خانهاخبار
5 مورد عجیب درباره پرچمدار LG G7 ThinQ

5 مورد عجیب درباره پرچمدار LG G7 ThinQ

ال جی اخیرا تازه‌ترین پرچمدار خود را به نام G7 ThinQ روانه بازار کرده است. با بررسی و مشاهده این گوشی متوجه 5 مورد عجیب در آن شده‌ایم که در ادامه مطلب می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.
۱۳۹۷/۲/۲۴

کمپانی ال جی پس از انتشار شایعه‌ها و گزارش‌های مختلف سرانجام از پرچمدار تازه خود به نام G7 ThinQ با طراحی بریدگی حاشیه و بدنه شیشه و فلز به همراه دوربین اصلی دوگانه رونمایی کرد. این گوشی سطح بالا تقریبا از اغلب ویژگی‌های موجود در پرچمداران 2018 پشتیبانی می‌کند.

image

از طرفی حالا که این گوشی عرضه شده است، می‌خواهیم نگاهی موشکافانه‌تر به آن بیندازیم و برخی نقاط ضعفش را برشماریم. امیدواریم ال جی در توسعه این محصول سطح بالا و نه چندان ارزان تجدید نظر کند و هر موردی که ممکن است را تغییر دهد. با ما همراه باشید تا با 5 مورد از عجیب‌ترین نکته‌ها درباره LG G7 ThinQ آشنا شوید.

1 – نام‌گذاری عجیب LG G7 ThinQ

ThinQ درواقع نام برندی است که بسیاری از محصولات خانگی هوشمند و غیرهوشمند کمپانی ال جی تا به حال از آن سری معرفی شده‌اند. حالا به نظر می‌رسد که استراتژی محصولات ال جی کمی تغییر کرده است و گوشی‌های هوشمندش هم به این سری پیوسته‌اند.

image

گفته می‌شود که علت اصلی نام گذاری G7 تحت عنوان G7 ThinQ امکانات پیشرفته هوش مصنوعی آن است. پیش از این انتظار می‌رفت که تازه‌ترین پرچمدار ال جی از سری G با نام تجاری G7 معرفی شود.

2 – از پنل نمایش OLED خبری نیست

پرچمدار G7 ThinQ ال جی از صفحه نمایش بسیار خوبی با روشنایی حداکثر 1000 نیت بهره می‌برد. این قابلیت کمک می‌کند نمایش حتی در شرایط پر نور و نور طبیعی آفتاب هم دچار اختلال نشود.

image

امکان دستیابی به روشنایی صفحه معادل 1000 نیت احتمالا مهم‌ترین علت ال جی برای ترجیح پنل LCD بر OLED به شمار می‌رود. با این وجود همچنان عجیب به نظر می‌رسد در شرایطی که اغلب پرچمداران موجود از پنل نمایش OLED بهره می‌برند و G7 ThinQ با پنل LCD معرفی شده است. OLED در مقایسه با پنل LCD قادر است رنگ‌ها و مخصوصا رنگ مشکی را باکیفیت‌تر و واقعی‌تر نشان دهد و از تضاد نور هم به خوبی پشتیبانی کند.

آیا تصمیم ال جی مبنی بر استفاده از پنل LCD به مشکل این سازنده در تولید OLED مربوط می‌شود؟ پاسخ دقیق این پرسش را نمی‌دانیم اما باید به گزارش‌های متعدد درباره مشکل نمایش رنگ‌ها در پنل OLED گوشی V30 سازنده مذکور اشاره کنیم. همچنین گوشی پیکسل 2 ایکس ال را در نظر بگیرید که پنل نمایش OLED آن بارها با مشکلات مختلف مواجه شده بود و همان‌طور که می‌دانید گوگل پنل‌های نمایش OLED این گوشی سطح بالا را از ال جی تهیه کرده بود.

