خانهاخبار
ویژگی Nearby Share مایکروسافت به تلفن‌های همراه می‌آید

ویژگی Nearby Share مایکروسافت به تلفن‌های همراه می‌آید

مایکروسافت در کنفرانس توسعه سالانه‌اش از پشتیبانی ویژگی اشتراک‌گذاری نزدیک، در اندروید و iOS خبر داد.
۱۳۹۷/۲/۲۶
image

هرچند همزمان شدن کنفرانس سالانه توسعه مایکروسافت و گوگل اتفاقی ناخوشایند به‌ نظر می‌آید، هرکدام از این شرکت‌ها معارفه‌های متعددی انجام دادند و البته بعضی از آن‌ها ممکن است نادیده گرفته شده باشند. یکی از این معارفه‌ها به شرکت مایکروسافت مربوط بود و این شرکت اعلام کرد که اشتراک‌گذاری نزدیک، ویژگی‌ای که اولین بار در به‌روزرسانی آوریل 2018 به ویندوز 10 افزوده شد، به زودی روی اندروید و iOS نیز قابل دسترسی خواهد بود.

اشتراک گذاری نزدیک  کاربران را قادر می‌سازد تا از طریق اتصال به Wi-Fi مشابه و یا بلوتوث،  فایل‌ها را از یک کامپیوتر، که دارای سیستم‌عامل ویندوز 10است، به کامپیوتر دیگری انتقال دهند.

در واقع، مایکروسافت نسخه کنونی اشتراک‌گذاری نزدیک ‌را در کنفرانس 2018Build رونمایی و اعلام کرد که هرچند کاربران اندرویدی نیز قادرند از این ویژگی تا حدودی استفاده کنند (به نمودار زیر نگاه کنید)، این ویژگی با افزون شدن کاربردهایش، در آینده ای نه چندان دور بهبود خواهد یافت.

image

متاسفانه مایکروسافت دقیقا اشاره نکرد که چه زمانی ویژگی ذکر شده بطور کامل از سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS پشتیبانی خواهد کرد اما، به نظر می‌رسد اولویت این شرکت سیستم‌عامل اندروید باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)