خانهاخبار
پورش دیزاین طراحی فبلت گران‌قیمت Mate RS هوآوی را نجات داده است

پورش دیزاین طراحی فبلت گران‌قیمت Mate RS هوآوی را نجات داده است

سرپرست بخش طراحی پورش دیزاین اعلام کرده است که ایجاد بریدگی در بالای نمایشگر گوشی Mate RS، با فلسفه طراحی این مدل در تضاد بوده است؛ به همین جهت، از اعمال چنین تغییری در فبلت Mate RS خودداری شده است.
۱۳۹۷/۲/۲۵

شرکت هوآوی با پورش دیزاین برای چندین سال است که همکاری می‌کند؛ پیش‌تر، همکاری این دو شرکت به توسعه نسخه شخصی‌سازی شده از فبلت‌های سری Mate محدود شده بود و در حالی‌که گمان می‌رفت در اوایل فروردین از نسخه «پورش دیزاین» پرچمداران سری P20 رونمایی شود، هوآوی فبلت Mate RS را معرفی کرد که یک گوشی با برند «پورش دیزاین» است و البته قیمت بالایی دارد. شرکت چینی برای گوشی بدون حاشیه جدید خود از سری Mate، برچسب قیمتی 1880 دلار را درنظر گرفته شده است؛ این مدل برخلاف پرچمداران P20 و P20 Pro که در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی دارند، حاشیه‌ی بالای نمایشگرش را حفظ کرده است تا بدین شکل از دیگر برادران خود متمایز شود. اما آیا عدم گنجاندن بریدگی در بالای نمایشگر، تصمیم هوآوی بوده است یا پورش دیزاین تصمیم گرفته تا طراحی پرچمدار Mate RS را نجات دهد؟

خبرگزاری Digital Trends در گفت‌وگو با سرپرست بخش طراحی پورش دیزاین، در رابطه با همکاری با شرکت هوآوی اطلاعاتی را ارائه کرده است. به‌نظر می‌رسد توسعه فبلت Mate RS از اهمیت زیادی برای برند «پورش دیزاین» برخوردار بوده است و به همین جهت، تیم طراح تصمیم گرفته تا با جدیت پرچم‌دار جدید هوآوی را شخصی‌سازی کند. به گفته‌ی Christian Schwamkrug، سرپرست بخش طراحی پورش دیزاین، «بریدگی بالای نمایشگر که ناچ نامیده می‌شود» با فلسفه طراحی گوشی در تضاد بوده است. پورش دیزاین در هنگام توسعه Mate RS با اینکه فبلت 1800 دلاری هوآوی در بالای نمایشگرش بریدگی داشته باشد، مخالفت کرده است زیرا گمان می‌کند که ناچ روی تجربه کاربران تأثیر می‌گذارد؛ کاربران به تماشای تصاویر مربعی یا مستطیلی‌شکل در یک گوشی که فریم مشخصی دارد، عادت کرده‌اند اما Notch با این مفهوم در تضاد است.

image

در رابطه با این فبلت گران‌قیمت، بد نیست اشاره کنیم که Mate RS اولین گوشی هوآوی با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر محسوب می‌شود؛ فرآیند احراز هویت کاربران با لمس صفحه‌نمایش امکان‌پذیر است. البته حسگر اثرانگشت دیگری در قاب پشتی گنجانده شده است تا در صورتی‌که از عملکرد سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش رضایت نداشتید، از آن استفاده کنید. فبلت مذکور مانند P20 Pro هوآوی از سه دوربین بهره می‌گیرد؛ هر سه سنسور به صورت عمودی در زیر یک‌دیگر جای گرفته‌اند تا بدین شکل، Mate RS از دیگر فبلت‌های سری میت متمایز شود.

لازم به‌ذکر است که شرکت ال‌جی دیسپلی، نمایشگر فبلت میت RS را توسعه داده است؛ هوآوی در فبلت گران‌فیمت خود از یک نمایشگر از نوع P-OLED استفاده کرده که رزولوشن صفحه‌نمایش آن QHD+ است. در حالی‌که پرچمدار P20 Pro از یک صفحه‌نمایش OLED بهره می‌گیرد که رزولوشن FHD+ دارد. آخرین فبلتی که توسط هوآوی از سری Mate عرضه شده، میت 10 پرو است که از صفحه‌نمایش OLED با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. Mate RS مانند پرچمداران P20 و P20 Pro از تراشه Kirin 970 با هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند؛ این تراشه برای اولین‌بار در سری Mate 10 مورد استفاده قرار گرفت و سپس پرچمداران دیگری از برند Honor مجهز به Kirin 970 معرفی شده‌اند. تراشه مذکور که فرآیند ساخت 10 نانومتری در توسعه آن موردلحاظ قرار گرفته است، قدرت‌مندترین پردازنده فعلی هوآوی محسوب می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مرتضی

۱۳۹۷/۲/۲۵
یه توضیحی در مورد کمپانی و برند porsche design بدم خدمت دوستان تا ابهاماتی که براشون نسبت به قیمت گذاری این برند هست براشون حل بشه
کمپانی آلمانی porsche design کمپانی تولید کننده انواع اکسسوری و محصولات لوکس در جهان هست
و دیدگاه مشتریای پر و پا قرصش این هست که محصولی که دستشونه و دارند ازش استفاده میکنن از بهترین متریال موجود تو دنیا تولید و ساخته شده و دلیل قیمت گرون محصولاتش هم تک بودنش هست به عنوان مثال mate 10 pro Huawei porsche design کلا 2000 عدد تو کل دنیا موجوده و کسایی که دارنش به این می بالن که یکی از 2000 نفر تو دنیا هستند
این کمپانی سرمایه گذاریش رو روی بهترین محصولات تو هر صنعت از لحاظ کیفیتی میکنه که این همه چیو داره نشون میده!!
نه اپل نه سامسونگ دارای این کیفیت نیستن و فقط برند هواوی هست که Porsche design داره باهاش کار میکنه
خوشحالم که هواوی ای بودم و هستم