سرویس خبر
26 اردیبهشت 1397 ساعت 16:27
5 نظر

 

گزارش بازدید از خط تولید سیتروئن سی3

پس از مدت‌ها، سرانجام فرصتی مهیا شد تا به کارخانه سایپا سیتروئن واقع در شهر کاشان رفته و از نزدیک شاهد مراحل تولید و مونتاژ اولین محصول این شرکت، سیتروئن سی 3، باشیم.

پس از سال‌ها غیبت خودروهای اروپایی در سبد محصولات شرکت سایپا، این بار سایپا تصمیم گرفت تا اقدام به عرضه محصولی پرآوازه و کارآمد، از شرکت سیتروئن فرانسه نماید. روز گذشته فرصتی شد تا به دعوت شرکت سایپا سیتروئن برای بازدید خط تولید و مونتاژ این هاچبک تازه‌وارد که در کیلومتر 14 جاده کاشان-اردستان واقع شده است رفته و از نزدیک شاهد مراحل تولید اولین محصول مشترک این دو کمپانی باشیم.

تقریباً یک سال از شروع هم کاری شرکت سایپا و سیتروئن می‌گذرد و اکنون شاهد این هستیم که شرکت سایپا کاشان در پی تغییراتی به شرکت سایپا سیتروئن تغییر نام داده و در حال حاضر علاوه بر تولید محصولات اسبق خود، روزانه 2 الی 3 دستگاه هاچبکی زیبا به نام C3 را تولید می‌نماید. سیتروئن C3 یک هاچبک کوچک شهری بوده که در دسته‌بندی‌های جهانی در سگمنت B جای می‌گیرد و شاید جالب باشد بدانید که اولین نسل این خودرو در سال 2003 به تولید رسیده و نمونه‌ای که در کشور ما وجود دارد سومین و جدیدترین نسل این هاچبک فرانسوی محسوب می‌گردد.

تولید سیتروئن C3 طبق اعلام مسئولین مربوطه، فعلاً به‌صورت آزمایشی بوده و در فاز اول قرار دارد، اما براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در فاز دوم اغلب قطعات (حدودا %70) این خودرو داخلی سازی شده و تولید C3 به‌طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. همچنین شرکت سایپا سیتروئن در نظر دارد در فاز سوم با انتقال کامل خط تولید محصولاتی همچون ساینا و چانگان CS35 به سایتی دیگر، داخلی‌سازی C3 را افزایش داده تا بتواند در طی یک سال به تولید بیش از 50000 دستگاه از این خودرو رسیده و قیمت نهایی آن را کاهش دهد.

برای سیتروئن C3 یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ به توان 163 اسب‌بخار در نظر گرفته‌شده که فعلاً به دلیل کمبود امکانات و دانش فنی، بطور مستقیم از سوی سیتروئن برای ایران ارسال می‌شود. ناگفته نماند که این پیشرانه تنها برای بازار ایران در نظر گرفته‌شده و در سایر کشورها C3 با پیشرانه‌های ضعیف‌تری عرضه می‌شود.

آن‌طور که ما شاهد بودیم تمامی مراحل واردات، مونتاژ و تولید نهایی سیتروئن C3 با نظارت مستقیم و سخت‌گیرانه تیم فرانسوی حاضر در کارخانه صورت می‌گرفت که این مسئله می‌تواند نگرانی‌های مربوط به کاهش کیفیت و ایرانیزه شدن C3 به‌طورکامل برطرف کند!

تست نهایی که برروی سیتروئن C3 انجام می‌گرفت، یکی از بهترین عملیاتی بود که در این شرکت به چشم می‌خورد. پس از اتمام تمامی مراحل مربوط به مونتاژ و سوارشدن قطعات فنی و تزئینی بروی C3، این خودرو ابتدا در کابینی مخصوص مورد تست باران و استاتیک را پشت‌سر میگذارد و پس‌ازآن ازلحاظ سلامت سیستم برقی مورد آزمایش قرار می‌گیرد؛ سپس سلامت قطعات نصب‌شده بر روی این خودرو توسط کارشناسان خبره بررسی شده و درنهایت برای اطمینان از توان حرکتی و سیستم تعلیق، این هاچبک فرانسوی وارد مرحله تست جاده‌ای شده و پس از به اتمام رساندن این مراحل می‌تواند به‌عنوان یک خودرو کارآمد و مطمئن در اختیار مشتریان قرار گیرد.

در آخر باید گفت با در نظر گرفتن کیفیت بالا، پیشرانه پرتوان، طراحی زیبا و جوان پسند و قیمت گذاری معقولی که توسط شرکت سازنده صورت گرفته انتظار می‌رود سیتروئنC3  فروش بسیار خوبی رادر بازار ایران تجربه کند. به نظر شما خواننده گرامی آیا این هاچبک فرانسوی می‌تواند در بازار پرتقاضای امروز رقیبان قدرتمندی همچون هیوندای i20 را مغلوب کند؟




نظرات کاربران

در حال بارگذاری