خانهاخبار
پر‌فروش‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار (فروردین و اردیبهشت 97)

پر‌فروش‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار (فروردین و اردیبهشت 97)

در این مطلب همانند گذشته می‌خواهیم چند لپ‌تاپی که در این مدت جزو پرفروش‌ترین‌های بازار بودند معرفی کنیم
۱۳۹۷/۳/۳

وضعیت بازار

ایسوس یکی از برندها ایست که در ایران به خاطر کیفیت خوب طرفداران فراوانی پیداکرده است پس طبیعتا سهم خوبی در پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های این چند ماه را به خود اختصاصاً داده است همان‌طور که می‌دانید، امروزه به دلیل راحتی جابجایی و کمبود فضا در خانه، لپ‌تاپ جای کامپیوتر خانگی را گرفته و این موضوع باعث رونق بازار لپ‌تاپ شده است. 

گروه جی‌اس‌ام با بررسی بازار در دو ماه اخیر پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌ها را به شما معرفی می‌کند. البته باید بگوییم دستگاه‌هایی که معرفی می‌شوند بهترین نمونه‌های موجود در بازار نیستند، بلکه انتخاب عموم مردم هستند؛ ولی تعادلی بین قیمت، ظاهر زیبا و سخت‌افزار دارند.

مدل های پرفروش

سری Vivobook از شرکت ایسوس به دلیل سخت‌افزار خوب، ظاهر زیبا و وزن پایین از محبوبیت بسیاری بین خریداران برخوردار است. مدل پرفروش این سری X541 است که با مشخصات مختلفی در بازار ایران عرضه‌شده. X540 یکی از مدل‌های ۱۵٫۶اینچی سری X است که در سال ۲۰۱۴ میلادی معرفی و سپس در سال ۲۰۱۵، به‌روزرسانی شد.

image
\

مدل بعدی از ایسوس سری A است. این سری به نسبت کارایی و کیفیت، قیمت مناسبی دارد. A540UP مثل مدل‌های قبلی تماماً از پلاستیک ساخته‌شده است؛ اما کیفیت و استحکام آن حس یک بدنه‌ی آلومینیومی را القا می‌کند. این سری از دستگاه بسیار مناسب برای دانشجویان و کاربران نیمه‌حرفه‌ای هست.

image

لپ‌تاپ R542UQ نسخه‌ی منطقه‌ای سری VivoBook شرکت ایسوس محسوب می‌شود پس می‌توان انتظار داشت ازنظر ظاهری شبیه سری‌های ویوبوک باشد این مسئله نوید طراحی زیبا در کنار وزن و قیمت مناسب را می‌دهد. تنوع پورت و مشخصات خوب سخت‌افزاری این دستگاه را به یکی از پرطرفدارترین لپ‌تاپ‌ها موجود در بازار کرده است.

image

لنوو IdeaPad V310 و IdeaPad V110  از پرطرفدار های بازار به خاطر کاربری خانگی هستند. این دو دستگاه ظاهری بسیار شکیل و رسمی دارند. بدنه‌ی دستگاه، تنها از رنگ مشکی مات و پلاستیک مقاوم ساخته‌شده که در عین سادگی، ظاهری نوین و زیبا به دستگاه بخشیده است.  قیمت مناسب این محصولات باعث فروششان شده است.

image
image

لنوو IdeaPad 320 یکی دیگر از پرفروش‌های بازار است. که از طراحی‌های نسل قبل با سخت‌افزاری نوین بهره می‌برد.

آیدیاپد 320 در رنگ‌های متنوعی عرضه‌شده است؛ مشکی، نقره‌ای، قرمز، بنفش، آبی و سفید. بدنه‌ی دستگاه تماماً از پلاستیک ساخته‌شده است و به گفته‌ی شرکت سازنده بدنه‌ی مقاومی دارد که طول عمر بالای آن و روکشی که از خط و خش جلوگیری می‌کند از ویژگی‌های بارز آن است و به نظر می‌رسد مشکل بدنه را که در مدل قبلی یعنی آیدیاپد ۳۱۰ وجود داشت حل کرده است. درمجموع این دستگاه ازنظر ظاهری قدیمی ولی سخت‌افزار جدیدش و قیمت مناسبش فروشش را تضمین کرده است.

image

جمع بندی

مهم‌ترین مزیت لپ‌تاپ نسبت به کامپیوتر رومیزی قابلیت حمل و استفاده از باتری است. همچنین وجود قطعات اصلی و عدم نیاز به اسمبل باعث شده این محصول طرفداران بسیاری پیدا کند. البته وجود سیستم‌عامل اصلی، گارانتی بهتر و طراحی زیبا امتیاز لپ‌تاپ‌ها را نسبت به کامپیوترهای رومیزی بالابرده است، اما به‌هرحال خرید کامپیوتر رومیزی، در شرایط سخت‌افزاری یکسان، ارزان‌تر تمام می‌شود و البته در بعضی موارد عملکرد بهتری هم دارد. 

این آمار برای بازار لپ‌تاپ تهران است و شاید لپ‌تاپ‌های مناسب‌تری مانند سری Asuspro شرکت Asus و یا Ideapad 700 شرکت Lenovo باید در این مطلب جا می‌گرفتند، ولی سعی شده است آمار واقعی از بازار ارائه شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که لپ‌تاپ‌هایی که در این مطلب بررسی‌شده‌اند بهترین‌های بازار نیستند و کاربران برای خرید دستگاه به‌ظاهر، قیمت و مشخصات مناسب توجه می‌کنند. اگر به دنبال خرید دستگاه با کاربری خاص و منحصربه‌فرد مانند لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی هستید، به شما توصیه می‌کنیم منتظر معرفی این دستگاه‌ها در سایت جی‌اس‌ام باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۳۹۷/۳/۵
خب قیمت هاشون هم درج کنید....