خانهاخبار
مشخصات و قابلیت‌های احتمالی گوشی Moto Z3 Play موتورولا

مشخصات و قابلیت‌های احتمالی گوشی Moto Z3 Play موتورولا

مشخصات فاش شده از گوشی Moto Z3 Play، حاکی از آن است که مدل مذکور از نمایشگر 6 اینچی OLED بهره خواهد برد و به سیستم تشخیص چهره مجهز شده است.
۱۳۹۷/۳/۴

براساس اسنادی که به دست‌ توسعه‌دهندگان انجمن XDA رسیده، مشخصات و قابلیت‌های نرم‌افزاری گوشی جدید موتورولا یعنی Moto Z3 Play فاش شده است. این اسناد، مشخصات سخت‌افزاری گوشی مذکور را در رابطه با پردازنده، نمایشگر و دیگر قابلیت‌های احتمالی ارائه می‌دهد. با توجه به زمان عرضه نسل قبل یعنی Moto Z2 Play، انتظار داریم گوشی جدید موتورولا تا پایان سه ماهه جاری میلادی معرفی شود.

آن‌طور که پیداست، Moto Z3 Play از یک صفحه‌نمایش 6 اینچی از نوع AMOLED بهره خواهد برد؛ نوع صفحه‌نمایش، Max Vision اعلام شده است. باید اشاره کرد که Max Vision، نام تجاری احتمالی نمایشگر مورد استفاده در گوشی Moto Z3 Play است؛ شرکت‌های دیگر از جمله هوآوی، سامسونگ و ال‌جی از نام‌های تجاری متفاوتی برای نام‌گذاری صفحه‌نمایش گوشی‌های بدون حاشیه خود بهره برده‌اند. با توجه به اسنادی که منتشر شده، انتظار داریم جانشین Moto Z2 Play نمایشگری با نسبت ابعاد 18:9 داشته باشد که در سال 2017 به یک تِرِند در میان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است؛ بعید نیست برای محافظت از نمایشگر از لایه محافظ گوریلا گلس استفاده شود. در تأیید این گزارش، پیش‌تر نیز اعلام شده بود که گوشی Moto Z3 Play به صفحه‌نمایش بدون حاشیه مجهز شده است.

image

انتظار می‌رود موتورولا از چیپ‌ست اسنپدراگون 636 کوالکام در گوشی جدیدش بهره بگیرد؛ این تراشه با چهار گیگابایت رم همراه شده است و Moto Z3 Play در دو نسخه با 32 و 53 گیگابایت حافظه داخلی قابل خرید خواهد بود. در قاب پشتی، موتورولا از ترکیب دو سنسور استفاده استفاده کرده است که تنها می‌دانیم یکی از سنسورها 12 مگاپیکسلی خواهد بود؛ رزولوشن سنسور دیگر هنوز مشخص نشده است. برای عکاسی سلفی نیز می‌توانید روی سنسور 8 مگاپیکسلی در جلوی گوشی حساب باز کنید. گفته می‌شود این گوشی میان‌رده از باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت بهره خواهد برد.

باید اشاره کرد که Moto Z3 Play به سنت دیگر گوشی‌های موتورولا از سری Moto Z پای‌بند خواهد بود و طراحی ماژولار دارد؛ به همراه این گوشی، چهار ماژول جدید Power، استایل، گیم‌پد و Projection معرفی خواهد شد. در رابطه با قابلیت‌های نرم‌افزاری، انتظار می‌رود رابط‌کاربری به نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید بسیار نزدیک باشد؛ البته قابلیت‌هایی از جمله Moto Voice و Moto Display به همراه این گوشی ارائه می‌شود. قابلیت Moto Voice، کنترل گوشی را با استفاده از دستورات صوتی امکان‌پذیر می‌کند و ظاهراً در Moto Z3 Play دسترسی بهتری به قابلیت‌های گوشی دارد. از آنجایی‌که این مدل میان‌رده، بدون حاشیه است؛ دکمه‌های لمسی از پایین نمایشگر حذف شده‌اند و به‌نظر می‌رسد که ژست‌های حرکتی، جابه‌جایی در محیط سیستم‌عامل را امکان‌پذیر می‌کند. همچنین اعلام شده است که جانشین Moto Z2 Play از سیستم تشخیص چهره بهره خواهد برد و سنسور اثرانگشت آن نیز در لبه‌ی سمت راست گوشی جای گرفته است. دوربین اصلی، قابلیتی به نام Cinemagraphs ارائه خواهد داد که نام تجاری درنظر گرفته شده برای ویژگی «عکس‌برداری پرتره» است. 

انتظار می‌رود جدیدترین گوشی موتورولا با آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو 8.1 به بازار عرضه شود و این مدل از Project Treble پشتیبانی نماید. شرکت موتورولا یا لنوو هنوز نسبت به این شایعات واکنشی نشان نداده‌اند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

امیر

۱۳۹۷/۳/۵
افسوس که موتورلا تو ایران نمایندگی و گارانتی درست و حسابی نداره و شرکتی که گارانتی موتورولا تو ایران بر عهدش هست، فقط به فکر جیب خودشه.....

محمد

۱۳۹۷/۳/۴
بهترین گوشی هستن تمام گوشی هارو تست کردم ولی موتورلا بدون هنگ و چیزس بود و قیمت خیلی منسبش نسبت به پرچم دارای دیگه و امکاناتش

هادی

۱۳۹۷/۳/۴
گوشی که ماژولش از خودش گرونتره به چه درد میخوره