خانهاخبار
مایکروسافت در تلاش برای آوردن iMessage به ویندوز

مایکروسافت در تلاش برای آوردن iMessage به ویندوز

مایکروسافت طی مذاکراتی که با اپل داشته است در صدد به کارگیری پیام رسان iMessage روی ویندوز است.
۱۳۹۷/۲/۲۳
image

یکی از بزرگترین نقاط قوت اپل پلت فرم پیام‌رسانش است، iMessage، که رکنی اساسی برای نگه داشتن بسیاری از کاربران در اکوسیستم این شرکت است.

تا این لحظه، استفاده از iMessage به معنای استفاده از یک محصول اپل است. محصولی که مزایای بی‌شماری دارد از جمله : پشتیبانی از محتوای غنی و همچنین رمزگذاری کامل. اما درصورتی که کاربران دستگاه‌های اپل تنها با افرادی که در اکوسیستم این شرکت قرار دارند، ارتباط برقرار نکنند، به منزله شکستی برای این شرکت خواهد بود و چنانچه اپل مایل به انجام برخی از معاملات مطرح شده باشد وقوع این اتفاق شاید خیلی طول نکشد.

Joe Belfiore و Shilpa Ranganathan از شرکت مایکروسافت درنشستی که با مسئولان سایت TheVerge داشتند  به بحث و گفتگو پیرامون مسائل مختلف مربوط به ویندوز پرداختند و اینطور به نظر می‌رسد که موضوع اصلی امکان ارتباط تلفن‌های همراه کاربران با رایانه آن‌ها بوده است. بخشی از این طرح مربوط به اپلیکیشن جدیدYour Phone  برای ویندوز است که به تازگی معرفی شده است. با استفاده از این برنامه، کاربران iOSAndroid) قادر خواهند بود تلفن همراهشان را به رایانه خود متصل کنند و به این ترتیب اعلان‌ها را در دستگاه بزرگتری دریافت کنند که به آنها در کاهش زمان صرف شده روی تلفن همراه نیز کمک می‌کند.

متأسفانه، با توجه به اکوسیستم اپل، چیزهایی که iOS می‌تواند روی ویندوز بازتاب دهد محدود است. هرچند پشتیبانی از اعلان وجود خواهد داشت و کاربران ویندوز قادر به دیدن عکس ها خواهند بود، میزان امکاناتی که این برنامه قادر است روی رایانه کاربران بازتاب دهد، به اندازه Android نیست. اما این موضوع تلاش مایکروسافت برای همکاری با اپل را متوقف نکرد، همانطور که در مصاحبه این شرکت بیان شد، آن‌ها بسیار مصمم به انجام این کار هستند:«هرچند اکوسیستم اپل کار را برای استفاده از این پیام‌رسان سخت‌تر می‌کند، ما بسیار مایلیم با اپل کار کنیم.»

موضوع مورد بحث پشتیبانی کامل از iMessage در ویندوز است. راه انجام این کار اپلیکیشن Your Phone است که البته یک روند آسان نیست اما، هدف مایکروسافت احترام به اکوسیستم اپل است و به این معنی است که این شرکت نیازمند آن است که برای دستیابی به استراتژی حل این مسئله، مستقیما با اپل کار کند.

Ranganathan گفت: « من قصد دارم این کار را با حمایت و احترام به اکوسیستمی که در حال ساخت آن هستیم انجام دهیم و در عین حال آن را تبدیل به یک تجربه لذت بخش کنیم. Messages در جایگاهی است که ما در حال حاضر به آن دست نیافته‌ایم و هرچند مبنای مقایسه ما Android است، نیازمند همکاری با اپل هستیم. »

 

موضوع بیان شده یک طرح است. طرحی بسیار زیبا و مطمئن اما، تصور اینکه اپل به این کار مبادرت کند برای ما سخت است. گذشته از هر چیزی، iMessage دلیلی قوی برای استفاده افراد از محصولات Apple، از جمله macOS، است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)