خانهاخبار
تماشا کنید: مقایسه عملکرد اسکنر اثر‌انگشت زیر نمایشگر با تاچ‌آی‌دی

تماشا کنید: مقایسه عملکرد اسکنر اثر‌انگشت زیر نمایشگر با تاچ‌آی‌دی

هرچند اپل با معرفی فناوری جدید فیس‌آی‌دی در آیفون ۱۰ استفاده از تاچ‌آی‌دی را متوقف کرد،‌ با این حال این فناوری خصوصا با اسکنرهایی که زیر نمایشگر تعبیه می‌شود هنوز حرفی برای گفتن دارد.
۱۳۹۷/۲/۲۸
image

 قبل از عرضه آیفون ۱۰ شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل شاید از اسکنر اثر انگشت قرار گرفته زیر نمایشگر استفاده کند. البته همان‌طور که می‌دانیم این شرکت نهایتا از فناوری فیس‌آی‌دی استفاده کرد و تاچ‌آی‌دی را کنار گذاشت.

از آن زمان تا کنون، گوشی ساخت چین OEM تنها موبایل هوشمندی است از چنین اسکنری استفاده کرده و گویا چند گوشی دیگر نیز قصد استفاده از این فناوری را دارند. با این حال طی این سالها هنوز از مقایسه عملکرد این فناوری با اسکنرهای اثر‌انگشت معمولی حرفی به میان نیامده است.

در همین راستا MKBHD،‌ فعال محبوب در شبکه YouTube، گوشی X21 کمپانی Vivo را (که از فناوری اسکنر اثر‌انگشت زیر نمایشگر برخوردار است) تحت آزمایش قرار داده تا نهایت توانایی‌های آن را قیاس با فناوری تاچ‌آی‌دی بررسی کند.

اولین نکته‌ برداشت شده از این تست آن است که اسکنر اثر‌انگشت زیر نمایشگر (لااقل در شکل فعلی‌اش) کندتر از نسل دوم تاچ‌آی‌دی است که در آیفون 6s و مدل‌های بالاتر به کار رفته است. دوم آنکه اسکنر صرفا با قرار دادن انگشت روی نمایشگر فعال نمی‌شود،‌ بلکه می‌بایست عمدا انگشت را کمی بیشتر روی نمایشگر فشار داد تا اسکنر به کار افتد.

چنانکه در این ویدئو مشاهده می‌شود،‌ این اسکنر نیز محدودیت‌هایی نظیر تاچ‌آی‌دی به کار رفته در آیفون دارد و با انگشت خیس یا آغشته به سس کار نمی‌کند. همچنین در حالی که تاچ‌آی‌دی با انگشتان آلوده به گرد و غبار نیز کار می‌کند،‌ اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر به چندبار تلاش بیشتر برای شناسایی اثر چنین انگشتانی محتاج است.

جالب‌تر آنکه این اسکنر با وجود محافظ صفحه حتی با داشتن ترک و شکستگی و نیز وجود خش روی خود نمایشگر هم کار می‌کند.

متاسفانه بعید است که اپل در نسخه‌های بعدی آیفون ۱۰ فناوری فیس‌آی‌دی را رها کرده و از این اسکنرها استفاده کند، چرا که این شرکت هیچگاه مجددا فناوری‌ای را به کار نمی‌گیرد که قبلا آن را کنار گذاشته باشد. با این حال با توجه به محدودیت‌های فراوان فیس‌آی‌دی،‌ می‌توان گفت که ترکیب آن با اسکنر اثر‌انگشت زیر نمایشگر بهترین تجربه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Platform

۱۳۹۷/۲/۲۹
درود یاسر، شاید همین که میفرمای در آینده رخ بده اما گفته شده بود در تلفن همراه های سال 2019 که نمیتونم بگم همشون چون شاید بعضی هاشون اشتباه بزرگ کنن و محصولشون رو محروم کنن از اسکنر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش از این تکنولوژی بسیار زیبا کننده و بهتر کننده عملکرد موبایل استفاده میکنن مانند به احتمال نزدیک به واقعیت جانشین هوآوی mate10 pr0 که شاید Mate20 نام بگیره و جانشین هوآوی p20 pro که شاید p30 pro نام بگیره و جانشین سامسونگ galaxy S9 plus که s10 plus و حتی x نام بگیره و سامسونگ galaxy note 10, اما شما به اشتباه فرمودی mate 30 که اصلا شاید mate X نام بگیره بعد از mate10 pro کنونی، موفق و سلامتی برات آرزو دارم
?
Amen

یاسر

۱۳۹۷/۲/۲۸
سلام
بالاخره تکنولوژی تازه ای هست وبعد مدتی ضعفش رو برطرف میشه
سامسونگ اس ۱۰ ، نوت ۱۰
هواوی پی ۳۰ ، میت ۳۰
قطعا برطرف کننده و پیشتاز استفاده از این تکنولوژی هستند

Platform

۱۳۹۷/۲/۲۸
هر دو سریع و خوب هستن اما اسکنر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش بسیار جذاب تر و زیبا تر و بهتر هست که امیدوارم در تلفن همراه هایی که گفته شد ابتدای سال 2019 با اسکنر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش ارائه خواهند شد سرعت و توانایی حتی بیشتر کار زیبا و خوب و آنچه vivo نشان داد در این کلیپ داشته باشند
?
Amen