نسخه دیگر به صفحه‌نمایش 6.5 اینچی مجهز شده است. همچنین یک مدل ارزان‌قیمت‌تر نیز معرفی خواهد شد که پنل صفحه‌نمایش LCD دارد و اندازه نمایشگر آن 6.1 اینچی است. سامسونگ دیسپلی تولید پنل‌ OLED برای نسل دوم آیفون 10 و آیفون 10 پلاس را برعهده خواهد داشت؛ پیش‌تر گمان می‌رفت ال‌جی دیسپلی با اپل برای تولید پنل اولد آیفون 6.5 اینچی همکاری داشته باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که یکی از دو شرکت ژاپن دیسپلی یا LG Display، ساخت پنل LCD برای مدل 6.1 اینچی را برعهده بگیرد؛ مدتی پیش اعلام شده بود که جانشین آیفون 8 از یک نمایشگر مانند پرچمدار G7 ThinQ ال‌جی استفاده خواهد کرد.

تمامی آیفون‌هایی که امسال به صورت رسمی توسط اپل معرفی خواهند شد، از طراحی بدون حاشیه برخوردار هستند؛ حتی مدل 6.1 اینچی نیز با طراحی مانند آیفون 10 ارائه می‌شود. مینگ‌چی‌ کو، تحلیلگر پیشین KGI Securities اعلام کرده بود که این مدل فاقد قابلیت «لمس سه‌بعدی» است و با  یک دوربین در پنل پشتی ارائه می‌شود. گمان می‌رود که بیشترین فروش در میان آیفون‌های جدید اپل به مدل 6.1 اینچی اختصاص داشته باشد؛ به‌طوری‌که این مدل نزدیک به 50 درصد از عرضه‌ی آیفون‌های 2018 را به خود اختصاص دهد.

براساس شایعات، تمامی آیفون‌های امسال اپل از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بهره خواهند برد و فاقد حسگر اثرانگشت درون نمایشگر هستند. سال گذشته، تنها آیفون 10 با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی عرضه شده بود و آیفون 8 و آیفون 8 پلاس همچنان از حسگر اثرانگشت استفاده می‌کنند. لازم به‌ذکر است که از میان آیفون‌های جدید اپل، تنها مدل 6.1 اینچی فاقد برد انباشته خواهد بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Rreezzaa

۱۳۹۷/۳/۴
40درصد یعنی دیگه گوشیای ایفون جدید باطریشون فوق العاده جواب میده