خانهاخبار
اچ‌ام‌دی گلوبال بودجه نوکیا را 100 میلیون دلار افزایش داد

اچ‌ام‌دی گلوبال بودجه نوکیا را 100 میلیون دلار افزایش داد

طبق اخبار به‌دست آمده از شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال، این شرکت موفق به جذب سرمایه چشمگیری برای رشد و توسعه گوشی‌های نوکیا شد.
۱۳۹۷/۳/۳

 

image

HMD Global، خانه گوشی‌های نوکیا، افزایش 100میلیون دلاری بودجه نوکیا را با جذب سرمایه از شرکت‌‌های دیگر میسر ساخت. سرمایه‌گذاران عبارتند از: شرکت سوئیسی Ginko Ventures، شرکتDMJ Asia  و یکی از شرکت‌های دخیل در تولید گوشی‌های نوکیا به نام FIH Mobile.

همانطور که مطلع هستیم نوکیا خود دیگر گوشی تولید نمی‌کند ، در سال 2016، این شرکت فنلاندی به یک کانال تجاری مستقل به نام اچ‌دی‌ام گلوبال اختیار داد تا گوشی‌های هوشمند و نیمه‌هوشمند نوکیا را توسعه دهد، مسئولیت تولید این گوشی‌ها بر عهده FIH Mobile، از شرکت‌های تابع Foxconn، است. در ماه دسامبر، اچ‌دی‌ام گلوبال در حالی اولین سال از قرارداد 10 ساله‌اش را به پایان رساند که موفق شد شش گوشی هوشمند و پنج گوشی نیمه‌هوشمند(Feature Phones) را به بازار معرفی کند و بیش از 70 میلیون گوشی نوکیا را به فروش برساند. در ماه فوریه در کنگره جهانی موبایل (MWC) نیز از پنج گوشی جدید رونمایی کرد.

این شرکت علاوه بر جذب سرمایه مذکور موفقیت بزرگ دیگری نیز داشت و آن رساندن ارزش کسب و کارش به 1 میلیارد دلار بوده است. در بیانیه ای که توسط این شرکت منتشر شد چنین آمده است: « رسیدن به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار امکان سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک را برای ما فراهم آورده است و در نتیجه قادر خواهیم بود تا کسب و کار خود را در مقیاس وسیع‌تر وبه‌طرز نوآورانه‌تری در سال 2018 و فراتر از آن گسترش دهیم.»

مدیر عامل این شرکت گفت: "هدف ما ارائه گوشی‌های هوشمندیست که مورد تحسین طرفداران محصولات ما قرار گیرد و در عین حال ریشه‌های فنلاندی و شهرت نام تجاری ما را حفظ کند. ما قصد داریم در گروه تولیدکنندگان مطرح گوشی‌های هوشمند جهان باشیم و موفقیت ما تا به امروز، به ما این را اطمینان می‌دهد که به  مسیر رشد خود در سال 2018 و بعد از آن ادامه دهیم."

HMD Global درآمد 1.8 میلیارد یورو (2.13 میلیارد دلار) را برای سال مالی 2017 گزارش کرده است و هرچند زیان عملیاتی حدود 65 میلیون یورو (77 میلیون دلار) را تجربه کرد، با این حال اوایل سال جاری تحلیلگرCounterpoint  Research اعلام کرد که در سه ماهه چهارم سال 2017 گوشی های هوشمند نوکیا فروش بیشتری نسبت به اچ‌تی‌سی، سونی، گوگل، وان‌پلاس، لنوو و بسیاری از برندهای دیگر داشته‌است.

این تحلیلگر اظهار داشت: «در مورد عملکرد تولیدگنندگان گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2017 باید گفت که اچ دی ام گلوبال موفق به فروش تعداد بیشتری از گوشی‌های نوکیا در سراسر جهان شد و اکنون جایگاه برتری نسبت به این نام‌های تجاری دارد: اچ‌تی‌سی، سونی، گوگل، آلکاتل، وان‌پلاس، جیونی، میزو، کول‌پد و ایسوس.»

البته این گزارش براساس تخمین هاست اما، با احتساب ارقام گزارش شده از حانب خود اچ‌دی‌ام گلوبال ، می‌توان دریافت که صرف نظر از اینکه چه کسی تولید کننده واقعی گوشی‌های برند نوکیاست، این نام تجاری همچنان در قلمرو گوشی‌های همراه، محبوبیت خود را حفظ می کند. لازم به ذکر است که نوکیا نیز یکی از معدود برندهایی بود که در نسخه بتا اندرویدP از آن نام برده شده بود.

برای بسیاری از ما جالب خواهد بود  اگر این شرکت در دسترسی به اهداف خود و زنده کردن دوباره نام نوکیا شود موفق شود، آن هم حالا، پس ازگذشت 10 سال از شروع فروپاشی سلطه او بر بازار گوشی‌های همراه.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)