3 – پایداری تصویر در فیلم‌برداری 4K

گوشی G7 ThinQ از دوربین دوگانه سطح بالایی بهره می‌برد که در گوشی‌های مشابه کمتر دیده می‌شود. این پرچمدار تازه یک لنز اصلی ویک لنز ثانویه در ماژول دوربین پشتی خود دارد که لنز دومش از نوع زاویه باز انتخاب شده و میدان دیدش به اندازه دوربین‌های حرفه‌ای GoPro است. چنین لنزی با زاویه بسیار باز در اغلب پرچمداران دیگر وجود ندارد و درواقع همان لنزی است که برای ثبت تصاویر و ویدیوهای مناظر طبیعی و تصاویر معماری به آن نیاز دارید.

اما آنچه از نبودش ناامید شدیم، قابلیت حفظ پایداری تصویر در هنگام فیلم برداری با کیفیت 4K توسط دوربین اصلی G7 ThinQ است. چنین کمبودی برای گوشی پرچمداری در این سطح واقعا عجیب است. حتی گوشی‌های ارزان‌تری مانند پرچمداران وان پلاس هم حالا در فیلم برداری 4K می‌توانند پایداری تصویر را حفظ کنند. البته امیدواریم کمپانی ال جی این انتقاد را جدی بگیرد و در به روزرسانی‌های نرم افزاری آینده آن را بهبود ببخشد.

4 – باتری با ظرفیت تنها 3000 میلی آمپر ساعت

البته که ظرفیت باتری همه چیز نیست اما G7 ThinQ صفحه نمایش 6.1 اینچی اچ دی پلاس دارد و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی نمی‌تواند در چنین سیستمی به خوبی دوام بیاورد.

image

سامسونگ چندی پیش پرچمدار Galaxy s9 خود را با صفحه نمایش 6.2 اینچی و باتری 3500 میلی آمپر ساعتی روانه بازار کرد و پرچمدار تازه هوآوی یعنی P20 Pro هم با پنل نمایش هم اندازه از باتری بزرگ‌تری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد. اینجاست که متوجه می‌شویم G7 ThinQ در مقایسه با پرچمداران رقیب به باتری جالب توجهی مجهز نشده است.

البته اندازه و ظرفیت باتری تنها عامل تعیین کننده در طول عمر آن نیست. پردازنده، نوع صفحه نمایش و همچنین بهینه‌سازی رابط کاربری می‌توانند مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در میزان مصرف انرژی باتری باشند. اما با این وجود باز هم معتقدیم که باتری این پرچمدار باید بیش از 3000 میلی آمپر ساعت طراحی می‌شد.

5 – رابط کاربری مشابه با سامسونگ

کمپانی ال جی رابط کاربری کاملا تازه‌ای را به همراه G7 ThinQ معرفی کرده است. نکته جالب توجه اینجاست که این رابط کاربری تازه به طرز عجیبی ما را به یاد گوشی‌های سامسونگ می‌اندازد.

image

به نظر می‌رسد که کمپانی ال جی تصمیم بسیار عجیبی اتخاذ کرده است. حالا سبک همیشگی آیکون‌ها تغییر کرده و به مستطیل با گوشه‌های خمیده تبدیل شده است. این شکل مشخص مدتیست که در گوشی‌های سامسونگ به کار می‌رود و تقریبا در هیچ برند دیگری مشاهده نشده است. ال جی همچنین ویجت گوگل را به قسمت پایین صفحه منتقل کرده و شکل تازه‌ای را برای نمایش وضعیت آب و هوا معرفی کرده است. بدین ترتیب شکل کلی صفحه خانه شبیه صفحه اصلی گوشی‌های سامسونگ شده و حتی 5 ردیف اپلیکیشن و شکل کلی نوتیفیکیشن‌ها هم به گوشی‌های سامسونگ شباهت پیدا کرده است. علاوه بر این موارد، شکل نرم افزاری در اپلیکیشن دوربین هم تغییر یافته است و با طراحی شاتر سفید و دکمه قرمز برای ضبط ویدیو بیش از پیش شبیه اپلیکیشن دوربین در گوشی‌های سامسونگ به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۲/۲۶
چقدر عجیبن این موارد !

