خانهاخبار
تلاش شرکت‌های چینی برای تسخیر بازاری جدید

تلاش شرکت‌های چینی برای تسخیر بازاری جدید

شرکت‌های چینی برای بدست آوردن سهم عمده بازار صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند گام‌های بزرگی برداشته‌اند.
۱۳۹۷/۲/۳۱
image

شرکت‌های چینی تولید کننده تجهیزات اصلی که به اختصار با نام OEM شناخته می‌شوند، تمامی تلاش‌ها و تمرکز خود را برروی تولید صفحه نمایش‌های بدون حاشیه با نسبت تصویر 18:9 گذاشته‌اند تا استفاده از این نوع صفحه‎نمایش را برای گوشی‌های میان‌رده بازار نیز میسر گردانند. با توجه به روند مشاهده شده در نمایشگاه اخیر فناوری اطلاعات در چین، پیشنهادات اولیه بسیاری برای این صفحه‌نمایش به شرکت‌ها داده شده‌است.

علاوه بر توجه به صفحه‌نمایش‌های بدون حاشیه؛ بزرگترین شرکت OEM در میان کشورهای شرق آسیا، تمرکز خود را بر روی موج علاقه‌مندی به نسل جدید صفحه‌نمایش با بریدگی در بالای آن معطوف کرده است. طراحی جدیدی که در ماه‎های اخیر افراد زیادی را به سمت خود کشانده است.

درحالیکه گوشی‌های پایین رده اندرویدی، مانند Alcatel 1 و Lenovo K320t در بدنه خود از صفحه نمایش بدون حاشیه استفاده می‎کنند، صفحه‌نمایش با بریدگی هنوز راهی به میان گوشی‌های پایین‌رده پیدا نکرده‌است. البته با توجه به برخی از محصولاتی که در نمایشگاه فناوری چین (CITE) به نمایش درآمده است، در نیمه دوم سال میلادی جاری شاهد حضور محصولات پایین رده با بریدگی صفحه نمایش در بازار تلفن‌های همراه خواهیم بود. شرکت‌های چینی تولیدکننده صفحه‌نمایش، علی‌الرغم تغییرات کلی در طراحی صفحات نمایش به دلیل تغییر ابعاد از 16:9 به 18:9 همچنان استفاده از صفحه‌نمایش های AMOLED را به عنوان  تکنولوژی اساسی صفحه نمایش ادامه خواهند‌داد. در نمایشگاه CITE شاهد عرضه نمایشگرهایی با وضوح 480p (WVGA) بودیم که از ابعاد 18:9 و بریدگی بالای صفحه برخوردار بودند. شرکت‌های تولیدکننده اظهار داشتند در هفته‌های آینده سخت‌افزارهای لازم برای تولید انبوه این محصولات آماده خواهد شد.

شرکت‌های چینی همچنین برروی توسعه تکنولوژی‌هایی مانند ادغام حسگر انگشت با صفحه نمایش تمرکز کرده‌اند. با توجه به حضور دو شرکت چینی بزرگ Huawei و Vivo امکان تجاری‌سازی این طرح برای شرکت‌های تولیدکننده میسر است. شایان ذکر است که تا قبل از سال 2020 میلادی انتظار نمی‌رود این تکنولوژی در گوشی‌های پایین‌رده شرکت‌های مختلف دیده شود. درحالیکه انتظار می‌رود اکثر پرچمداران در سال بعد مجهز به حسگر انگشت در زیر صفحه‌نمایش باشند. انتظاری که درباره تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی گوشی ایفون X نیز صادق است و پیش‌بینی می‌شود گوشی شیائومی Mi8 به عنوان اولین گوشی اندرویدی با قابلیت مشابه روانه بازار خواهد شد.

شرکت‌های چینی علاوه بر حوزه تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، توان خود را در بخش تولید صفحه نمایش‌های TFT LCD نیز افزایش داده‌اند و به این موضوع اشاره داشته‌اند که درحال تلاش برای تامین طیف گسترده‌ای از صفحه‌نمایش‌ها برای گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی هستند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۲/۳۱
صنعتِ چین مثل تومورِ بدخیم رشد میکنه تا سازندگان‌ِ گوشیهای مطرح را به هلاکت برسانه

Platform

۱۳۹۷/۲/۳۱
فراموش نشه تا ارزانی بسیار زیاد و کامل موبایل و غیره
(نه به خرید)
?
Amen