خانهاخبار
پرچمدار جدید شیائومی Mi 8 خواهد بود

پرچمدار جدید شیائومی Mi 8 خواهد بود

براساس یک گزارش جدید، شرکت شیائومی درنظر دارد تا گوشی پرچمدار Xiaomi Mi 8 را در سال جدید ارائه دهد و این مدل، جانشین Xiaomi Mi 6 خواهد شد.
۱۳۹۷/۲/۲۵

شیائومی در اوایل بهار از گوشی پرچمدار Mi Mix 2S رونمایی کرد؛ این مدل که نسخه ارتقا یافته فبلت بدون حاشیه Mi Mix 2 محسوب می‌شود و به پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز شده است، تنها پرچم‌دار شیائومی برای سال 2018 نخواهد بود. گفته می‌شود شرکت چینی درنظر دارد تا پرچمدار دیگری را به عنوان جانشین Mi 6 ارائه دهد که در شایعات گذشته با نام تجاری Mi 7 از آن یاد شده است؛ حال به‌نظر می‌رسد که این مدل، نام تجاری دیگری خواهد داشت.

عدم استفاده از برخی شماره‌ها در نام‌گذاری گوشی‌های هوشمند، به یک رویه معمول در میان سازندگان تبدیل شده است؛ به عنوان مثال، OnePlus در حالی از پرچمدار OnePlus 5 در سال 2015 رونمایی کرد که هیچ‌گاه OnePlus 4 را به بازار عرضه نکرده بود و OnePlus 3 آخرین پرچمدار شرکت چینی محسوب می‌شد. علت عدم استفاده از شماره چهار توسط OnePlus، بدیُمنی آن اعلام می‌شود؛ هرچند، مقامات این شرکت این ادعای دیگری دارند. شرکت سامسونگ نیز هیچ‌گاه فبلت Galaxy Note 6 را به بازار عرضه نکرده است و Galaxy Note 7 به عنوان جانشین Galaxy Note 5 راهی بازار شد؛ البته بیش از آنکه شرکت کره‌ای به خرافات برای نام‌گذاری گوشی جدیدش بهاء دهد، به یکپارچه‌سازی نام گوشی‌های پرچم‌دار خود اهمیت داده است و به همین جهت، Galaxy Note 7 در همان سالی عرضه شد که سامسونگ از پرچمداران Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge رونمایی کرده بود. شرکت هوآوی نیز که نام گوشی‌های پرچم‌دار سری P را به صورت عددی انتخاب می‌کند؛ از عرضه پرچمدار امسال خود با نام تجاری Huawei P11 صرف‌نظر کرد و P20 جانشین P10 شده است.

image

آن‌طور که پیداست، شرکت شیائومی نیز امسال از این روند پیروی خواهد کرد و به همین جهت، گوشی پرچمدار آینده خود را Xiaomi Mi 8 نام‌گذاری می‌کند. وبلاگ‌نویس معروف چین، مدعی شده از آنجایی‌که شیائومی می‌خواهد هشتمین سالگرد خود را جشن بگیرد، جانشین Xiaomi Mi 6 را با نام Xiaomi Mi 8 ارائه خواهد داد. براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، این گوشی در ماه مه (May) معرفی خواهد شد اما در ماه June راهی بازار می‌شود. لازم به‌ذکر است که گزارش دیگری در این رابطه وجود دارد که تأیید می‌کند شیائومی، یک گوشی به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس خود عرضه خواهد کرد؛ البته این در گزارش اشاره شده بود که گوشی مخصوص شیائومی به همراه Xiaomi Mi 7 عرضه خواهد شد و این موضوع با آنچه که به‌تازگی اعلام شده، در تضاد است.

با صرف‌نظر از نام تجاری که برای پرچم‌دار جدید شیائومی انتخاب خواهد شد، می‌دانیم جانشین Xiaomi Mi 6 مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندی خواهد داشت. گفته می‌شود این مدل از سیستم‌ تشخیص چهره سه‌بعدی بهره خواهد برد و به مشخصاتی نظیر تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام، هشت گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. ضمن اینکه Xiaomi Mi 7 یا Xiaomi Mi 8 به عنوان اولین گوشی شیائومی با بریدگی در بالای نمایشگر خود همراه شده است که طراحی آن‌را دگرگون می‌سازد؛ این مدل به تبعیت از تِرِند رایج در بازار، فاقد حاشیه‌ در بالای صفحه‌نمایش کشیده خود خواهد بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ارمان

۱۳۹۷/۲/۲۵