شهریار

۱۳۹۷/۲/۲۵
درود برادر. اما لطفا یکم هم از فارسی معمولی در نگارشت استفاده کن تا آدم راحت تر بتونه بخونه. این متنی که شما نوشتی رو باید یه سه چهار بار خوند تا منظورت و فهمید.

Platform

۱۳۹۷/۲/۲۵
درود هادی، مردانه و صحیح و خداپسندانه و همگانی صحیح این هست که حرف دروغ گفته نشه و در حالتی دیگر در بین حرف هایی که بعضی قسمت هاش شاید صحیح باشد حرف های دروغ را قالب نکرد به مخاطب این سایت پرکار تکنولوژی و به حق GSM و دیگر سایت های خوب رقیبش! شما اشتباه ترین و نادرست ترین حرف را زدید که حتی دشمن سامسونگ هم حتی اگر مستقیم نگه غیر مستقیم در دل خود خواهد گفت که به عنوان مثال سامسونگ قدرتمندترین و به خصوص سرعتی ترین چیپ ست پردازنده با مصرف فوق پایین باطری در دنیای (پلتفرم های اندرویدی) در بنچمارک ها و عمل تا اکنون بعد از چیپ ست پردازنده اپل که A نام داره هست حالا کاری به یاد کردن شگفتی آفرینی A11 کنونی در بنچمارک عملکرد چند و تک هسته ای و در عمل آن ندارم که exynos سامسونگ تنها پلتفرمی بود که به شدت به امتیاز بالای A11 نزدیک شد و تنها عیبش برای اولین بار این بود که مانند همیشه از قدرتمندترین پردازشگر گرافیکی ARM با نام Mali استفاده نکرد مانند همیشه هوآوی و مدیاتک و از Mali G72 مدل معمولی و ضعیفش استفاده کرد و از مدل 18 هسته ای استفاده کرد در حالی که گفته شده بود قدرتمندترین مدلش 32 هسته ای هست که اگه از آن استفاده کرده بود مانند سال قبل با Exynos 8895 با Mali G72 مدل 20 هسته ای که به راحتی snapdragon 835 را با پردازشگر گرافیکی مشهور Adreno مدل 540 پشت سر گذاشت و بهتر عمل کرد پیروز میشد مجدد که چون آینده قابل پیشگویی نیست باید گفت به احتمال زیاد در exynos جانشین 9810 که 7 نانومتری و بهرمند از NPU به گفته خودشون حتیرقدرتمند تر ماله هوآوی و پردازشگر فوق قدرتمندتر و جدید گرافیکی برخوردار هست و در آخر هوآوی عالی هست و همینطور تمام برندهای دیگر با نهایت احترام خدمتتون، التماس تفکر
(AMEN)

هادی

۱۳۹۷/۲/۲۵
الجی درامدشو از لوازم خانگی داره و هیچ علاقه ای به بالابردن اعتبارش در موبایل نداره و درکل نباید انتظارداشت از چنین شرکتی موبایل رده بالا بزنه نشد یه وقت بخام گوشی الجی بخرم و در نظرات موج منفی نبینم سامسونگ هم که پردازنده ضعیف قیمت بالا شاید این هواوی باشه که واقعا دلش به حال مشتری بسوزه!

Platform

۱۳۹۷/۲/۲۵
درود آرش، هرگز در برابر واقعیت به چسباندن عنوانین مختلف به خصوص اون هایی که برای خود نمی پسندی روی نیاور، جواب شما میشه گفت کامل در نوشته شخصی من و جواب من به یکی از مخاطبین آقا (بهزاد) موجود هست مطالعه کن لطفا، با شما تا حدودی در برخی از فرمایشاتت موافقم مانند سیستم صوتی اما اگر زیباترین فبلت دنیا رو داشته باشی اما کارآمد نباشه و در مورد بعدی اگر بهترین فبلت دنیا رو داشته باشی اما باطری ضعیف با بازده کم نمی توانی از قابلیت های اون اوتحور که باید هیچ اصلا نمی تونی درست استفاده کنی