خانهاخبار
کلیپ‌بورد جدید ویندوز 10 از history بهره می‌برد

کلیپ‌بورد جدید ویندوز 10 از history بهره می‌برد

نسخه جدید Insider build قادر خواهد بود از مواردی که در کلیپ‌‌بورد ذخیره می‌‌شود، برای استفاده‌های بعدی تاریخچه‌ای نگه دارد.
۱۳۹۷/۲/۲۴

همه ما این موقعیت را تجربه کرده‌ایم: آدرس یا لینکی را کپی می‌کنیم و هنگامی که قصد پیست کردن آن را داریم متوجه می‌شویم که محتوای کلیپ بورد را با چیز دیگری جایگزین کرده‌ایم. به زودی این اتفاق ناخوشایند به خاطرات ما از ویندوز می‌پیوندد.

چه چیزی تغییر کرده است

image

آخرین نسخه از Insider build(17666) منتشر شده است و علیرغم به روزرسانی‌های پیشین و تغییراتی که در Build 2018 معرفی شد، تغییر مورد علاقه من که به زودی اعمال می‌شود شاید کلیپ‌بورد جدید آن باشد. این کلیپ‌بورد تاریخچه‌ای از مواردی که شما کپی و پیست کرده‌اید نگه می‌دارد، شامل: متن ساده، HTML و تصاویری که حجم آن‌ها کمتر از یک مگابایت است. از آن جالب‌تر اینکه شما قادر خواهید بود مواردی که به‌طور مکرر به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید را به کلیپ‌بورد الصاق کنید؛ مواردی مثل یک آدرس یا شماره تلفن خاص.

فعال‌سازی کلیپ‌بورد جدید

image

اگر آخرین نسخه Insider build را داشتید برای استفاده از این کلیپ‌بورد کافی است به مسیر: Settings > System > Clipboard بروید و گزینه ‘Save multiple items’ را فعال کنید. پس از آن با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win+V به کلیپ بورد جدید،که به صورت پنجره پاپ‌آپ کوچک ظاهر می‌شود، دسترسی خواهید داشت.

همچنین می توانید کلیپ بورد را به طور خودکار بین آن دسته از دستگاه‌هایتان که  از ویندوز 10 برخوردارند، همگام‌سازی کنید و حتی شاید روزی قادر باشید متن را بین تلفن و تلویزیون نیز کپی کنید.

هرچند ما پیشنهاد نمی‌کنیم که تنها بخاطر بهره‌مندی از یک ویژگی در Insider Program مایکروسافت ثبت‌نام کنید، کلیپ بورد باید برای انتشار بعدی این ویندوز، که درپاییز سال جاری خواهد بود، مسیر خود را باز کند. البته برنامه‌های بسیاری از قبل وجود داشته‌اند که قادرند این قابلیت را ارائه دهند، فقط کافی است عبارت "مدیریت کلیپ بورد" را در گوگل یا بینگ جستجو کنید، اما جای گرفتن این ویژگی در دل ویندوز، قطعا انجام کارها را راحت تر می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)