خانهاخبار
لنوو اولین گوشی هوشمند با نمایشگر تمام صفحه جهان را تولید می‌کند!

لنوو اولین گوشی هوشمند با نمایشگر تمام صفحه جهان را تولید می‌کند!

در چند سال اخیر بحث کاهش حاشیه نمایش‌گرها، یکی از مباحث داغ دنیای گوشی‌های هوشمند بوده است. حال به نظر می‌رسد که کمپانی لنوو قصد دارد تا از اولین گوشی هوشمند با نمایشگر بدون حاشیه و بدون بریدگی عرضه کند.
۱۳۹۷/۲/۲۵

با معرفی اسنشال فون و پس از آن آیفون X، مفهوم تازه‌ای به نام بریدگی (Notch) به نمایش‌گر گوشی‌های هوشمند اضافه شد که در بسیاری از محصولات دیگر بازار نیز شاهد آن بوده‌ایم. این بریدگی معمولا محل قرار گیری سنسورها، دوربین سلفی و اسپیکر مخصوص تماس‌های تلفنی است. اما این بریدگی به زیبایی ظاهر گوشی لطمه می‌زند و برخی کاربران نیز از وجود آن انتقاد می‌کنند.

هفته گذشته، چانگ چنگ، مدیر عامل لنوو، با انتشار تیزری در شبکه اجتماعی Weibo از وجود گوشی هوشمند Z5 این شرکت خبر داد که قرار است با نمایش‌گر تمام صفحه رونمایی شود.

image

ظاهرا لنوو راهی پیدا کرده تا اجزائی را که در بریدگی نمایش‌گر گوشی‌هایی مانند آیفون X وجود دارند، به نحو دیگری در دستگاه جای دهد. همچنین،‌ این شرکت راه‌کاری یافته تا حاشیه بزرگی که در قسمت پایین نمایش‌گر بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی یافت می‌شود را نیز از بین ببرد. وجود این حاشیه زیاد در قسمت پایین صفحه نمایش، نه ضروری است و نه به شکل گیری فناوری‌های جدید کمک می‌کند و تنها شرکتی که به طور کامل این حاشیه را حذف نموده، اپل است.

یکی از تیزرهای منتشر شده، طرحی شماتیک از گوشی را نشان می‌دهد و تیزر دیگر به‌صورت واضح قسمتی از نمایش‌گر را تصویر کشیده است که در آن اثری از بریدگی دیده نمی‌شود. آقای چانگ در پستی که منتشر نموده به این موضوع اشاره کرد که نسبت صفحه نمایش به بدنه در Z5 برابر با ۹۵ درصد است. برای مقایسه، بد نیست بدانید که این نسبت در آیفون X برابر ۸۳ درصد است.

image

این‌که لنوو چگونه حاشیه پایین نمایش‌گر را از بین برده و یا دوربین سلفی و سنسورها را در چه مکانی قرار داده، همچنان یک راز است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۲/۲۶
چینی‌ها جسارت فوق‌العاده‌ای دارن. اون ملخ‌ها و عنکبوت‌هایی که اونا شبانه‌روز نوش‌جان میکنن باید هم ذهنِ شکوفایی داشته باشن

ali

۱۳۹۷/۲/۲۶
ای جانم چه شود این گوشی فقط امیدوارم یه نسخه اندروید وان هم داشته باشه چون رابط کاربری خودش بدرد نمیخوره
چه عرضه ای دارن این چینی ها
و درود به شبکه اجتماعی Weibo یکی از بهترین و پر کاربر ترین شبکه اجتماعی ها

محمد T

۱۳۹۷/۲/۲۵
از اون سنگ های بزرگه که فعلا علامت نزدنه
احتمالا ۲۰۲۰ معرفی میشه

یاسر

۱۳۹۷/۲/۲۵
دمش گرم اگه درست باشه خودش یه ترند میشه
سایر برندها هم می‌توانند استفاده کنند
دیگه واقعا باید با حاشیه خداحافظی کرد

علیرضا

۱۳۹۷/۲/۲۵
اگه واقعا یه همچین چیزی بخواد ساخته بشه دنیای گوشی های هوشمند کلا تغییر میکنه
البته اینم بگم سامسونگ هم دنبال راه اندازی گوشی بود که دوربین سلفی و اسپیکر رو مثل اثرانگشت با صفحه نمایش ادغام کنه!!!