خانهاخبار
هدست‌های واقعیت‌افزوده، محصول بعدی گوگل

هدست‌های واقعیت‌افزوده، محصول بعدی گوگل

بر اساس اخبار به دست آمده از کارکنان داخلی گوگل، این شرکت در حال طراحی دستگاه جدیدی در حوزه واقعیت افزوده است.
۱۳۹۷/۲/۳۱
image

حال که تجربیات تجاری واقعیت مجازی موفق به کسب محبوبیت و مقبولیت گسترده‌ای شده است، به نظر می رسد زمان آن رسیده که واقعیت افزوده برای برداشتن مرزهای بیشتری وارد عمل شود. هرچند بدون شک AR مفهوم جدیدی نیست، هنوز عمدتا محدود به آزمایشگاه‌ها، موارد استفاده تخصصی و تنها چند سخت افزار واقعا نادر و حرفه ای مانند HoloLens مایکروسافت یا Magic Leap One است.

اما این وضعیت ممکن است به‌زودی تغییر کند، آنطور که برخی از کارکنان داخلی گوگل ادعا می کنند، این شرکت در حال کار بر روی سخت افزار واقعیت افزوده خود است. بر اساس گفته‌ها، این دستگاه مستقل و مبتنی بر یک چیپ‌ست Qualcomm خواهد بود. برخی منابع به قدرت‌های قابل‌توجه QCS603 - IoT SoC نیز اشاره کرده‌اند از جمله: رزولوشن 2,560x 1,440 پیکسل، ضبط ویدئویی 1080p، پوشش سه بعدی و پشتیبانی از OpenGL ES 3.2 و Vulkan.

image

صحبت راجع به گوگل A65 همچنان ادامه دارد و در این میان اخباری مبنی بر حمایت گسترده  Quanta و Meta (شرکت آمریکایی فعال در زمینه AR) از این پروژه به گوش می‌رسد. گفته می‌شود که Meta در حال حاضر بر روی یکی از دستگاه‌های جدید خود به نام A66 کار می‌کند اما، از آنجا که اطلاعات بیشتری از A66 در دسترس نیست نمی‌توان حدس زد که تا چه میزان با A65 مرتبط است.

تجربه نشان داده که ورود گوگل به تنهایی در یک موضوع، لزوما تضمینی برای حصول موفقیت نیست؛ فقط کافی است نگاهی به سرنوشت Google Glass داشته باشید، طرح بیش از حد بلندپروازانه گوگل در زمینه AR. در هر صورت، به نظر می‌رسد با شکل گرفتن رقابت بیشتر و اضافه کردن امکانات مناسب مصرف کننده، در نهایت گوگل موفق شود سهم خوبی از این بازار در اختیار بگیرد. گفته می‌شود مایکروسافت نیز در حال کار بر روی نسخه تجاری HoloLens است، نسخه‌ای که انتظار می‌رود سال آینده عرضه شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)